Miksi ihmiset, joita tapaan harvoin (kerran kuussa), JOKA KERTA kysyvät et "millon sä taas aloititkaan työt?"

Ensinnäkin, he tietävät, ettei mulla ole mitään vakituista paikkaa mihin menisin ja toiseksi tietävät senkin, että aion olla kotona ainakin siihen asti, että kuopus täyttää 2v. MIKSI pitää kysellä?

Tulee sellainen olo, että he katuvat aikaista töihinpaluutaan ja yrittävät saada minut tuntemaan huonoa omatuntoa siitä, että olen "vaan" kotona.

Jos joku tietää mikä toin kyselyn takana on, olen erittäin kiitollinen!
 
Ooo
En tiedä, mut mäkin varmaan kysyisin ihan vain juttelun vuoksi. Jos en muistaisi, jos ollaan jo puhuttu :whistle: Ehkä siis ihan vain puhumisen vuoksi. Kyllä multakin kysellään, tosin vielä olen vanhempainvapaalla ja ehkä extrat puoli vuotta hoitovapaalla, töihin meinaan mennä kun poju 1,5v.

MUOKS. ja jos siis sulla ei ole töitä mihin mennä, niin ehkä ne kyselee meinaatko hankkia. Jos ne ei sitä muuten muista, niin jo ovat huonoja ystäviä.
 
mulla oli vähän sama juttu :/
tietyt tyypit kyseli jatkuvasti millon meinaan mennä töihin tai opiskelemaan, mitä meinaan tehä sitten kun "ei voi olla enään kotona" jne. jatkuvasti kyselivät vaikka sanoin aina suoraan.
sitten menin töihin mutta lapsia ei tarvinu laittaa hoitoon, niin jatkuvasti nämä samat tyypit kyselee että "no millon meinaat laittaa lapset hoitoon?",meinaatko kauanki jaksaa noin, ja kokoajan keksivät jotain irvailun aihetta mun työstä josta pidän todella paljon!! tuntuu vaan jotenkin tosi ärsyttävältä, nyt ois kaikki mulla/meillä hyvin, niin eräät on jatkuvasti masentamassa :( en ymmärrä miksi, mitä se on toisilta pois?
 
Mä olen huomannut ihan saman jutun. ja välillä se käy ärsyttämään, en varsinaisesti ole mikään kotiäiti tyyppi joten siksi uskoisin että kyselevät. ja kait ihmiset ajattelee että kotonaolo on vaan väliaikaista ja töihin paluu on väistämättä edessä...
 
vieras
Minua tämä ei enää ärsytä mutta äitiäni ärsyttää kun siltä kyselee moni että koska minä olen menossa töihin.
kerran se oli sit hermostunut ja sanonut että "ei ikinä, se aikoo tehdä 10 lasta ja olla kotona ikuisesti!". Nykyään se sit vastaa aina niin :D
Hyvä äiti!
 
hellu 77
Mul sama juttu.
Yks kaveri joka kerta kysyy et koska meen töihin, oonko hakenu töihin, eiks joku koulu kiinnostais.
Ei mee jakeluun kun oon jo monta vuotta(tyttö nyt 5v)sanonut et olen kotona kunnes lapsi aloittaa koulun.
 

Yhteistyössä