Miksi ihmiset ei ymmärrä että 7 lapsen äiti ei voi olla kaunis ja laiha? :(

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ärsyttää kun katsotaan pitkään ja supatellaan! Ihmiset kaupassa tuijottaa! Eikä ymmärretä sitäkään että 9 ihmistä, joista 3 kasvavia teinejä ja 4 kasvavia lapsia, syö paljon!
 
"Anne"
Onko se seitsämäs lapsi se kaiken kääntävä ja ihmeen tekevä? Tunnen 6:n lapsen äidin joka on hoikka ja ihan nätti pakkaus. Ehkäpä se ei olekaan siitä lasten määrästä kiinni...?
 
  • Tykkää
Reactions: as if
"Maritta"
No minulla on 8 lasta ja painoindeksini on 21. Eli minä kyllä olen onnistunut pysymään hoikkana. Kaikki on kiinni siitä mitä syöt. Vaikka lapsia olisi triljoona, niin ei se silti ole mitenkään verrannollinen siihen, että ruokaa pitäisi ylenmäärin suuhun tukkia. Kyllä minä myös pidän ulkonäöstäni muutenkin huolta. Vaikka en ehkä ehdi aamuisin nutturoita hiuksiin väsäämään, mutta harjaan hiukseni ja suihkautan vähän lakkaan. Pesen kasvoni puhdistusaineella ja laitan kosteuvoiteen. Päivittäin taivutan ripset ja laitan ripsaria, peitepuikkoa ja aurinkopuuteria. Kerran viikossa kuorin ja sheivaan, teen hiusnaamion yms.
 
"vieras"
Kauneus on katsojan silmässä, että miten sen nyt ottaa... Mutta miksi 7 lapsen äiti ei voisi olla hoikka??? Luulisi, että siinä on arjen pyörittämisessä niin paljon tekemistä, että hyötyliikuntaa saa eikä ehdi koko ajan olla lappamassa ruokaa suuhunsa. Ja liikuntaahan voi aina harrastaa, ei siihen mitään kuntosalijäsenyyksiä tarvita. Itselläni on "vain" 3 lasta, kaikki alle 5v, ja urheilen vähintään 4 kertaa viikossa, olen hyvässä kunnossa. Olen kyllä huomannut, että lähipiirissäni viimeistään 2. lapsen syntymän jälkeen moni antaa itsensä mennä ihan rapakuntoon, lopettavat liikunnan ja alkavat kasvamaan leveyssuunnassa.
 
ap.
[QUOTE="Maritta";26735681]No minulla on 8 lasta ja painoindeksini on 21. Eli minä kyllä olen onnistunut pysymään hoikkana. Kaikki on kiinni siitä mitä syöt. Vaikka lapsia olisi triljoona, niin ei se silti ole mitenkään verrannollinen siihen, että ruokaa pitäisi ylenmäärin suuhun tukkia. Kyllä minä myös pidän ulkonäöstäni muutenkin huolta. Vaikka en ehkä ehdi aamuisin nutturoita hiuksiin väsäämään, mutta harjaan hiukseni ja suihkautan vähän lakkaan. Pesen kasvoni puhdistusaineella ja laitan kosteuvoiteen. Päivittäin taivutan ripset ja laitan ripsaria, peitepuikkoa ja aurinkopuuteria. Kerran viikossa kuorin ja sheivaan, teen hiusnaamion yms.[/QUOTE]

Sulla ei varmaan ole vauvaa?!
 
"vieras"
Sinä voit olla kaunis ja hoikempi. Laiha ei tarvitsekaan olla. Huomaa, että sinusta lähtee myös asenteet lapsillesi: jos itse et pidä itseäsi kauniina ja olet tyytymätön painoosi, muuta asia! Alkakaa liikkumaan yhdessä lasten kanssa, suunnitelkaa kevyemmät ruuat, ÄLÄ syö lasten jämiä lautaselta vaikka se miten tuntuisi "tuhlaukselta" laittaa ne sen sijaan roskiin jne... Ja jätä ylimääräiset juomat kauppaan, osta vain maidot.

Kyllä sinä onnistut aivan varmasti.

t. Viiden lapsen tavallisen hoikka äiti.
 
Tunnen 13 lapsen äidin joka on hoikka ja kaunis, näyttää kevyesti 10-15v ikäistään nuoremmalta. Samoin omaa äitiäni jolla on 6 lasta luultiin kaverikseni kun olin murrosikäinen ( hän oli 162cm ja painoi 48kg).

Jos on niin ylipainoinen että oikeasti ihmiset kääntyvät katsomaan ja supattavat niin varmaan syy on muussakin kuin seitsemässä lapsessa. Tai sitten kannattaa miettiä onko siinä omassa olemuksessa ja käytöksessä jotain muuta mikä kiinnittää ihmisten huomion vai voisiko tuo "kaikki tuijottaa ja supisee" olla sittenkin omien korvien välissä...
 
Khimaira
[QUOTE="vieras";26735709]Sinä voit olla kaunis ja hoikempi. Laiha ei tarvitsekaan olla. Huomaa, että sinusta lähtee myös asenteet lapsillesi: jos itse et pidä itseäsi kauniina ja olet tyytymätön painoosi, muuta asia! Alkakaa liikkumaan yhdessä lasten kanssa, suunnitelkaa kevyemmät ruuat, ÄLÄ syö lasten jämiä lautaselta vaikka se miten tuntuisi "tuhlaukselta" laittaa ne sen sijaan roskiin jne... Ja jätä ylimääräiset juomat kauppaan, osta vain maidot.

Kyllä sinä onnistut aivan varmasti.

t. Viiden lapsen tavallisen hoikka äiti.[/QUOTE]

tuo boldattu on hulluin asia ikinä! Siis hulluinta siinä on se että äidin aluneperinkään piätisi syödä lasten jämiä..
Sanoi mullekin mummo että äiti sitten syö kaikki lasten tähteet, johon mä sanoin ettei äiti ole mikään jätekuilu- roskiin vaan ellei ole sikatila minne jämät voi kipata ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Madicken04 ja as if
"noora"
No mutta miksi kaikki vetää tähän liikunnan? Ymmärrän joo terveys jutut jne.. Hoikka voi olla, vaikka makaisi sohvalla aamusta iltaan. Tiedän kyllä myös liikunnan edut jne, mutta hoikkuushan on vain ruokavaliosta kiinni.

T: 171cm/54kg, joka ei edes muista koska on viimeksi urheillut. Vissiin viime talvena?
 
"Nisu"
No painoasia korjaatuun ruokavaliolla. Miksi pitäisi olla laiha? Kaunis ja huoliteltu voi olla, vaikka olisi vähän liikakilojakin. Hyvin merkittävä ylipaino on sitten erikseen toki.
 
[QUOTE="Nisu";26735759]No painoasia korjaatuun ruokavaliolla. Miksi pitäisi olla laiha? Kaunis ja huoliteltu voi olla, vaikka olisi vähän liikakilojakin. Hyvin merkittävä ylipaino on sitten erikseen toki.[/QUOTE]

Ja mun mielestä laihan ja ylikilojen välille mahtuu vielä normaalipaino mikä lienee se ihanne, niin ulkonäöllisesti kuin terveydellisestikin.
 
semmonen vielä
Tähän keskusteluun haluaisin lisätä vielä sellaisen pointin että ei se aina ole siitä syömisestäkään kiinni. Että kun syö kohtuudella jne. Itse en katso yhtään mitä suuhun pistän ja miten paljon ja mihin aikaan päivästä. En myöskään harrasta juuri liikuntaa. Silti olen ollut koko ikäni normaalipainoinen, en liian laiha mutta en lihavakaan, kaikkien mittareiden mukaan normaali. Eli laiha voi olla vaikka olisi sata lasta ja vastaavasti ylipainoinen. Geenit vaikuttaa paljon.

Nimimerkillillä tänään pullaa aamiaiseksi ja lounaaksi mussuttanut kun ei jaksa just nyt ruokaa vääntää
 
tuota
muuhun en ota kantaa kuin tuohon hoikkuuteen. Tunnen monta vl-äitiä, jolla lapsia kymmenkunta. Joukossa ei ole yhtään ylipainoista kuten itse kahden lapsen äitinä olen. Kauneus on mun mielestä jokaisen omassa silmässä.
 
"hih"
Johan oli alotuis... Odotin enemmän päinvastaista. Mutta yli 7 lapsen äitikin voi olla upean näköinen. Näin juuri tällaisen äidin 3 teini-ikäisen tyttären kanssa kassalla, ja en olisi voinut heti erottaa äitiä joukosta, jos en tuntisi. Laiha ja kaunis :)
 
.....
Kyllä voi olla, mutta miksi pitäisi olla?

Ovatko kaikki sellaiset ihmiset elämässään epäonnistuneita, jotka eivät ole kauniita ja laihoja? Aika paljon epäonnistujia siis on tässä maailmassa.
 
evlut
[QUOTE="vieras";26735658]Ärsyttää kun katsotaan pitkään ja supatellaan! Ihmiset kaupassa tuijottaa! Eikä ymmärretä sitäkään että 9 ihmistä, joista 3 kasvavia teinejä ja 4 kasvavia lapsia, syö paljon![/QUOTE]

Säälittää nähdä lestojen lastentekoautomaatti.
 
tsottsot
[QUOTE="Anne";26735663]Onko se seitsämäs lapsi se kaiken kääntävä ja ihmeen tekevä? Tunnen 6:n lapsen äidin joka on hoikka ja ihan nätti pakkaus. Ehkäpä se ei olekaan siitä lasten määrästä kiinni...?[/QUOTE]

Niinpä. Tunnen kaksi kuuden lapsen äitiä ja yhden kymmenen lapsen äidin. He kaikki ovat hoikkia, kauniita, itsestään huolta pitäviä (= siistejä, hiukset aina nätisti laitetut, siistit vaatteet ja puhdas kuultava iho). Kyllä siinä energiaa kuluu, kun käy töissä ja huolehtii samalla monen lapsen ruokailuista, vaatetuksesta, hiusten laitosta, leikittämisestä, läksyjen kuulustelusta, harrastuksiin kuljettamisesta ja muusta arjesta päivittäin.
 

Yhteistyössä