Miksi ihmiset pitävät liian pieniä vaatteita?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aina sopivissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aina sopivissa

Vieras
Eilen tunsin myötähäpeää kun bussipysäkille tuli ehkä noin 20-vuotias nuori nainen. Päälleen tämä neitokainen oli valinnut aivan liian pienet farkut ja tietenkin lyhyen t-paidan. Niin kamalan näköistä kun se vatsa roikkui siinä farkkujen päällä ja farkut olivat takaapäinkin aivan liian pienennäköiset, kireät kuin mitkä ja todella epämukavan näköiset. Näytti siltä kuin housut eivät olisi niin ylhäällä kuin niiden ehkä olis tarkoitus olla. Tyttö siinä koko ajan koitti vetää paitaa alemmas ja housuja ylemmäs, mutta eipä se auttanut, reppu se vaan roikahti esiin kuitenkin koko ajan. Miksi ei voi ostaa sopivan kokoisia vaatteita?! Tämäkään tyttö ei ollut mitenkään sairaalloisen lihava joten varmasti sopivammilla vaatteilla olisi saattanut näyttää ihan hyvältäkin, mutta EI! Mistä se johtuu, että on pakko koittaa tunkea itsensä aivan liian pieniin vaatteisiin? Jos on sinut itsensä kanssa vähän pyöreämpänä, niin luulisi sitten olevan sinut myös isomman vaatekoonkin kanssa, eikä olisi tarvetta väkisin tunkea päälleen liian pieniä ja epämukavia vaatteita...

Alkuperäinen kirjoittaja Aina sopivissa:
Eilen tunsin myötähäpeää kun bussipysäkille tuli ehkä noin 20-vuotias nuori nainen. Päälleen tämä neitokainen oli valinnut aivan liian pienet farkut ja tietenkin lyhyen t-paidan. Niin kamalan näköistä kun se vatsa roikkui siinä farkkujen päällä ja farkut olivat takaapäinkin aivan liian pienennäköiset, kireät kuin mitkä ja todella epämukavan näköiset. Näytti siltä kuin housut eivät olisi niin ylhäällä kuin niiden ehkä olis tarkoitus olla. Tyttö siinä koko ajan koitti vetää paitaa alemmas ja housuja ylemmäs, mutta eipä se auttanut, reppu se vaan roikahti esiin kuitenkin koko ajan. Miksi ei voi ostaa sopivan kokoisia vaatteita?! Tämäkään tyttö ei ollut mitenkään sairaalloisen lihava joten varmasti sopivammilla vaatteilla olisi saattanut näyttää ihan hyvältäkin, mutta EI! Mistä se johtuu, että on pakko koittaa tunkea itsensä aivan liian pieniin vaatteisiin? Jos on sinut itsensä kanssa vähän pyöreämpänä, niin luulisi sitten olevan sinut myös isomman vaatekoonkin kanssa, eikä olisi tarvetta väkisin tunkea päälleen liian pieniä ja epämukavia vaatteita...

siitä vaan sanon mie!

onko sinulla unelmavartalo johon istuu tavara kun tavara.. ihmiset myös lihoo eikä tajua sitä että pienet vaatteet näyttää kurjalle. mulla ei myöskään ole ollut vara ostaa uusia vaatteita kun hoitojen aikana/jälkeen tuli painoa 15kg..

Samaa miettii hän :headwall: Niin kamalan näköistä :x
Mun eräs sukulainen ostaa aina liian kireitä vaatteita itelleen... En tiedä onko hälle merkitystä mitä kokolapussa lukee, mutta aina on kuitenkin päällä aivan liian tiukat vaatteet ja hänkään kun ei ole mikään hoikka neito... :whistle:

Yläasteella mulla oli yks kaveri joka ois oikeesti tarvinnut xl-xxl vaatteita niin väkisin osti aina Vero Modasta S ja M-kokoisia vaatteita... :whistle: Voitte vaan kuvitella minkä näköistä se oli :x Jos hänen oli pakko ostaa esim isommat housut niin leikkasi sen kokolapun pois, kuka sitä nyt näkee?! :o

nykymuodin farkut on myöskin useimmat sellaiset etteivät tahdo pysyä päällä vaikka kuinka olisi oikea koko. ja kireet ne on aina, sellaisia ne vaan nykypäivänä on.

Henk.koht. minua ärsyttää jos itellä on jotkut housut esim. jotka on hippasen liian tiukat, sillon pitää joko ettii vähän isommat tai laittaa vähän löysempi paita.

Toisten puolesta ei oo alkanu ärsyttää, ihan sama miulle vaikka minkälaisissa kulkevat:) Yritän pitää omista vaatteistani ensisijaisesti huolen.

Joillakin on kyllä sen näkösiä vaatetuksia et oikeen huomaa miten epämukava olo on itelläkin, tää muoti on vähän tämmöstä. Mua se ei jaksa ärsyttää mitä jotkut päällään pitää, se mulle kuulu mitenkään.

en mäkään kyllä ymmärrä miks pitää pitää liian pieniä vaatteita. Kyllähän ihminen nyt sen huomaa jos lihoo ja "ei oo varaa". On sillä varaa niihin herkkuihinkin jotka lihottaa...jättäis ne pois ja ostais sopivat vaatteet. Kyllä munmielestä ihmisten ilmoille sais pukeutua asiallisesti, varsinkin kun nykymuoti ei kyllä ole napapaitavaan vimenomaan pitkänmallinen paita. Nuo housut, joo malli on usein lantiomalli, mutta sitä tarkeäpmää oliskin just että ne olis edes sopivat! Vaatteilla saa laihankin näyttämään lihavalta ja toisinpäin.

Sellasia vatsan peittäviä kivoja puseroita ei edes saa kaupasta! Mä en ole lihava mutta lapsista jääny toi "reppu". Vaikka kuinka sopivat housut on niin aina löllyy vatsa yli. Se sit pitäs peittää puserolla mutta KAS! kaikki paidat sellasia nippanappa vyötärölle yltäviä. Ja jos ostaa pitkän, se on kuosia mummo. Mut joo, samaa mieltä kuin ap.

samaa oon monesti miettinyt, miks pitaa tunkee ittesa liian pieniin vaatteisiin. kaveri lainas multa aikoinaa parit farkut, kun ne sopi sille sen mielesta niin hyvin... sain housut takasin, ja napit oli melkein sinkoillu irti ja kaikki napinlavet repeilleet. ei vaan voinu myontaa etta housut oli sille aivan liian pienet vaikka pursus...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sellasia vatsan peittäviä kivoja puseroita ei edes saa kaupasta! Mä en ole lihava mutta lapsista jääny toi "reppu". Vaikka kuinka sopivat housut on niin aina löllyy vatsa yli. Se sit pitäs peittää puserolla mutta KAS! kaikki paidat sellasia nippanappa vyötärölle yltäviä. Ja jos ostaa pitkän, se on kuosia mummo. Mut joo, samaa mieltä kuin ap.

ma oon ratkassu lyhyen paitaongelman pitemmilla hihattomilla paidoilla, mitka vain laitan lyhyemman paidan alle... toimii ainakin mun mielesta, eika kenenkaan tartte ihailla mun "tyomiehen vakoa..."

Ai jaa... Hmm, ja mä kun oon luullut, että nyt on muotia tunikat yms. pitkänmalliset paidat... :o :whistle:

:kieh:

Jaa'a, en osaa kyllä sanoa.
Voin myöntää ihmetelleeni samaa asiaa, viimeksi tänään töissä.
Luulisi sen olevan aika epämukavaa kun jenkkakahvat ja vatsaröllykät roikkuvat housun vyötärön yli, miten on edes mahdollista saada niitä housuja jalkaan, vai jätetäänkö ne tosiaan niin matalalle että kaikki ylimääräinen röllöttää siinä päällä..

No jollain teinillä mä ymmärrän sen, kun on vielä minuus niin hukassa ja täytyy ostaa samanlaiset ja samankokoiset vaattet kuin kaverilla.

Mutta mäkin näin eilen noin 30-vuotiaan naisen, jolla oli sama setti: liian pienet housut, liian pieni paita, ja liian iso maha siinä välissä. Ehkä hän kuvitteli, että jos todella pukisi sen koon 44, näyttäisi läskiltä, mutta liian pienessä koossa ei näytä.

Itsekin olen iso, ja olen moneen kertaan huomannut, että oikean kokoinen istuva vaate hoikentaa, vaikka kokolappu niskassa totuuden paljastaakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Vatkuli:
Jospa ne kireissä vaatteissa kulkijat tykkäävät itse niistä vaatteistaan ja olotilastaan?

Mutta se on kyllä hassua, kun ainakin jotkut kuitenkin kiskovat housuja ylös ja paitaa alas. Se viittaisi siihen, että eivät ne vaatteet heidänkään mielestään sellaisenaan ihan passeleita ole.

Tämä on sama kuin oikein vatsakas mies ja kittana paita päällä. Minusta paljas maha roikkumassa paljaana vaatteiden välistä ei kyllä ole kovin kaunis näky. Mutta ehkä vika on katsojan silmässä. :)

joo...mutta... Minäkin luulin, että työkaverilla (30 ++) on jääneet vaatteet pieniksi. Mutta sitten kerran olin hänen kanssaan vaateostoksilla. Ei ne vaatteet olleetkaan jääneet pieneksi, vaan hän tykkäsi ostaa juuri sellaisia vaatteita, jotka menevät nippa nappa päälle ja joita joutuu päällä ollessa kiskomaan sinne tänne. Luulisi, että on epämukavaa, mutta makuja on näköjään monia.

kaikkein kamalimman näköistä on kun naisilla on niin matala vyötärö farkuissa et melkein persreikä vilkkuu kumartaessa :x :x tai sit stringit on kiskottu ylös ja farkut alhaalla,hyi yöööökk :x :x

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Luulisi sen olevan aika epämukavaa kun jenkkakahvat ja vatsaröllykät roikkuvat housun vyötärön yli, miten on edes mahdollista saada niitä housuja jalkaan, vai jätetäänkö ne tosiaan niin matalalle että kaikki ylimääräinen röllöttää siinä päällä..

no jaa, jos mä ostaisin housuja niin ettei jenkkakahvat tursu niin ne tippuis jalasta!! arvaa vaan onko se musta kivan näköistä :/

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:

no jaa, jos mä ostaisin housuja niin ettei jenkkakahvat tursu niin ne tippuis jalasta!! arvaa vaan onko se musta kivan näköistä :/

Mä voin lainaa pari euroa, että saat vaikka hennesiltä vyön... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
kaikkein kamalimman näköistä on kun naisilla on niin matala vyötärö farkuissa et melkein persreikä vilkkuu kumartaessa :x :x tai sit stringit on kiskottu ylös ja farkut alhaalla,hyi yöööökk :x :x

joo :x :headwall:

Mun mielestä oli järkyn näköistä, kun eilen näin n. 11-12 vuotiaan tytön ajavan fillarilla ja oikeesti persvako on sentin pari näkyvissä. Semmonenhan on ihan kakara vielä! Kamalan näköistä muksun päällä. No, ei se oo kenelläkään hyvännäköistä...

No entä jos heillä ei ole varaa oikeasn kokoisiin vaatteisiin? Sekin voi olla. Mulle itselleni on periaatteessa aivan sama mihin kukin pukeutuu, en kauheasti bongaile.

Alkuperäinen kirjoittaja Jessica Rabbit:
No entä jos heillä ei ole varaa oikeasn kokoisiin vaatteisiin? Sekin voi olla. Mulle itselleni on periaatteessa aivan sama mihin kukin pukeutuu, en kauheasti bongaile.

Mut pieniin vaatteisiin sitten on varaa :o
Joo,ei se mustakaan hyvän näköistä ole kun toppi on kokoa m ja oikeasti on l tai xl,tälläisiä tapauksia tulee vastaan :$

Kaupat on TÄYS pitkiä tunikoita ym lähes polveen ulottuvia paitoja, sekä pitkiä pepun päälle meneviä "pitkiä" toppeja..

Mistä pönttövuoren alepasta sä vaattees ostat

:xmas: :whistle: :kieh:

Yhteistyössä