Mä kysyn et mitä esim käytetyistä vaatteista/tavaroista haluaa ihan siks et en oleta saavani mitään ilmaseks eikä tuu väärinkäsityksiä esim olettaisin saavani jotain ja toinen olettaa saavansa rahaa.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja merianna:Meidän perhe on kaikkea muuta kuin varakas, mutta silti lahjoitan aina kaikki pieneksi jääneet vaatteet pois, siis nekin joista olen itse maksanut, samoin on lelujen ja vauvanhoitotarvikkeiden kanssa, kaiken olen antanut pois. Ei tulisi pieneen mieleenikään alkaa pyytää rahaa varsinkaan sellaisesta minkä olen itse saanut.
Onko tuossa kyse jostain periaatteesta, vai pihiydestä, vai oikeasta köyhyydestä kun ilmaiseksi saatukin halutaan hyödyntää?
Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:mä en ymmärrä et miks äippäpakkauksen vaatteita ei sais myydä?
sehän olis melkeempä sama asia jos ottaa pakkauksen rahana ja sit siitä summasta pitäs jaella tarvitseville...onhan seki raha saatu "ilmaseks"
:saint:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja merianna:Meidän perhe on kaikkea muuta kuin varakas, mutta silti lahjoitan aina kaikki pieneksi jääneet vaatteet pois, siis nekin joista olen itse maksanut, samoin on lelujen ja vauvanhoitotarvikkeiden kanssa, kaiken olen antanut pois. Ei tulisi pieneen mieleenikään alkaa pyytää rahaa varsinkaan sellaisesta minkä olen itse saanut.
Onko tuossa kyse jostain periaatteesta, vai pihiydestä, vai oikeasta köyhyydestä kun ilmaiseksi saatukin halutaan hyödyntää?
Joskus olen ollut kanssasi joistakin asioista samaa mieltä, mutta tästä asiasta olen aivan eri mieltä. Mielestäni mikään ei ole ilmaista. Minä en ole ainakaan saanut koskaan keneltäkään mitään ilmaiseksi. Kaikki maksaa, niin lastenhoitoapua kuin lastenvaatteet. Äitiyspakkauksen vaatteet olen maksanut varsinkin kalliisti, jos niitä tarkoitat, tekemällä huonolla palkalla vuosia töitä ja maskamalla isot verot joka palkasta.
Joten voisitko selventää mikä on ilmaista?
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Kauppa se on joka kannattaa =) Mä taas en oikein ymmärrä sitä, että jos saa jotain ilmaiseksi, se pitäisi myös ilmaiseksi antaa pois. Taloudellisestihan on järkevämpää myydä kuin lahjoittaa, koska sillä saadulla rahalla voi taas hankkia jotain muuta, esim isompia lasten vaatteita.
Mä lahjoitan yksinkertaisesti siksi, että myyminen on mun mielestä vaivalloista ja käyttökelposen tavaran heittäminen roskiin on ekologisesti väärin.
Alkuperäinen kirjoittaja merianna:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja merianna:Meidän perhe on kaikkea muuta kuin varakas, mutta silti lahjoitan aina kaikki pieneksi jääneet vaatteet pois, siis nekin joista olen itse maksanut, samoin on lelujen ja vauvanhoitotarvikkeiden kanssa, kaiken olen antanut pois. Ei tulisi pieneen mieleenikään alkaa pyytää rahaa varsinkaan sellaisesta minkä olen itse saanut.
Joskus olen ollut kanssasi joistakin asioista samaa mieltä, mutta tästä asiasta olen aivan eri mieltä. Mielestäni mikään ei ole ilmaista. Minä en ole ainakaan saanut koskaan keneltäkään mitään ilmaiseksi. Kaikki maksaa, niin lastenhoitoapua kuin lastenvaatteet. Äitiyspakkauksen vaatteet olen maksanut varsinkin kalliisti, jos niitä tarkoitat, tekemällä huonolla palkalla vuosia töitä ja maskamalla isot verot joka palkasta.
Tarkennetaan sitten. tähän mennessä olen saanut ilman että olen antanut vastineeksi rahaa, yhtä jos toistakin tavaraa, autoa ja taloa lukuunottamatta, siis kierrätyksenä tai lahjana, tai vaikkapa äitiyspakkauksena, siis saanut sillä hetkellä ilman vastinetta (ja verojahan minäkin olen maksanut jo moninaisia vuosia, mutta en laske niitä mukaan), ja kyllä ne sillä saamis hetkellä ovat olleet minulle ilmaisia, näin ollen ei tee yhtään kipeää antaa niitä pois (ja sama koskee niitäkin tavaroita jotka olen ostanut itse). Myös uudet lahjatavarat jotka eivät käy minulle tai heräteostot joita en tarvitsekaan annan pois.
Mutta kukin tavallaan tässäkin asiassa.
Täytyy näköjään lakata kummastelemasta tällä palstalla ylipäätään mitään asiaa...
Alkuperäinen kirjoittaja hattivatti lehmilaitumella:no mä en kyllä osais alkaa myymään esim.äitiyspakkauksen vaatteita ja tavaraa, kun ne on ilmaiseksi saatu, eriasia on sitten itse ostamani vaatteet. ja myöskään niistä vaatteista, jotka olen itse saanut ilman ja sit antanut eteenpäin, en ole maksua ottanlut
Alkuperäinen kirjoittaja very important baby:En kyllä tykkää siitä että äitiyspakkaustavaroita myydään, mutta kaipa se on niiden asia jotka niitä ostaa! Todellakaan en voisi itse ottaa niistä rahaa, kun en ole itekään mitään maksanut, olen ihmetellyt kuinka niitä onkin niin paljon nettikirppiksillä myynnissä.
Mullekin on kyllä käynyt niin, että olen ostanut joltain vaatepaketin missä on ollut jotain takavuosien äp-tavaraa, eikä myyjä ole maininnut asiasta. Ja enhän minä voi tunnistaa esim viiden vuoden takaisen pakkauksen tuotteita, kun en ole lasta silloin saanut.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja merianna:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja merianna:Meidän perhe on kaikkea muuta kuin varakas, mutta silti lahjoitan aina kaikki pieneksi jääneet vaatteet pois, siis nekin joista olen itse maksanut, samoin on lelujen ja vauvanhoitotarvikkeiden kanssa, kaiken olen antanut pois. Ei tulisi pieneen mieleenikään alkaa pyytää rahaa varsinkaan sellaisesta minkä olen itse saanut.
Tarkennetaan sitten. tähän mennessä olen saanut ilman että olen antanut vastineeksi rahaa, yhtä jos toistakin tavaraa, autoa ja taloa lukuunottamatta, siis kierrätyksenä tai lahjana, tai vaikkapa äitiyspakkauksena, siis saanut sillä hetkellä ilman vastinetta (ja verojahan minäkin olen maksanut jo moninaisia vuosia, mutta en laske niitä mukaan), ja kyllä ne sillä saamis hetkellä ovat olleet minulle ilmaisia, näin ollen ei tee yhtään kipeää antaa niitä pois (ja sama koskee niitäkin tavaroita jotka olen ostanut itse). Myös uudet lahjatavarat jotka eivät käy minulle tai heräteostot joita en tarvitsekaan annan pois.
Mutta kukin tavallaan tässäkin asiassa.
Täytyy näköjään lakata kummastelemasta tällä palstalla ylipäätään mitään asiaa...
Sillä hetkellä kun sain esikoisen äitiyspakkauksen, kävin vuokravälitysfirman kautta todella huonolla palkalla töissä ja silti maksoin veroa joka kuukausi, en mitenkään pysty katsoa äitiyspakkausta ilmaiseksi. Jos en maksaisi veroa, meidän perhe tulisi oikein hyvin toimeen. Miehen noin 2900 euron palkasta jää noin 1900 euroa käteen, jolla tällä hetkellä elämme. Maksaa siis joka kuukausi palkastaa noin 10 äitiyspakkausta, ja vaikka verorahoja käytetään muuhunkin, niin silti osa menee äitiyspakkaukseen, ja se ei ole ilmainen. Verorahat ovat myös minun rahoja, ja ei todellakaan ole ilmainen pakkaus, vaan ihan itse olen sen kalliisti maksanut.
Ehkä jotkut saavat ilmaiseksi kaikenlaista. Minä en ole saanut vielä ilmaisuuksia. Edes lastenvaatteita emme saa ilmaiseksi keneltäkään, lasten harrastukset ym. kaiken maksamme itse.
Alkuperäinen kirjoittaja Indigo:mie olen kaikki antanu ilmaseks, nekin jotka ollaan itse ostettu. yleensa vein vaatteet tutuille, mutta myos keraykseen olen joskus vienyt.
pitais useammin antaa, tulee tilaa kotiin ja hyva mieli
Alkuperäinen kirjoittaja Smartass:Alkuperäinen kirjoittaja Indigo:mie olen kaikki antanu ilmaseks, nekin jotka ollaan itse ostettu. yleensa vein vaatteet tutuille, mutta myos keraykseen olen joskus vienyt.
pitais useammin antaa, tulee tilaa kotiin ja hyva mieli
Peesaan tätä. Jos mulla on jotain mitä en tarvii, ja jollain ei ole ja tarvii, niin miksi en ihan vaan antaisi? Uskon ja toivon, että hyvä kiertää.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:siis annatteko aina pois kehitysmaihin kaiken ylimmääräisen rahan? tai suomen spr:lle?
en ymmärrä kyllä tätä aloitusta ollenkaan. äitiyspakkaus on kallista suomalaista tavaraa eikä ollenkaan ilmainen.
ja mistä tietää kuka tarvitsee oikeasti ja kuka ei vain halua maksaa mistään ?