MIKSI ihmeessä joku ihminen hankkii kuusi lasta?!? Tai enemmän...!??

  • Viestiketjun aloittaja Just wondering
  • Ensimmäinen viesti
Hra Majuri
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;22767397:
Mä lähinnä ihmettelen näiden vanhempien jaksamista. Itse kun oon ihan puhki jo kolemen kanssa : /
Onko siinä ihmettelemistä, lapsityövoimaahan nu käyttävät hyväkseen, eli isommat lapset huolehtivat nuoremmista silläaikaa kun äiti vetelee päiväuniaan
 
"vieras"
ja koska vielä 50-luvulla perheissä oli keskimäärin huomattavasti enemmän lapsi kuin nykyisin, kaikki nykyiset keski-ikäiset ja sitä vanhemmat ovat täysiä sekopäitä koska jäivät ilman yksilöllistä huomiota?


pohjoismaat, japani ja kiina ovat ainoat paikat maailmassa jossa lasta pidetään jonakin jatkuvaa huomiota tarvitsevana ohjailtavana nukkena joka kärsii suunnattomasti jos joka sekunti ei olla ohjaamassa johonkin "kehittävään"...
 
uirowe
[QUOTE="viena";22767383]Haluaisin että kaikki kritisoijat pohtisivat sitä ETTÄ KEIDEN LUULETTE TULEVAISUUDESSA MAKSAVAN VEROJA? Ongelmana on juuri se etteivät suomalaiset tee lapsia ja kun tulevaisuudessa iso osa ihmisiä on jäämässä eläkeelle, niin koko hyvinvointi yhteiskunta on vaarassa romuttua koska ei ole ketään maksamassa veroilla tätä kaikkea ilmaista terveydenhuoltoa jne. Sitä vartenhan tänne on nyt tulossa niin paljon maahanmuuttajia koska ei riitä tarpeeksi suomalaisia ihmisiä kustantamaan tätä meidän elämäntyyliä tulevaisuudessa. Nämä meidän lapsemme maksavat teidänkin eläkkeenne.[/QUOTE]

ja mitä hytötyä suomelle on näistä alle 30v eläkeläisistä joita nykyäänkin on enemmän kuin tarpeeksi? tai mitä hyötyä suomelle on ns. moniongelmaisista suurperheistä? niitäkin piisaa ja kun yleensä nämä ongelmat vielä periytyy. Ihan tutkimustenkin mukaan.
 
"vieras"
mitä suurimmalla todennäköisyydellä kuusilapsisen perheen kaikki lapset eivät ole alle kouluikäisiä, jatkuvaa huomiota vaativia taaperoita vaan osa on jo itsenäistyviä pikkukoululaisia jotka viimeisenä asiana maailmassa tahtovat sitä että mamma roikkuu helmoissa jatkuvasti.
 
gtjkr2e
ja vielä huomiona, yleensä suurperheiden lapset haluavat itsekin suurperheen, joten mitä hyötyö suomelle on siitä, että äiti jää kotiin ja hankkii 13 lasta ja hänen tyttärensä hankkii taas 13 lasta jokainen. Missä vaiheessa heistä tulee veronmaksajia? Miettikää sitä? Harvemmin äidit edes ovat työelämässä koko elämänsä aikana.
 
:)
No miksi ihmeessä joku hankkii yhden lapsen?? 99,9% ainoana lapsena kasvaneista on täysin hirviöitä jotka eivät osaa ottaa toisia huomioon eivätkä ajattele muuta kuin omaa napaansa! Ei tällaisten ihmisten kanssa pysty elämään, kyllä on vanhemmat pilanneet lapsen elämän kun eivät älynneet hankkia sisaruksia vaan kasvattivat lapsesta kamalan minäminäminä-apinan!
Täysin samaa mieltä !
 
ja mitä hytötyä suomelle on näistä alle 30v eläkeläisistä joita nykyäänkin on enemmän kuin tarpeeksi? tai mitä hyötyä suomelle on ns. moniongelmaisista suurperheistä? niitäkin piisaa ja kun yleensä nämä ongelmat vielä periytyy. Ihan tutkimustenkin mukaan.
Jaa onko ne kaikki alle 30v. eläkeläiset suurperheistä? onko suurperheet aina moniongelmaisia? tämä onkin ihan uus juttu mulle.... mä kun luulin että nuorten mielenterveys ym. ongelmat johtuu ihan muista asioista kuin siitä että niillä on 5 sisarusta.... Ongelmat kyllä usein periytyy mutta ei se liity olennaisesti suurperheisiin, en ainakaan ole kuullut.
 
ja vielä huomiona, yleensä suurperheiden lapset haluavat itsekin suurperheen, joten mitä hyötyö suomelle on siitä, että äiti jää kotiin ja hankkii 13 lasta ja hänen tyttärensä hankkii taas 13 lasta jokainen. Missä vaiheessa heistä tulee veronmaksajia? Miettikää sitä? Harvemmin äidit edes ovat työelämässä koko elämänsä aikana.
Niin no Suomessahan on aika pieni syntyvyys... ei synny lapsia, ei työntekijöitä, ei veronmaksajia. Tuskin ne kaikki 13 alkaa "kotona loisimaan" kotiäidin muodossa. Ootko sä nyt itse ihan miettinyt asiaa loppuun saakka?
 
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;22767452:
meillä on kuusi lasta ja kaikki on onnellisia ja hyvin voivia, osa jo aikuisia. kaikki on saaneet huomiota osakseen. ja onnellisiaovat siitä kun on paljon veljiä ja sisaria ollut kasvukumppaneina
Mun äidillä on 7 sisarusta ja olen todella ihaillut heidän välejään. Itsellä yksi sisko joka enkelinä jo, joten tiedän mitä on kun on sisarus ja tiedän mitä on kun ei ole...:|
Lapsillani tulee olemaan aina sisaruksia.
 
Hra Majuri
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;22767480:
Jaa eiks nää perheet eläkkään kroisoksina tuilla?
No äiti elää, ei isä, joka vastuuntuntoisena painaa duunia yötäpäivää elättääkseen lapsensa ja velton emäntänsä. Eli ukko polttaa itsensä loppuun työnteolla ja kuolla kupsahtaa ennen kuin kerkee täyttää 60v, jonka jälkeen veltto leski saa vielä suuren leskeneläkkeen. Näinollen leskirouva on elänyt elämänsä velttoilemalla yhteiskunnan tukien ja isännän ansioilla ja saa vielä leskeneläkkeen muodossa rahaa loppuaikansa velttoiluun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;22767480:
Jaa eiks nää perheet eläkkään kroisoksina tuilla?
No JOO!!
;)

Ei vaan. Mies on yrittäjä ja itse olen psyk sairaanhoitaja ja teen keikkaa välillä. Ihan itsekkäästi, oman pään vuoksi.
Kuussa noin 5 päivää ehkä, riippuen tarpeesta.
Tukia saadaan sen verran kuin muutkin perheet, lapsilisät.
 
No äiti elää, ei isä, joka vastuuntuntoisena painaa duunia yötäpäivää elättääkseen lapsensa ja velton emäntänsä. Eli ukko polttaa itsensä loppuun työnteolla ja kuolla kupsahtaa ennen kuin kerkee täyttää 60v, jonka jälkeen veltto leski saa vielä suuren leskeneläkkeen. Näinollen leskirouva on elänyt elämänsä velttoilemalla yhteiskunnan tukien ja isännän ansioilla ja saa vielä leskeneläkkeen muodossa rahaa loppuaikansa velttoiluun.
Sanoisinpa että harva isä pystyisi olemaan kotona kuuden lapsen kanssa.
Voishan ne osat vaihtaakin, isä vois maata perse homeessa kotona niiden kuuden lapsen kanssa ja äiti tehdä uraa.
Moniko mies siihen vaan suostuis??
Vaikka meillä mies on järjettömän lapsirakas, häneltä puuttuu perheen organisointikyky täysin. Siis lasten kanssa toimiminen...
Ihan itse nauran kippurassa kun joskus joutuu jäämään lasten kanssa kotiin esim viikonloppuna kun menen töihin.
=)
 
"vieras"
meille on tulossa viides lapsi. itse olen päivät kotona ja mies töissä. aamupäivisin kun isommat ovat koulussa minulla on aikaa olla näitten alle kouluikäisten kanssa: ulkoilla, pelata, askarrella ja jne. kun mies tulee töistä niin jaamme hoitovastuun niin että me molemmat ehdimme olla isompien lasten kanssa myös kahdestaan. paljon teemme asioita yhdessä perheenä mutta lapset saavat myös kahdenkeskistä aikaa vanhempien kanssa. naapurissa asuu perhe jossa on 2 lasta. toinen lapsi on päivät päiväkodissa ja toinen koulussa (koulun jälkeen isovanhemmilla tai kerhossa). vanhemmat tulevat töistä siinä 4-5 aikoja ja heidän ilta menee siinä kun vuorotellen lähdetään salille, uimaan, jumppaan ym. kotiin lasten kanssa jäävä vanhempi sitten katsoo lasten perään ja tekee siinä samalla kotityöt. ja lapset käyvät viimeistään 8 nukkumaan. eipä ne lapset saa kovinkaan paljon aikaa vanhempien kanssa, saati sitten kahdenkeskistä aikaa. eikä vanhemmilla ole kovinkaan usein aikaa tehdä lasten kanssa mitään koska kotona vietetty aika menee kotihommiin. perheen äiti itsekin aina valittaa kun ei ole aikaa ja jatkuvasti on kiire mutta silti niistä omista menoista ja jutuista ei olla valmiita tinkimään..
että kummassahan perheessä lapset saavat oikeasti olla vanhempien kanssa ja tehdä asioita yhdessä? tässäkin "lapselle omaa aikaa vanhempien kanssa"-asiassa on enempi kyse siitä miten paljon vanhemmat haluavat ja viitsivät olla lastensa kanssa, ei siitä monta niitä lapsia on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;22767491:
millä tuilla, kertokaapa mullekin. kyllä me ainakin on ihan itse elätetty pesueemme. minkäänlaista toimeentulotukea ei ole koskaan saatu, eikä haettu.
Palstalta olen kuullut kuinka suurperheet suorastaan kylpevät tukirahoissa! Lapsilisätkin on kuulemma niin huippuluokkaa, että jo siksi tehdään niitä mukuloita useita.
 
ffhf
Onko siinä ihmettelemistä, lapsityövoimaahan nu käyttävät hyväkseen, eli isommat lapset huolehtivat nuoremmista silläaikaa kun äiti vetelee päiväuniaan
Sinä olet selvästi ollut ainoa lapsi. Katsokaa nyt, millaisia niistä kasvaa! Ja jos teillä yhtään järkeä liikkuu päässänne, niin älkää jättäkö lapsianne ilman sisaruksia!! (...no paitsi ne sosiaalitapaukset sais jättää lisääntymättä.)
 
h1g
Sinä olet selvästi ollut ainoa lapsi. Katsokaa nyt, millaisia niistä kasvaa! Ja jos teillä yhtään järkeä liikkuu päässänne, niin älkää jättäkö lapsianne ilman sisaruksia!! (...no paitsi ne sosiaalitapaukset sais jättää lisääntymättä.)
Mummoni on ainoa lapsi ja isäni oli myös ainoa lapsi ja ihan kunnon kansalaisia heistä on tullut. Eivätkä ole kärsineet siitä, että ei ole sisaruksia.
 

Yhteistyössä