Miksi ihmiset ei kutsu mihinkään kun on lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mökkihöperö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mökkihöperö

Vieras
Tuli vähän yllätyksenä. Vauvavamme on nyt 9kk ja meillä on mummola tuossa vieressä jonne voi viedä tarvittaessa hoitoon. Kaverit eivät kutsu enää mihinkään ja kun oon kyselly että miks ei kutsuta niin vastaus on ; niin mut ku teillä on se vauva... AAAARGGGHH

Oon miettinyt samaa... Meilläkin isovanhemmat parin kilsan päässä joten hoitoon vieminen ei ole ongelma... Me kyllä sitten ehdotetaan itse tapaamisia mutta meitä ei kutsuta enää mihinkään. Kai ne sitten ajattelee ettei kiinnosta enää muu kuin oma perhe ja kotona oleminen....

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
No voisitteko itse kutsua kavereita kylään tai ehdottaa menemistä jonnekin? Pitääkö aina odottaa että kaverit kutsuvat?

Joo on kyselty kylään ja kyllä ne tuleekin ja ehdotettu on vaikka minnekkä menemistä mutta juuri silloin ei aina sovi ja vituttaa kun aina itse joutuu olemaan sutenööräämässä näitä juttuja..olis kiva kun kerrankin kutsuttais. Noloa sitä on mennä "moi sori mut pääsenkö mäkin sinne mökkireissulle mukaan minne kaikki muut on kutsuttu"

No kovin pienihän lapsenne vielä onkin hoitoon menemään, ainakaan yön yli! :o Jos tilanne vuoden, parin päästä on vielä sama, niin sitten voi jo huolestua.

Voisihan sitä itse kutsua kavereita. Vaikka leffareissua, ulos syömään tms.

No me ollaan lakattu kutsumasta muutamaa lapsiperhettä kun eivät "koskaan" tule vedoten lapsiin... Toki siis yhteyttä pidetään mut joudutaan sit kysymään aina että voidaanko tulla käymään kun he eivät kumminkaan tulis... :D Meillä tuo toimii, itse heistä mukavampaa kun menemme heille. Tosin ois yksinkertaisempaa jos selvästi ilmaisisi/sovittaisi että jos kyläiltäis ja kutsuttais pääosin näinpäin.

Eli kertokaa ihmeessä tutuillenne että teillä on vauvalle hoitaja ja että olette nyt back to business eli teitä voi nykyään kutsua. En mä ainakaan ennen raskaaksi tuloa ymmärtäny että minkä ikäisen vanhemmat voi jättää sen lapsensa hoitoon (1kk vai 3 v), ehkä eivät sunkaan (lapsettomat?) kaverit.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
No kovin pienihän lapsenne vielä onkin hoitoon menemään, ainakaan yön yli! :o Jos tilanne vuoden, parin päästä on vielä sama, niin sitten voi jo huolestua.

Eh tyttö on kyllä ollu 2,5kuukauden ikäisenä ekan kerran yökylässä mummolla..varmaan pilalla nyt..

En todennäköisestikään tunne sinua, mutta tässä omia huomioitani: Lapsen saaneilla kavereilla on usein se ongelma, etteivät osaa olla 'kuten ennen', heittäytyä mukaan ja rentoutua - ja olla edes _vähän_ aikaa puhumatta lapsestaan. Olet siirtynyt tavallaan toiselle asteelle, ja varsinkin lapsettomia kavereita voi vähän jännittää, että minkälaiseksi olet muuttunut. Ota yhteyttä ja osoita, että olet edelleen se sama mukava ihminen lisääntymisestäsi huolimatta, ja että sinulla on elämässä muutakin kuin lapset! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:

Mun poika on ollut yökylässä mammansa luona, pojalla ikää 3,5kk =)

Yhteistyössä