Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mikähän siinä on, että 1-2 n lapsen äidillä on siis monen mielestä OIKEUS valittaa ja pyytää ja saada apua jne. mutta jos monen lapsen äiti kehtaa edes myöntää olevansa joskus väsynyt, niin sille on laitettava heti luu kurkkuun, että mitäs menit niin monta lasta tekemään!
Harvoin minä tai muut tuntemani monilapsiset valitetaan, pienperheelliset sitäkin useammin. Mutta pyllystä on tämä teidän ajattelutapa, sanonpahan vaan!
Saa myöntää että on väsynyt, saa pyytää apua, saa valittaa MUTTA olisi kivaa jos osaisi muutakin kuin valittaa (viittaan nyt tähän kaveriini).
Mun mielestä monen lapsen äidin täytyy myös ymmärtää, että vaikka minä otan kaverin lapsen (yksi lapsi) joskus hoitoon, niin hänen neljää lastansa en ota. En jaksa, niitä on liikaa. Yhden kerrallaan voin ottaa. Jos se ei sovi hänelle, niin en ota sitä yhtäkään sitten.
Ja se, että monen lapsen äiti valittaa unen, rahan ja oman ajan puutteesta AINA kun nähdään/kuullaan, on rasittavaa kuunneltavaa. Yhtä rasittavaa olisi kuunnella 1-2 lapsen äidin tauotonta ja jokapäiväistä valitusta samasta aiheesta

, myönnetään, mutta sellaista äitiä ei tuttavapiirissäni ole. Valittavat toki joskus, muttei non stop. Kun sitä ruikutusta samoista aiheista kuuntelee ihan joka kerta kun tavataan tai puhutaan puhelimessa, kuukaudesta ja vuodesta toiseen, niin lopulta on pakko sanoa että ole jo hiljaa, en jaksa enää kuunnella, miksi teit neljä lasta ja haluat vielä viidennenkin jos kuitenkin koko ajan valitat vaan siitä, miten kammottavaa ja rankkaa ja rahallisesti köyhää teillä on, eikä nukkuakaan saa koskaan eikä kusellekaan pääse yksin?!
Ei koske siis kaikkia monen lapsen äitejä: tunnen myös sellaisia, jotka eivät valita 24/7.
Jokaisella on oikeus valittaa, joskus. Mutta ei aina ja loputtomiin. :xmas: