miksi ihmiset pukeutuu suruvaatteisiin kun menevät vieraiksi häihin?????????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja järkyttynyt enemmän tai vähemmän
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

järkyttynyt enemmän tai vähemmän

Vieras
Olin eilen häissä, joihin varta vasten etiketin mukaan olin hankkinut etiketin mukaisen hääasun, mekko, joka ulottuu polvien alapuolelle, on väriltään ruskea ja siihen sävysävyyn hartiahuivi kirkkoon olkapäiden peitoksi ja kengät samoin ja sukkahousut. Nämä kaikki on siis mainittu hääpukeutumisen etiketissä, mutta järkytyin, kun suurin osa vieraista olis ensinnäkin pukeutunut mustaan!!!!!! ja vielä koko mustaan mekkoon tai asuun ja kenelläkään jolla oli mekko, ei ollut sukkahousuja. Näyttivät kyllä melkoislta hompsantuilta ja ei ollut kyllä mitenkään kunnioittavaa hääparia kohtaan. Kirkossakin vaan naiset köllöttelivät ilman olkapäitä peittävää hartiahuivia ja yksi tuli bootseissa ja toinen puoleen reiteen olevan hameen kanssa. Eikö ihmiset osaa enää nykyään kunnoittaa toisten juhlaa, että laitetaan ykköset päälle. Jos noi vaatteet oli joidenkin ykköset (tavallinen joku henkkamaukan mekko ja t-paitatyyppinen hame tai koko musta hame), niin en haluakaan tietää, mitä heidän II-vaatteensa ovat.

Asianmukainen pukeutuminen on aina kunnianosoitus hääparia ja muita vieraita kohtaan. Arkisuus tai turha vaatimattomuus on töykeää. Sitä paitsi tietynlainen pöyhistely ja erottautumisen tarve on osa eläimellistä perimäämme.

Perussääntönä on, että vieraat eivät pukeudu kokomustaan tai kokovalkoiseen. Poikkeuksena ovat miehet, jotka voivat kesäaikaan pukeutua valkoiseen pukuun. Kirkkoon ei hyvän tavan mukaan mennä avokaulaisena tai olkapäät paljaina. Naisilla tyylikäs housupuku on varteenotettava vaihtoehto päivätilaisuuksissa.

Alkuperäinen kirjoittaja järkyttynyt enemmän tai vähemmän:
Olin eilen häissä, joihin varta vasten etiketin mukaan olin hankkinut etiketin mukaisen hääasun, mekko, joka ulottuu polvien alapuolelle, on väriltään ruskea ja siihen sävysävyyn hartiahuivi kirkkoon olkapäiden peitoksi ja kengät samoin ja sukkahousut. Nämä kaikki on siis mainittu hääpukeutumisen etiketissä, mutta järkytyin, kun suurin osa vieraista olis ensinnäkin pukeutunut mustaan!!!!!! ja vielä koko mustaan mekkoon tai asuun ja kenelläkään jolla oli mekko, ei ollut sukkahousuja. Näyttivät kyllä melkoislta hompsantuilta ja ei ollut kyllä mitenkään kunnioittavaa hääparia kohtaan. Kirkossakin vaan naiset köllöttelivät ilman olkapäitä peittävää hartiahuivia ja yksi tuli bootseissa ja toinen puoleen reiteen olevan hameen kanssa. Eikö ihmiset osaa enää nykyään kunnoittaa toisten juhlaa, että laitetaan ykköset päälle. Jos noi vaatteet oli joidenkin ykköset (tavallinen joku henkkamaukan mekko ja t-paitatyyppinen hame tai koko musta hame), niin en haluakaan tietää, mitä heidän II-vaatteensa ovat.

Miks olkapäät pitäs olla peitossa?
Mitä pahaa siin on jos olkapäät näkyy ja kyllä kesäkuumalla en kyl sukkiksiakaan käytä.

No mulla ei ainakaan ole varaa hankkia joka juhlaan erikseen vaatteita, vaan sama musta hame saa luvan sopia melkein juhlaan kuin juhlaan.. Jos tahallani haluaisin olla epäkunnioittava hääparia kohtaan tai osoittaa jotain surua niin tuskinpa koko juhliin edes menisin!

Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:
Alkuperäinen kirjoittaja järkyttynyt enemmän tai vähemmän:

Miks olkapäät pitäs olla peitossa?
Mitä pahaa siin on jos olkapäät näkyy ja kyllä kesäkuumalla en kyl sukkiksiakaan käytä.

Miten te voitte olla noin tyhmiä! Kirkossa kuuluu aina olla, vaikka vain turistina käymässä ulkomailla, olkapäät peitettynä. Hitto kun on tyhmiä ihmisiä.

Sukkahousut kuuluu olla etiketin mukaan oli millaiset kengät tahansa tai millainen helle tahansa. Sukkahousut; ohuet ja kiiltävät tuovat asuun arvokkuutta. Tämäkin on etiketissä mainittu.

KYLLÄ TEILLÄ OSALLA SUOMALAISISTA ON VIELÄ PALJON OPITTAVAA.

kakkoselle tiedoksi: Häihin EI MENNÄ kokomustassa mekossa eikä valkoisessa mekossa mene kuin mahdolisesti morsian. Musta on ISO etikettivirhe.

Sukkahousut eivät ole välttämättömät kesällä. Oikeasti.

En pukeudu papukaijaksi kenenkään takia. Musta ja harmaa ovat perusväritykseni. Jos limetin ja pinkin väriset höyhenet persuksestani puuttuvat, se on katsojan ongelma eikä mun. Musta-harmaasta garderoobistani löytyy kyllä juhlaviakin vaatteita.

Muut häävieraat
Hääparin pukeutuminen vaikuttaa vieraidenkin pukeutumiseen etenkin jos hääparin toive on esitetty kutsukortissa. Täysivalkoisessa asussa esiintyy ainoastaan morsian, eikä vieraiden pukeutuminen myöskään saa olla niin loisteliasta, että se jättää morsiamen varjoonsa. Myöskään kokomusta asu ei ole häävieraan asu. Kun on kyse pienestä morsiusneidosta, hän saa toki pukeutua täysvalkoiseen morsiamen tavoin.
Päivähäissä, joissa sulhanen on pukeutunut tummaan pukuun, vieraana olevat miehet pukeutuvat tummaan pukuun ja naiset siistiin vierailupukuun. Hatut ja hansikkaat sopivat myöskin naisten pukeutumiseen. Kirkossa on suotavaa ettei siellä esiinnyttäisi hihattomassa puvussa, kesäsäästä huolimatta.

eli EI MUSTAA ja olkapäät peittoon

Alkuperäinen kirjoittaja ai:
Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Meijjän mutsi oli mun ekoissa häissäni mustissa :/
Itse asias hieman kyllä ketutti

ekoissa häissä? ehkäpä se ties että tästä eihyvää seuraa...

juu, tokalla kerralla sillä tais olla jo jotain värikkäämpää :D
Ei se mutsi sellasta tajunnu, eihän se tajua muutenkaan mitään :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Kyl mä etiketin tiiän, mutta MÄ annan mustan anteeksi, en miellä sitä surupuvuksi.

Olisin halunnut mustan hääpuvunkin. :whistle:
Mutta mut ylipuhuttiin :snotty:

Mulla oli musta hame ja musta pusero, jossa oli hitusen tummanpunasta :heart:

Huoh! Toivon mukaan ette kutsua mua koskaan vieraaksi häihinne.
Mulla on ainoastaan mustia mekkoja, enkä aio pinkkiä ostaa yksien juhlien takia.

Miksei ihminen saa pukeutua juhliin niinkuin hänen luonteelleen ja tyylilleen sopii?
Tietysti siististi ja säädyllisesti... Ja nyt selvennettäköön, kun joku valopää kuitenkin tulee kertomaan harmaana miten häihin ei mennä tennissukissa ja terveyssandaaleissa, jotta juhlava voi olla monella tapaa. Mustaa mekkoa voi piristää värikkäällä huivilla tai koruilla taikka laukulla tmv.

Menettekö sinne häihin pelkästään töllistelemään muiden vieraiden pukeutumista? Taidatte olla hiukan väärin syin liikkeellä... :/

Minulle olisi ainakin yksi hailee,kuinka ystäväni pukeutuvat häissäni, pääasia että tulevat paikalle :) .

Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Minulle olisi ainakin yksi hailee,kuinka ystäväni pukeutuvat häissäni, pääasia että tulevat paikalle :) .
No voi hyvä yksinkertaisuus :headwall: :headwall: Sen verran pitkään iolet kyllä jo palstaillut, että TOTTA MOOSES sitä tullaan palstalle kertomaan, jos jollain oli sukat rutissa, väärän sävyinen meikkivoide, todella kornisti valittu huulipuna, typerä vaate jne. Luulisi sunkin jo palstakokemuksesi perusteella tietävän, että häät menee pilalle, jos siellä on joku tyylitajuton ;)

Yhteistyössä