miksi ihmiset nykyään riitelee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja as
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

as

Vieras
miksi puolisot riitelee nykyään kaikesta?
ja naiset nipottaa? ja miehet on tunteettomia?

mistä tää kaikki johtuu? mä oon aivan kauhuissani kun ystävät kertovat, mitä hirveyksiä huutavat sille Rakkaimmaalleen ja miten heidät miehet käyttäytyvät.. Kamalaa esimerkkiä lapsille, maapallon tulevaisuuden toivolle. Kyllä meidänkin perheessä on erimielisyyksiä mutta vaikka itse olen TODELLA tulinen sielu - en ikipäivänä voisi raivota miehelleni niin kuin ystäväni omilleen!

Meillä ei huuda kotona kukaan, ei aikuiset eikä lapset vaan rauha on vallannut talomme.

Koska ihmisen perustarpeet jollain saralla jää huomiotta, siksi riidellään. Joillekin perustarve on saada kiireetöntä aikaa puolison kanssa, joillakin jokin muu, esim. ostelu jne.

On sitä ennenkin riidelty, nykyään vaan kerrotaan sellaisista asioista kavereille paljon avoimemmin. Lisäksi muutama vuosikymmen sitten ei olisi tullut kuuloonkaan, että nainen karjuu miehelleen törkeyksiä - silloin oltiin hiljaa ja kärsittiin yksin jos joku asia otti päähän.

Nykyään lisäksi itsekkyys on korostunut, eikä kaikki oikein osaa ajatella, että perheessä täytyy toimia tiiminä eikä voi vain ajatella itseään. Monet riidat johtuu siitä kun toinen tai molemmat on ajatellut vain itseään. Omat tarpeet tuntuvat niin tärkeiltä, että ne todella kuumentavat tunteita, ja sitten huudetaan. Mutta se nyt on vaan yksi asia.

Itse räjähdin tänään miehelle, kun oli lähdössä hoitamaan yhtä kiireetöntä juttua Matkahuoltoon juuri kun olin kattamassa ruokaa pöytään. Siis hermostun tuollaisista asioista, jos toinen ei kunnioita yhteisiä ruokailuhetkiä tms. arjen perusjuttuja. Harvemmin siitä nyt mitään riitaa saadaan aikaan, siis että molemmat huutaisivat.
Jostain sukista lattialla tai tyhjentämättömästä tiskikoneesta en häiriinny.

Vaikka me riiellään niin se on hyvin harvoin että kumpikkaan korottaa ääntä. Varsinkaan mies. Eikä meillä ole tapana haukkua toisiamma tai mittään semmosta. Ja lopulta mies onnistuu aina kääntään huumorilla nauruksi koko riidan vaikka mikä ois ollu. Sen jälkeen keskustellaan järkevästi siitä mikä riidan aiheutti.
Lapsen kuullenki saatettaan sanailla kipakasti mutta seki yleensä päättyy nauruun. Tyttö nimittäin matkii meitä... :D

Kyllä mä nipotan ja huudan ja räjähtelen tasaisin väliajoin, mutta meillä näytetään negatiivisten tunteiden lisäksi positiivisetkin huomattavasti avoimemmin kuin "normaaleissa" perheissä. Mun mielestä nimenomaan pitäisi opettaa lapsille, että on oikein olla joskus vihainen, on oikeus joskus suuttua, oikeus olla surullinen ja oikeus olla iloinen. En todellakaan halua opettaa lapsiani tukahduttamaan tunteitaan vaan elämään niitä :)

[QUOTE="vieraana";22407923]Kyllä mä nipotan ja huudan ja räjähtelen tasaisin väliajoin, mutta meillä näytetään negatiivisten tunteiden lisäksi positiivisetkin huomattavasti avoimemmin kuin "normaaleissa" perheissä. Mun mielestä nimenomaan pitäisi opettaa lapsille, että on oikein olla joskus vihainen, on oikeus joskus suuttua, oikeus olla surullinen ja oikeus olla iloinen. En todellakaan halua opettaa lapsiani tukahduttamaan tunteitaan vaan elämään niitä :)[/QUOTE]

Kyllä! Tunteet on oikein näyttää mutta tunteita pitää osata hallita.. rakastamaansa ihmistä ei solvata eikä haukuta vaikka olisi kuinka pinna kireällä..

tänään näin äidin kaupassa aamulla joka tiuski lapsilleen ja lapsi kysyi TODELLA kauniisti että saako mennä istumaan siksi aikaa helikopteriin kun äiti jää pakkaamaan ostokset. Olisi tehny mieli käskeä tuon ko "äidin" mennä itseensä.. En voi käsittää. En ikinä voisi antaa lapseni kärsiä omasta väsymyksestäni/ärsytymyksestäni..

Minä kilahdin viikonloppuna miehelleni ja läksin yöllä käppäilemään kiukkusena kotiin. Matkalta laitoin tekstarin, että minä KAADUIN. Miks et vienyt mua autolla kotiin! Turha kysymys, koska ukkeli oli ottanut saunakaljat.

Multa jäi hänen luokseen pipo, meikit, housut (päällishousut). Olen siis talsinut 2 km kotiin tarrapaplarit päässä, kukalliset trikoot ja ukon 3 numeroa liian isot Reinot jalassa.

Voin vain sanoa, että onneksi oli pimeää.

Yhteistyössä