Miksi ihmiset valittaa talvesta koko ajan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Facebook on täynnä valitusta siitä, että miten tota lunta voi vielä tulla ja sais tulla jo kesä jne jne.

Jumalauta nyt on helmikuu!!! Vuoden kylmin kuukausi ja maaliskuussakin kuuluu vielä olla talvi. Ihanko oikeesti tämä on niiiiiin kauheaa, kun kerrankin on lunta. Eikö tässä ole aika monta talvea saatu porata sitä, että pitää kulkea pilkkopimeässä, maa mustana ja kauheaa loskapaskaa joka puolella eikä lapset voi olla ulkona. Ja valitettu, että meidän lapset ei koskaan näe kunnon talvea, kun aina on maa mustana. Ja marraskuussa täälläKIN vielä ihmiset valitti, että taatusti ei tule tänä talvena lunta jne jne.

Nyt on talvi ja nyt on lunta. Nauttikaa hyvät ihmiset ja lakatkaa se jatkuva helvetin valitusta siitä millainen keli on. Ei sitäjaksa kukaan kuunnella. Mennää muutama kuukausi eteenpäin niin samat ämmät valittaa siitä miten on liia kuuma ja tulis jo syksy.

Kyllä, tämä on kamalaa.
Joka helvetin vuosi tulee lunta ja kylmää ja mua niin vituttaa, mielummin tarpoisin siellä pimeässä. Mitä NAUTTIMISTA tässä on, häh? Sano yksikin syy miten tästä voi nauttia? Joka hemmetin talvi tuntuu että teen kuolemaa.

Ne jurpot jotka oikein toivoi että "tulis kunnon talvi", vois tulla auraamaan ton meidän pihamaan.

no kun tää on niin perseestä :laugh:

ei vain, kyllä mä olen nauttinut lumesta.. pullamäestä.. luistelusta potkukelkasta.. naskuvasta lumestä.. lumilinnoista

yms

mutta tää pakkanen voin laskea sinne -10 tienoille takas

Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkaa tää kyllä jo riittämään. Muuttakoot talvifanit sitten Lappiin.

Sori, mutta en ole mikään talvifani, mutta suomessa nyt on neljä vuodenaikaa ja nyt tosiaa ON talvi. Vaikka moni teistä on ilmeisesti unohtanut, että talvella maiseman kuuluukin olla sellainen mikä nyt ikkunasta näkyy eikä se musta ja paskainen maa mihin tässä on saanut tottua muutamat viime vuodet.

Välillä tossa oli taas jo ihan kivat pakkaslukemat ja ulkona oli kivampi olla ja nyt, kun siellä on kylmempi niin minä pysyn pirtissä ja nautin maisemasta mikä näkyy ikkunasta. Lapset kyllä tarkenee ulkona näilläkin keleillä eivätkä tarvitse minua ulkoiluunsa.

Mä en ole pystynyt työntämään rattaita ilman että alkaa supistella niin yli kahteen kuukauteen. Sellaiset hanget koko ajan vaikka asun Hki keskustassa! Jos ei ole hankea niin on suolattua mössöä ja lattiat piloilla.

Alkuperäinen kirjoittaja sannulii:
no kun tää on niin perseestä :laugh:

ei vain, kyllä mä olen nauttinut lumesta.. pullamäestä.. luistelusta potkukelkasta.. naskuvasta lumestä.. lumilinnoista

yms

mutta tää pakkanen voin laskea sinne -10 tienoille takas

No tuskin se tuolla kovin kauaa keikkuu, olihan jo lauhempaa pitkä pätkä tossa välissä.

Ja toi lumen narskuminen on niiiiiiiiiiiiiin ihan aääni. :)

Samaa mä ihmettelen. Miehenkin pitää joka päivä raportoida säästä JOTAIN TODELLA OLEELLISTA. Yleensä se oleellisuus on tyyliin "kyllä oli kylmä tänään ja niin on huomennakin". Mä vaan elelen vallan tyytyväisenä tätä talvea. Laitan villahousua jalkaan ja pipoa päähän. Käyn hiihtää, luistelemassa, juoksemassa.

Mä tykkään talvesta tai ainakin tästä lopputalvesta, kun pimeys ei ole enään niin hallitseva tekijä. Mutta kun tuola ulkona on niin helkkarin kylmä, ettei sinne ihan huvikseen tarkene mennä hiihtämään tai tekemään jotain muuta kivaa. Ja mua rassaa jo tämä talon lämmittäminenkin :headwall: Nautin kyllä lumesta ja talvesta, mutta vain silloin kun on alle 15 astetta pakkasta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Facebook on täynnä valitusta siitä, että miten tota lunta voi vielä tulla ja sais tulla jo kesä jne jne.

Jumalauta nyt on helmikuu!!! Vuoden kylmin kuukausi ja maaliskuussakin kuuluu vielä olla talvi. Ihanko oikeesti tämä on niiiiiin kauheaa, kun kerrankin on lunta. Eikö tässä ole aika monta talvea saatu porata sitä, että pitää kulkea pilkkopimeässä, maa mustana ja kauheaa loskapaskaa joka puolella eikä lapset voi olla ulkona. Ja valitettu, että meidän lapset ei koskaan näe kunnon talvea, kun aina on maa mustana. Ja marraskuussa täälläKIN vielä ihmiset valitti, että taatusti ei tule tänä talvena lunta jne jne.

Nyt on talvi ja nyt on lunta. Nauttikaa hyvät ihmiset ja lakatkaa se jatkuva helvetin valitusta siitä millainen keli on. Ei sitäjaksa kukaan kuunnella. Mennää muutama kuukausi eteenpäin niin samat ämmät valittaa siitä miten on liia kuuma ja tulis jo syksy.

talvi aiheuttaa aika monille harmaita hiuksia.. autot hajoo, jää jumiin, kovat pakkaset jäädyttää putkia ja tekee isoja sähkölaskuja. junat ei kulje ja on kylmä.

julkisten kulkuvälineiden kulkemattomuus voi aiheuttaa sen et töihinpääsy estyy jne.

et kyllä ymärrän valitukset

ehkäpä on olemassa ihmisiä jotka eivät pidä talvesta.mikäs siinä sen ihmeempää.
mä en tykkää kaurapuurosta ja jos sitä olis joka aamu lautasella, niin saletisti valittaisin ja vielä kovaan ääneen ;)

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:

talvi aiheuttaa aika monille harmaita hiuksia.. autot hajoo, jää jumiin, kovat pakkaset jäädyttää putkia ja tekee isoja sähkölaskuja. junat ei kulje ja on kylmä.

julkisten kulkuvälineiden kulkemattomuus voi aiheuttaa sen et töihinpääsy estyy jne.

No on varmaan ollu sitten rankkoja talvia meidänkin vanhemmilla ja isovanhemmilla joka vuosi, kun ennen nämä oli ihan normitalvia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No on varmaan ollu sitten rankkoja talvia meidänkin vanhemmilla ja isovanhemmilla joka vuosi, kun ennen nämä oli ihan normitalvia.

ah.. taas päästiin tähän " ennen vanhaa"..

Sori, mutta en ole mikään talvifani, mutta suomessa nyt on neljä vuodenaikaa ja nyt tosiaa ON talvi.

Joo joo Rovaniemellä on vielä tilaa kaltaisellesikin hörhölle. Miksi ihmeessä mun pitäisi vääntää jotain tekohymyä kun jäädyn ulkona ja taivaalta sataa valkoista paskaa niskaan? En nauti siitä yhtään, ja kyttään säätiedotusta päivätolkulla sormet ristissä kevään merkkejä odotellen, mutta turhaan. Olen 100% vakuuttunut, että tänä vuonna kevättä ei tule ollenkaan, kesästä nyt puhumattakaan.

Mä valitan siksi, että en oo sitten lapsuuden aikojen tykänny talvesta ja viime vuosina talvi on ollu niin paljo kivempi kun aiemmin ja nyt sitten pukkas oikein tämmösen über-talven...

ah.. taas päästiin tähän " ennen vanhaa"..

No kuule talven nyt kuuluu olla tälläinen eli ei siitä nyt kauheasti aikaa ole, kun ne oli joka vuosi tälläisiä eikä vain satunnaisesti. Ja samoilla leveysasteilla ollaan (en ainakaan ole kuullut että suomi ois siirtynyt kartalla) joten ei tämän pitäisi olla mitenkään shokeeraavaa.

Mä en ylipäätänsä tykkää talvesta. Kivempaa kyllä kun on lunta, eikä sitä normaalia Helsingin talvea. Alan valittamaan talvesta saman tien kun mittari laskee pakkasen puolelle, ja se vois kestää viikon ja sit voiski taas olla kesä.

Sori, mutta en ole mikään talvifani, mutta suomessa nyt on neljä vuodenaikaa ja nyt tosiaa ON talvi.

Joo joo Rovaniemellä on vielä tilaa kaltaisellesikin hörhölle. Miksi ihmeessä mun pitäisi vääntää jotain tekohymyä kun jäädyn ulkona ja taivaalta sataa valkoista paskaa niskaan? En nauti siitä yhtään, ja kyttään säätiedotusta päivätolkulla sormet ristissä kevään merkkejä odotellen, mutta turhaan. Olen 100% vakuuttunut, että tänä vuonna kevättä ei tule ollenkaan, kesästä nyt puhumattakaan.

Edelleen. Minä EN ole talvifani enkä talvihörhö tai mitään muutakaa. En nykyisin enää edes harrasa mitään talvilajia, mies vie lapsia luistelemaan ja hiihtämään. Minä lähden mukaan joskus, jos tarkenen. En tykkää kylmästä ja palelen tuolla viimassa. Mutta en helvetti tunge nokkaani sinne vaa nautinsiitä miten aurinko paistaa ja välkehtii tuossa ihanassa maisemassa talvihangella.

Mä en valita, päinvastoin. Kerrankin kunnon talvi, ei mitään loskakelejä vähän väliä. Täällä etelä- ja keski-Suomessa on pakkasetkin pysyneet aika kohtuulukemissa, alle -25 alkaa olla jo liian kylmää.

+ se et mukula narisee ku pitää pukee niin paljon..

odottaa kevättä kovasti et ei tarttis pukee montaa kerrosta vaatetta.

Tottakai se on oppinut narisemaan, kun kerran äiti varmaan valittaa aamusta ehtooseen sitä miten kylmä on ja ei tarkene ja mitä pukis päällensä, että taas tarkenis jne jne. Meidän 6v ja 4v ei valita yhtään vaan pukee suit sait sukkelaan vaatteet päälle ja lähtee pihalle leikkimään. Äsken just 6v katsoi ulos ja sanoi, että kunpa tulis lunta nii paljon, että yltää katolle asti. :D

Yhteistyössä