MIKSI ihmeessä joku ihminen hankkii kuusi lasta?!? Tai enemmän...!??

  • Viestiketjun aloittaja Just wondering
  • Ensimmäinen viesti
Just wondering
En ole koskaan ymmärtänyt (nykypäivänä) sellaista, että joku perhe hankkii esim. viisi, kuusi lasta tai jopa enemmän! Kenen etu sellainen on? Siinä pilataan kaikkien elämä... Miten muka kaksi aikuista pystyy yksilöllisesti huomioimaan esim. juuri kuutta lasta?! Mielestäni 3 lasta on EHDOTON maksimi kahdelle ihmiselle...
 
"vieras"
Siinäpä sinulle pohdittavaa. meillä on kuusi lasta. Ja ei mitään ongelmaa hoitaa heitä :D
Ja aikaa jää kaikille. Olen vileä päivät kotona ja kerkeen ihan takuulla jokaisen kans olemaan. Ja kuljettamaan harrastuksiin.
Kyllä minä olen lasten kans varmasti paljon enempi ku naapurit jotka kulkee päivät töissä ja tulevat viiden aikaan ja lapset ovat keskenään päivät kotona koulun jälkeen. ja aikuiset harrastaa illalla omia juttuja.

Miksi olemme halunneet just kuusi lasta niin en osaa siihen itsekkään vastata :D
 
"vieras"
Noh, itsekin ajattelin aiemmin että 3 lasta on maksimi, mutta kun se kolmas on nyt tuloillaan, niin eipä se neljäskään lapsi enää mahdottomalta ajatukselta tunnu. Jotkut jäävät "koukkuun" raskaana olemiseen ja pieniin vauvoihin. Mutta eipä meillekään varmaan sitä neljättä tule, koska olen samaa mieltä tuosta lasten huomioimisesta, eli en usko että omat rahkeet riittäisivät useamman yksilölliseen huomioimiseen.
 
hoej
Kysyin tätä työkaverilta jolle syntyy 13 lapsi. Ei osannut oikein vastata mitään. Naureskeli vaan, että kai tässä hulluja ollaan ja ei tätä täysjärkinen tekisi.
 
Hra Majuri
Eiköhän siinä ole taustalla lasten äidin työntekohaluttomuus. Eli se tehtailee työntekoa pakoillakseen ison lapsikatraan ja elelee leveästi ukkonsa palkan ja yhteiskunnan tukien varassa.
 
"Salla"
Onko ne pakko pyöräyttää putkeen. Aloittaa lasten hankinnan nuorena ja lopettaa vanhana niin johan tossa helposti nuorimman ja vanhimman välillä yli 20v. eroa. Ei sen ikästä tarvii enää kädestä pitää kuin satunnaisesti.

Minä taas en ymmärrä näitä että on varaa vain tiettyyn määrään lapsia. Tulot vaikka 6000e kk ja 3 ihan maksimi. Tai lasketaan kalenterista sopiva ikäero. Tai syntymäpäivä.
 
Just wondering
[QUOTE="vieras";22767217]Siinäpä sinulle pohdittavaa. meillä on kuusi lasta. Ja ei mitään ongelmaa hoitaa heitä :D
Ja aikaa jää kaikille. Olen vileä päivät kotona ja kerkeen ihan takuulla jokaisen kans olemaan. Ja kuljettamaan harrastuksiin.
Kyllä minä olen lasten kans varmasti paljon enempi ku naapurit jotka kulkee päivät töissä ja tulevat viiden aikaan ja lapset ovat keskenään päivät kotona koulun jälkeen. ja aikuiset harrastaa illalla omia juttuja.

Miksi olemme halunneet just kuusi lasta niin en osaa siihen itsekkään vastata :D[/QUOTE]

Joo ja sitten kun eivät ole enää lapsia vaan nuoria aikuisia niin mites sitte? ovat itsekin päivät koulussa - mitä se hyödyttää että sinä olet kotona?? miten jaat illan siten, että kaikille jää aikaa purkaa omia ajatuksiaan RAUHASSA ei jonotuslappusysteemillä? entä sitten kun tulee ongelmia ts. joku kuudesta lapsesta vaatiikin enemmän aikaa - joka päivä! miten sitten toimit?
 
"huoh"
Eiköhän siinä ole taustalla lasten äidin työntekohaluttomuus. Eli se tehtailee työntekoa pakoillakseen ison lapsikatraan ja elelee leveästi ukkonsa palkan ja yhteiskunnan tukien varassa.
Minä luulen, että työnteko isokokoisen perheen äitinä kuulostaa jo houkuttelevalta ajatukselta.
Itse olen melkein helisemässä kahden kanssa, kolmatta yritettiin mutta luovuttiin siitä kun sitä ei tullutkaan. Nyt olen vaan kiitollinen siitä, koska kaksi on meille enemmän kuin sopiva lapsilukumäärä.
 
ap.
Alkuperäinen kirjoittaja ärsypilämi;22767243:
Ihmetteletkö sinä tätä aina kahden viikon välein? Kun tuntuu, että tämä sama kysymys pyörii täällä jatkuvasti... : /
Ei kun ekaa kertaa :) minä en ole tällaista aloitusta ennen tehnyt enkä sen puoleen huomannutkaan/lukenutkaan...
 
Olet oikeutettu mielipiteeseesi.
Itse olen kotona lasten kanssa ja todellakin panostamme lasten huomioimiseen. Meillä on vedetty jo monta vuotta kerhoa, jokaisella lapsella on oma päivänsä ja oma aikansa kun teemme mitä lapsi haluaa sen tunnin ajan. Ja se tunti on täysin lapsen ja vanhemman aikaa.
Tytön kanssa olemme virkanneet ja tehneet puutöitä mm ja poikien kanssa lumilinnaa ja lumilautailuramppeja.
Vuoroviikoin vedämme kerhot miehen kanssa.

Myös soitamme omassa perheemme bändissä, meillä on harrastetilaa noin sataneliötä ja siellä pidämme soittovehkeet. SOitamme usein viikonloppuisin yhdessä ja viikollakin jos on aikaa.

Lapsilla on harrastukset ja otan aina yhden lapsen mukaan kun vien jotakuta harrastukseensa, se tunti olemme kahestaan ja teemme jotain yhdessä.

Uskallan väittää että meillä tehdään lasten kanssa paljon enemmän kuin monissa yhden, kahden taikka kolmen lapsen perheessä.
Olemme kaikki aktiivisia liikkumaan ja usein samoilemme liki koko perheen voimin metsässä. Hiihdämme, lumilautailemme ja laskettelemme paljon.

Ja miksi olemme kuusi lastan hommanneet, itselläni oli edellisestä liitosta kolme lasta, kaksoset ja esikoinen.
Mieheni oli yksihuoltaja kun tapasimme ja yhteisiä teimme kaksi vielä.
Mies haluaisi enemmänkin lapsia, hänellä on ikuinen vauvakuume.
?
Mutta tämä on hyvä luku meille.
Lapset ovat todella empaattisia ja sosiaalisia. Koulussa menestyvät hienosti, vanhin on lukiossa jo.
Heitä odottaa hyvä elämä.
 
"vieras"
Joo ja sitten kun eivät ole enää lapsia vaan nuoria aikuisia niin mites sitte? ovat itsekin päivät koulussa - mitä se hyödyttää että sinä olet kotona?? miten jaat illan siten, että kaikille jää aikaa purkaa omia ajatuksiaan RAUHASSA ei jonotuslappusysteemillä? entä sitten kun tulee ongelmia ts. joku kuudesta lapsesta vaatiikin enemmän aikaa - joka päivä! miten sitten toimit?
Missä vaiheessa sanoin,että minkä ikäisiä ovat nyt? Suurin osa on nyt jo koulussa päivät.
Ja sitä mitä minä teen tulevaisuudessa niin olen kyllä illat lasten käytettävissä ja käyn päivällä töissä mut en vielä lähde kokoaikasena töihin. Ei minu silti tarvi omaa elämää unohtaa täysin vaikka lapsia meillä olisikin useampi kuin kolme. Ja lapsilla on myös isä joka osallistuu heidän elämään ja välittää ja rakastaa.
Minun kotona oli kans kuusi lasta ja ei koskaan tarvinu miettiä etteikö vanhemmilta olisi saanu tarpeeksi aikaa ja huomiota.
Jokaisella on meillä ja myös minun lapsuudessa kotityövuorot.Ja näin on pienemmissäkin perheissä.
Kyllä me parjätään elä huolehdi suotta.
 
Joo ja sitten kun eivät ole enää lapsia vaan nuoria aikuisia niin mites sitte? ovat itsekin päivät koulussa - mitä se hyödyttää että sinä olet kotona?? miten jaat illan siten, että kaikille jää aikaa purkaa omia ajatuksiaan RAUHASSA ei jonotuslappusysteemillä? entä sitten kun tulee ongelmia ts. joku kuudesta lapsesta vaatiikin enemmän aikaa - joka päivä! miten sitten toimit?
Kyllä se aika riittää.
Pitää osata organisoida ja todellakin jos esim joku lapsista on sairaana, meilläkin on joutunut sairaalaan niin isovanhemmat rietävät myös apuun. Meillä on vahva ja läheinen verkosto joka toimii todella hienosti.
 
niin niin
Olet oikeutettu mielipiteeseesi.
Itse olen kotona lasten kanssa ja todellakin panostamme lasten huomioimiseen. Meillä on vedetty jo monta vuotta kerhoa, jokaisella lapsella on oma päivänsä ja oma aikansa kun teemme mitä lapsi haluaa sen tunnin ajan. Ja se tunti on täysin lapsen ja vanhemman aikaa.
Tytön kanssa olemme virkanneet ja tehneet puutöitä mm ja poikien kanssa lumilinnaa ja lumilautailuramppeja.
Vuoroviikoin vedämme kerhot miehen kanssa.

Myös soitamme omassa perheemme bändissä, meillä on harrastetilaa noin sataneliötä ja siellä pidämme soittovehkeet. SOitamme usein viikonloppuisin yhdessä ja viikollakin jos on aikaa.

Lapsilla on harrastukset ja otan aina yhden lapsen mukaan kun vien jotakuta harrastukseensa, se tunti olemme kahestaan ja teemme jotain yhdessä.

Uskallan väittää että meillä tehdään lasten kanssa paljon enemmän kuin monissa yhden, kahden taikka kolmen lapsen perheessä.
Olemme kaikki aktiivisia liikkumaan ja usein samoilemme liki koko perheen voimin metsässä. Hiihdämme, lumilautailemme ja laskettelemme paljon.

Ja miksi olemme kuusi lastan hommanneet, itselläni oli edellisestä liitosta kolme lasta, kaksoset ja esikoinen.
Mieheni oli yksihuoltaja kun tapasimme ja yhteisiä teimme kaksi vielä.
Mies haluaisi enemmänkin lapsia, hänellä on ikuinen vauvakuume.
?
Mutta tämä on hyvä luku meille.
Lapset ovat todella empaattisia ja sosiaalisia. Koulussa menestyvät hienosti, vanhin on lukiossa jo.
Heitä odottaa hyvä elämä.
Tämä toimii niin kauan kuin ei yhdelläkään yksilöllä ole tavanomaista suurempia opngelmia/murheita. Entä sitten kun yksi lapsistasi vaatisi ENEMMÄN kuin sen yhden tarkkaan mietityn ja ajoitetun tunnin?!
 
Tämä toimii niin kauan kuin ei yhdelläkään yksilöllä ole tavanomaista suurempia opngelmia/murheita. Entä sitten kun yksi lapsistasi vaatisi ENEMMÄN kuin sen yhden tarkkaan mietityn ja ajoitetun tunnin?!
Kyllä ovatkin vaatineet. Tuo kerho on harrastustoimintaa ja se on sitä meidän omaa tekemistä jota ns kerhona vedetään.
Murheita on ollut ja ne selvitetään juuri siinä kun tarvitsee. Ei lapsen tarvitse odottaa kolmea päivää että on "kerhoaika".
Kyllä kuule ollaan hienosti selvitty ja selvitään tästäkin eteenpäin.
Uskallan vain väittää että välttämättä kaikilla pienemmillä perheillä ei ole aikaa sitä tuntiakaan ees viikossa. TÄysin lapselle.
 
ffhf
No miksi ihmeessä joku hankkii yhden lapsen?? 99,9% ainoana lapsena kasvaneista on täysin hirviöitä jotka eivät osaa ottaa toisia huomioon eivätkä ajattele muuta kuin omaa napaansa! Ei tällaisten ihmisten kanssa pysty elämään, kyllä on vanhemmat pilanneet lapsen elämän kun eivät älynneet hankkia sisaruksia vaan kasvattivat lapsesta kamalan minäminäminä-apinan!
 
Sisarukset on myös rikkaus =) kuusi lasta pystyy kyllä hyvin hoitamaan ja jakamaan kaikille aikaa ja huomiota, tietysti jos tietää olevansa sellainen joka ei jaksa edes kahta niin ehkä sitten kannattaa jättää se lastenhankkiminen siihen.... Hyvin voisin olla kuuden lapsen äiti mutta luulen että tulee raha vastaan sitä ennen.... 3 on kätevämpi luku.
 
"viena"
Haluaisin että kaikki kritisoijat pohtisivat sitä ETTÄ KEIDEN LUULETTE TULEVAISUUDESSA MAKSAVAN VEROJA? Ongelmana on juuri se etteivät suomalaiset tee lapsia ja kun tulevaisuudessa iso osa ihmisiä on jäämässä eläkeelle, niin koko hyvinvointi yhteiskunta on vaarassa romuttua koska ei ole ketään maksamassa veroilla tätä kaikkea ilmaista terveydenhuoltoa jne. Sitä vartenhan tänne on nyt tulossa niin paljon maahanmuuttajia koska ei riitä tarpeeksi suomalaisia ihmisiä kustantamaan tätä meidän elämäntyyliä tulevaisuudessa. Nämä meidän lapsemme maksavat teidänkin eläkkeenne.
 
[QUOTE="viena";22767383]Haluaisin että kaikki kritisoijat pohtisivat sitä ETTÄ KEIDEN LUULETTE TULEVAISUUDESSA MAKSAVAN VEROJA? Ongelmana on juuri se etteivät suomalaiset tee lapsia ja kun tulevaisuudessa iso osa ihmisiä on jäämässä eläkeelle, niin koko hyvinvointi yhteiskunta on vaarassa romuttua koska ei ole ketään maksamassa veroilla tätä kaikkea ilmaista terveydenhuoltoa jne. Sitä vartenhan tänne on nyt tulossa niin paljon maahanmuuttajia koska ei riitä tarpeeksi suomalaisia ihmisiä kustantamaan tätä meidän elämäntyyliä tulevaisuudessa. Nämä meidän lapsemme maksavat teidänkin eläkkeenne.[/QUOTE]

Näinhän se menee.
 

Yhteistyössä