Miksi Ihmiset Ei Siivoa Pihojasa???!!!

  • Viestiketjun aloittaja Minä Äiti
  • Ensimmäinen viesti
Minä Äiti
En tarkoita että pihojen pitäisi olla mitään linnakkeita,mutta minua ällöttää nuo romukasat ja lautaläjät ihmisten pihoilla. Täälläkin näkee monia isoja maatiloja joitten pihat ovat ku rytöläjät :/ (tosin monta siistiäki maatilaa on). Ja monta uutta ja vanhaa taloa joitten pihat on ihan kauheen näkösiä. Miks niitä romuja ei voi kerätä pois sieltä??

Varmaan nyt kiinnittäny enempi huomiota siihen ku olen omaa pihaa laittanu ja tehny istutuksia.
 
Ootkohan kulkenu meidän pihan ohi? :whistle:

Varsinaiselta kaatopaikalta se näyttää, mutta johtuu siitä että remontti käynnissä eikä joka lautaa ja romua viitti yksitellen lähteä kaatopaikalle viemään vaan viedään sit kerralla kaikki.
 
Minä Äiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 11:46 HelmenTyttö kirjoitti:
Ootkohan kulkenu meidän pihan ohi? :whistle:

Varsinaiselta kaatopaikalta se näyttää, mutta johtuu siitä että remontti käynnissä eikä joka lautaa ja romua viitti yksitellen lähteä kaatopaikalle viemään vaan viedään sit kerralla kaikki.
No tuskin olen. Me ollaan kans vasta rakennettu ja ahisti ne lautapalat ku oli pitkin pihaa. Sehän on ihan ymmärrettävää että silloin ne on levällää.
 
Minä Äiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 11:48 Hiipiliini kirjoitti:
Jos ne lautakasat on siistissä pinossa niin ei mua haittaa. Enemmän mua haittaa jos jossain nurkassa lojuu monta autoa mätänemispisteessä.
Niin jos ne oli siistissä pinossa niin ei ne haittais minuakaan. Mut eihän nuo näytä olevan :LOL: :kieh:
Mut mitä tuota murehtiin,ku ne ei ole meijän pihoja ;)
 
ATB
Meillä onkin lähes aina siisti piha.Nurtsit leikattu,kukkasia siellä ja täällä,nättejä kukka penkkejä eikä mitään romua pihassa. B)

Ellei lasten hiekkuri leluja oteta lukuun niin mitään tavaraa ei loju pitkin pihaa. =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 11:53 SuhmuranSandra kirjoitti:
Mitä ihmettä ne haittaa siellä muitten pihassa? Saanen ihmetellä.. :whistle:
Kyllä ne minua ainakin haittaa. On ne niin ällöttävän näkösiä nuo romuläjät tuolla naapurissa...Onhan ne jo ympäristöhaittoja kerrakseen. Hienot on koneet joilla sais vaikka mitä tehtyä jos vaan vähän viitsis. :/
 
meillä kamalassa kunnossa piha, mutta on yritetty aikarajojen puitteissa siistiä. Lapset sairastaneetkin paljon nyt keväällä kuten tälläkin hetkellä niin eipä sinne pihalle paljon ole asiaa...

seinustalla jätesäkki yms. romuläjä odottelee kun ei ole omaa kärryä millä niitä veis kaatikselle ja kun sekin on auki niin tyhmästi ettei työssäkäyvällä aina mahdollisuutta ehtiä sinne. tympäsee itseäkin tuo romuläjä tuossa, mutta sen kans on vaan elettävä nyt.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 11:53 SuhmuranSandra kirjoitti:
Mitä ihmettä ne haittaa siellä muitten pihassa? Saanen ihmetellä.. :whistle:
meilläpäin asuu sellanen perhe jonka piha on aivan ääriään myöten täynnä romua. mä en nyt yhtään valehtele,sinne ei mahtuis enää varmaan naulaakaan. autonromuja,roskaa,likaa,p*skaa :x niil on kuulema sisälläkin autonosia pitkinpoikin,mut tohon en osaa sanoo onko totta,tosin en epäilis :whistle: ja jotkut sanoo et niil on hevonenkin siel romun keskellä jolle on tehty tarha autonromuista :/

ja sen vielä kestän,et se on hirveetä katteltavaa koko pihapiiri,niin oikein rattosan mukavia on ne valtavat rotat mitä sieltä tulee :x :x :x

mut tää nyt täis olla ääripää :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 11:44 Minä Äiti kirjoitti:
En tarkoita että pihojen pitäisi olla mitään linnakkeita,mutta minua ällöttää nuo romukasat ja lautaläjät ihmisten pihoilla. Täälläkin näkee monia isoja maatiloja joitten pihat ovat ku rytöläjät :/ (tosin monta siistiäki maatilaa on). Ja monta uutta ja vanhaa taloa joitten pihat on ihan kauheen näkösiä. Miks niitä romuja ei voi kerätä pois sieltä??

Varmaan nyt kiinnittäny enempi huomiota siihen ku olen omaa pihaa laittanu ja tehny istutuksia.
Iso peesi! Ihan samaa olen minäkin miettinyt. Uusia hienoja taloja ja pihat kuin kaatopaikkoja. Onkohan syy suomalaisessa oma tupa oma lupa -luonteessa vai pula-ajoilta iskostuneesta naurettavasta tarpeesta hamstrata ja säästää kaikki mahdollinen p.aska?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 12:16 kuha kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 11:53 SuhmuranSandra kirjoitti:
Mitä ihmettä ne haittaa siellä muitten pihassa? Saanen ihmetellä.. :whistle:
meilläpäin asuu sellanen perhe jonka piha on aivan ääriään myöten täynnä romua. mä en nyt yhtään valehtele,sinne ei mahtuis enää varmaan naulaakaan. autonromuja,roskaa,likaa,p*skaa :x niil on kuulema sisälläkin autonosia pitkinpoikin,mut tohon en osaa sanoo onko totta,tosin en epäilis :whistle: ja jotkut sanoo et niil on hevonenkin siel romun keskellä jolle on tehty tarha autonromuista :/

ja sen vielä kestän,et se on hirveetä katteltavaa koko pihapiiri,niin oikein rattosan mukavia on ne valtavat rotat mitä sieltä tulee :x :x :x

mut tää nyt täis olla ääripää :D
No onko sitä ihan pakko kattella? Juu, löytyy täältäpäinkin muutama rytökärpänpesä mut ei ne mua haittaa, kunhan ei ikinä tarvi semmosta mennä siivoomaan.. :x
 
Meillä on sit vissiin kamala piha kun on jotain viis autoo (harrasteautoja, mutta ns.romuja) siististi rivissä pihalla. Odottavat vaan että niistä tehtäs kesämenopelejä... Mutta muuten on kyllä omasta mielestä ihan Ok piha. Tosin ei täällä mitään satunnaisia ohikulkioita pyörikään kahtelemassa, sen verta syrjässä ollaan
 
Meillä on lasten lelut ympäriinsä,ja se mua jo ärsyttää.Itse en jaksa yksinkertaisesti niitä keräillä.Sitten tuossa on läjä metalliromua,joita isi ei saa ikinä vietyä kaatikselle,vaikka naputan asiasta.Rikkaruohot mua äärsyttää omassa pihassa KAIKKEIN eniten.VOikukat valtaa jo hiekka-alueenkin,mutta tältä pahoinvoinnilta ja väsymyskeltä en vaan jaksa tehdä mitään ylimääräistä...
 
Hiljaa hyvä tulee. Appi ukko sai just vietyä meidän pihasta auton raatonsa pois, eikä sitäkään ihmettä tarvinnut odottaa kuin seitsemän vuotta.
Jos kohta pian sais raivattua kaikki entisten asukkaitten romut pois niin vois alkaa keräilemään omia.
 
mankkeli
talon piha on muuten siisti, mut sinne on laitettu minkä tyylistä hökkeliä pystyyn.. siis eivät sovi keskenään mitenkään yhteen.. tehdään jotain tekopalmuja heinistä.. siis aivan kamalan näköistä. eikö ihmisillä oo yhtään makua...
 
epsilon
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 11:44 Minä Äiti kirjoitti:
En tarkoita että pihojen pitäisi olla mitään linnakkeita,mutta minua ällöttää nuo romukasat ja lautaläjät ihmisten pihoilla. Täälläkin näkee monia isoja maatiloja joitten pihat ovat ku rytöläjät :/ (tosin monta siistiäki maatilaa on). Ja monta uutta ja vanhaa taloa joitten pihat on ihan kauheen näkösiä. Miks niitä romuja ei voi kerätä pois sieltä??

Varmaan nyt kiinnittäny enempi huomiota siihen ku olen omaa pihaa laittanu ja tehny istutuksia.
Kai sinä nyt ymmärrät, että on maanviljelijöillä (varsinkin keväällä, kesällä ja syksyllä) muutakin puuhaa kuin joku pihan siivoaminen (ja talvella se voi olla vaikeaa sieltä lumen alta etsiä).
 
Ihmetyttää minuakin romuläjät pihoilla. En viitsis katsoa sellaisia omalla tontilla.

Ja sekin on minusta vähän kummaa, että rakennetaan hieno talo, pystytetään lauta-aita, istutetaan tuijia ja kukkasia, lapsille laitetaan keinut ja liukumäet jne.
Parin vuoden päästä talo on edelleen maalaamatta loppuun, aita on vinossa, tuijat ruskettuneet kun ei ole suojattu, lasten välineet rikki, nurmikko ajamatta, kukkapenkit kasvaa voikukkaa...

Eivätkö ihmiset ajattele, ettei se työ lopu siihen kun talo on pystyssä? Omakotitalossa riittää hommaa, jos sen aikoo pitää kunnossa.
 
Minä Äiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 12:44 epsilon kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 11:44 Minä Äiti kirjoitti:
En tarkoita että pihojen pitäisi olla mitään linnakkeita,mutta minua ällöttää nuo romukasat ja lautaläjät ihmisten pihoilla. Täälläkin näkee monia isoja maatiloja joitten pihat ovat ku rytöläjät :/ (tosin monta siistiäki maatilaa on). Ja monta uutta ja vanhaa taloa joitten pihat on ihan kauheen näkösiä. Miks niitä romuja ei voi kerätä pois sieltä??

Varmaan nyt kiinnittäny enempi huomiota siihen ku olen omaa pihaa laittanu ja tehny istutuksia.
Kai sinä nyt ymmärrät, että on maanviljelijöillä (varsinkin keväällä, kesällä ja syksyllä) muutakin puuhaa kuin joku pihan siivoaminen (ja talvella se voi olla vaikeaa sieltä lumen alta etsiä).
Kyllä minä tiedän aika tarkkaa mitä maatiloilla tehdään ja milloin ;)
 
Meillä ei ole romukasoja, ellei tota Fordia lasketa. Lasten lelut on hujan hajan ja meillä on maailman rumimmat vesitynnyrit (kirkkaan vihreät). Puutarha on hoitamatta (ja naapurit huomauttelee asiasta) siitä yksinkertaisesta syystä, että kuopusta saa vahtia herkeämättä ja mielellään max metrin päästä. Muuten se karkaa tai syö multaa. Raskaana ollessani en pystynyt kykkimään.

Että saa olla rempallaan kunnes muksuilla on vähän holttia ja malttia. Mutta en tosiaan ostanut taloa sen puutarhan, vaan oman rauhan takia. Unelmataloni onkin kallioisessa mäntymetsässä, joku kanerva ja kissankäpälä saa kasvaa sievästi siinä reunassa, jos tahtovat...
 

Yhteistyössä