I
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja ihq:Siis tämä "sai kasteessa nimen". Ärsyttävää.
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:Sai kasteen ja nimen.
Kumpikin voidaan antaa ilman toista.
Ja kyllä, minua jurppii se, että käytetään vääriä termejä tai suoritetaan rituaaleja vain tavan vuoksi.
Alkuperäinen kirjoittaja ihq:hmmm... tuo on muuten totta. Kuitenkin aina pappisväki teroittaa, että kaste ei ole nimenantojuhla vaan juhla, jossa jumala ottaa lapsen omakseen ja lapsi otetaan seurakunnan jäseneksi.
Alkuperäinen kirjoittaja ihq:Just tää jurppii mua jostain syystä. Samoin Suomalainen tapa, jolla ei ole mitään kristillistä perustetta, että nimi salataan kastejuhlaan asti. Haloo.
Alkuperäinen kirjoittaja ihq:hmmm... tuo on muuten totta. Kuitenkin aina pappisväki teroittaa, että kaste ei ole nimenantojuhla vaan juhla, jossa jumala ottaa lapsen omakseen ja lapsi otetaan seurakunnan jäseneksi.
Alkuperäinen kirjoittaja ulkopuolinen:Alkuperäinen kirjoittaja ihq:hmmm... tuo on muuten totta. Kuitenkin aina pappisväki teroittaa, että kaste ei ole nimenantojuhla vaan juhla, jossa jumala ottaa lapsen omakseen ja lapsi otetaan seurakunnan jäseneksi.
Ihan vilpitön ja tyhmä kysymys kastamattomien lasten äidiltä: Eivätkö lapset ole vauvana viattomia ja "Jumalan omia / kuvia" ilman kastetta?
Alkuperäinen kirjoittaja ulkopuolinen:Alkuperäinen kirjoittaja ihq:hmmm... tuo on muuten totta. Kuitenkin aina pappisväki teroittaa, että kaste ei ole nimenantojuhla vaan juhla, jossa jumala ottaa lapsen omakseen ja lapsi otetaan seurakunnan jäseneksi.
Ihan vilpitön ja tyhmä kysymys kastamattomien lasten äidiltä: Eivätkö lapset ole vauvana viattomia ja "Jumalan omia / kuvia" ilman kastetta?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kastettiin koska tykkään perinteistäKivittäkää.
Alkuperäinen kirjoittaja ihq:Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:Sai kasteen ja nimen.
Ja kyllä, minua jurppii se, että käytetään vääriä termejä tai suoritetaan rituaaleja vain tavan vuoksi.
Just tää jurppii mua jostain syystä. Samoin Suomalainen tapa, jolla ei ole mitään kristillistä perustetta, että nimi salataan kastejuhlaan asti. Haloo.
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kastettiin koska tykkään perinteistäKivittäkää.
En kivitä, sillä siitä perinteestä en pidä. :saint:
Alkuperäinen kirjoittaja jonsku:Alkuperäinen kirjoittaja ulkopuolinen:Alkuperäinen kirjoittaja ihq:hmmm... tuo on muuten totta. Kuitenkin aina pappisväki teroittaa, että kaste ei ole nimenantojuhla vaan juhla, jossa jumala ottaa lapsen omakseen ja lapsi otetaan seurakunnan jäseneksi.
ovat. kasteessa lapset otetaan seurakunnan yhteyteen ja kaste on hyvän oman tunnon liitto jumalan ja ihmisen välillä. mutta kuten sanotaan isossa kirjassa: jo idussa (kohdussa) jumala tunsi ihmisen...
Alkuperäinen kirjoittaja ihq:"On sillä nimi, muttei kerrota" :headwall:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ihq:Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:Sai kasteen ja nimen.
Just tää jurppii mua jostain syystä. Samoin Suomalainen tapa, jolla ei ole mitään kristillistä perustetta, että nimi salataan kastejuhlaan asti. Haloo.
Ei paljon inspaa käydä ristiäisissä, jos ei ole edes sitä nimen paljastamista mitä odottaa. Tympeää kuunnella papin jorinoita, jos tietää jo sen nimenkin.
Kyllä, olen kauhea ihminen.