miksi ihmeessä osa perheistä AINA myöhässä kerhosta/päiväkodista?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä se on kasvatustyylin jämptiyden puutetta jos ei vanhempi saa lapsia ajoissa liikkeelle. Selvät seuraukset sille, mitä tapahtuu, jos lapsi ei pue/syö/tee aamupesuja ripeästi. Äkkiä lapset oppivat. Mutta jos aina vaan annetaan hidastella, eikä siitä ole mitään seurauksia, niin kyllähän lapset vetkuttelee. Karhunpalvelus opettaa lapselle vetelehtivä tyyli asioihin. Kaikki kun ei pääse hidastelusta aikuisenakaan ja silloin siitä voi olla jo kovasti haittaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja häh:
miksei ne myöhästelijät ja haaveilijalasten vanhemmat sit laita kelloa soimaan puol tuntia aiemmin? jos kerran joka jumalan aamu on niin vaikeeta se syöminen ja pukeminen?

Siksi koska niiltä puuttuu käytöstavat ja ne viis veisaa siitä että muille tulee haittaa heidän myöhästelystään. Piittaamattomia moukkia siis.
 
Alkuperäinen kirjoittaja alkup.:
Alkuperäinen kirjoittaja salla:
mun mielestä päiväkodista ei kyllä voi "myöhästyä", sinnehän mennään hoidon tarpeen mukaan...

mut jos sun pitää olla töissä vaikak kasilta ni ethän sä voi sillon myöhästyä, VAI myöhästyvätkö nämä ihmiset vielä omastakin työstä jättäen osan duunistaan muille?

Monilla on liukuva työaika tai sitten ei muuten ole merkitystä minuutilleen, mihin aikaan on töissä.

Päiväkodissa meillä ei ole muuta väliä, kuin että jos haluaa aamupalan, pitää olla kasiksi. Tosin jotkut myöhästyvät siitä säännönmukaisesti mikä on minusta jännää. Joko menee sinne aamupalalle ajoissa tai sitten ei mene ja antaa kotona aamupalan. Ei voi olla mahdotonta siirtää rytmiä 15min aikaisemmaksi. Lapsella on ikävä syödä kiireessä tai kun muut ovat jo lopettelemassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Alkuperäinen kirjoittaja salla:
mun mielestä päiväkodista ei kyllä voi "myöhästyä", sinnehän mennään hoidon tarpeen mukaan...

tätä mä kanssa ihmettelin, miten päiväkodista voi olla myöhässä - ei mitenkään. Omatkin lapseni ovat menneet hyvin vaihtelevin kellon lyömin hoitoon, sen mukaan miten on aamu sujunut ja miten on liikennettä, ja nyt kun vanhemmat lapset koululaisia, myös heidän koulun alkunsa vaikuttaa siihen ollaanko päiväkodilla klo 8.10 vaiko 8.40.

no, meidän päiväkodilla ainakin on aamupala tiettyyn aikaan, eli jos ei siiheksi kerkeä paikalle niin silloin ei lapsi saa ruokaa. Tämän ennakoiden olen joinain aamuina antanut aamupalan jo kotona jos tiedän että aikataulu tulee tekemään tiukkaa. Vaikka se sitten tarkoittaakin sitä että lapsi on herätettävä aikaisemmin kuin päiväkotiin aamupalalle vietäessä.

Meidän päiväkodilla saa aamupalaa klo 8.30 asti, mutta kun minulla on 2 koululaista, jotka joka tapauksessa syövät aamupalan kotona, meillä syödään aamupala aina kotona.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
eipä se kyllä mene ihan noin. Mulla on just tuommoisia unelmoivia lapsia kaksin kappalin ja kolmaskin hoputettava. Jos lapset herättää aiemmin ne ovat kuin jätkän räkä piikkilanka-aidassa, toimivat vielä normaaliakin hitaammin. On kuin hidastettu leffa. Ja joo, meillä lapsilla on 45 minuuttia aikaa aamutoimiin, pukeminen, aamupala, aamupesut. Ja mun suu käy koko ajan, ja ehditään. Joskus tekee tiukkaa kyllä. Mutta jos herätän ne vaikka sitten 1,5 tuntia aiemmin, niin kumma juttu, myöhästymisen todennäköisyys kasvaa ainakin 50 prosenttia.

Eli mun vaan on jaksettava olla nalkutuskone.

No sitten pitää tuplata tuo aamutoimien aika, eli pari tuntia aikaa valmistautua niin eiköhän olla aikataulussa. Minä olen sanonut lapsille, että jos ei vaatteet mene nopsasti päälle niin sitten herätään klo. 05 niin onko kivaa??? No, kerran herättiin eikä ollut niin kivaa, joten nykyään pukevat oikein näppärästi ja nopeasti. Kaikki aamulla valmiiksi, niin ei tarvitse tehdä muuta kuin vaatteet päälle ja menoksi.[/quote]

Luitkos mitä kirjoitin, oikein ajatuksella. Kun lapsilla on se 45 minuuttia aikaa ja äiti nalkuttaa, ehditään. Jos aikaa on enemmän, myöhästytään! Miksi siis ihmeessä herättäisin lapset aikaisemmin, jos se tarkoittaa sitä, että myöhästytään! Lapsilla, kun ihan liikaa aikaa ruveta tekemään ties mitä omiaan pitkän aamun aikana - ja silloin palaa äidinkin käämit.
 
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Alkuperäinen kirjoittaja salla:
mun mielestä päiväkodista ei kyllä voi "myöhästyä", sinnehän mennään hoidon tarpeen mukaan...

tätä mä kanssa ihmettelin, miten päiväkodista voi olla myöhässä - ei mitenkään. Omatkin lapseni ovat menneet hyvin vaihtelevin kellon lyömin hoitoon, sen mukaan miten on aamu sujunut ja miten on liikennettä, ja nyt kun vanhemmat lapset koululaisia, myös heidän koulun alkunsa vaikuttaa siihen ollaanko päiväkodilla klo 8.10 vaiko 8.40.

no, meidän päiväkodilla ainakin on aamupala tiettyyn aikaan, eli jos ei siiheksi kerkeä paikalle niin silloin ei lapsi saa ruokaa. Tämän ennakoiden olen joinain aamuina antanut aamupalan jo kotona jos tiedän että aikataulu tulee tekemään tiukkaa. Vaikka se sitten tarkoittaakin sitä että lapsi on herätettävä aikaisemmin kuin päiväkotiin aamupalalle vietäessä.

Meidän päiväkodilla saa aamupalaa klo 8.30 asti, mutta kun minulla on 2 koululaista, jotka joka tapauksessa syövät aamupalan kotona, meillä syödään aamupala aina kotona.

Tuo päiväkodista myöhästyminen..Itse olen ollut PK:ssa töissä ja kyllä minua ihan suoraan sanottuna vitutti joskus, kun lapsen hoitoajaksi oli ilmoitettu vaikka 6.15-13.00. Itse menet sinne päiväkotiin, laitat kaiken valmiiksi noin klo 6.00 ja odottelet lasta..No ei näy ei kuulu. Joskus saattoi tulla vasta 7.30. Niin kyllä sellainen kyrsii.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vier:
Jos täällä niitä ikuisia myöhästyjiä, kertokaa miksi? eikö se ole noloa?

en tiedä. siis en tajua, kun olen niin hidas. huomasin että kun oli vaan yksi lapsi niin aina olimme viimeisenä pukemassa. toiset pukivat kolme lasta nopeammin.

kai se on noloa. en tiedä. toiset eivät vain opi, miten paljon aikaa pitää varata esim matkaan. lapset ovat kilttejä eivätkä kiukuttele mutta minä vain käsken alkaa pukemaan liian myöhään. näin se vaan menee.

sen voin kyllä sanoa, että lapsi ei opi äidiltään myöhästelyä. koululainen pitää kunnia-asianaan ehtiä ajoissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja alkup.:
Alkuperäinen kirjoittaja salla:
mun mielestä päiväkodista ei kyllä voi "myöhästyä", sinnehän mennään hoidon tarpeen mukaan...

mut jos sun pitää olla töissä vaikak kasilta ni ethän sä voi sillon myöhästyä, VAI myöhästyvätkö nämä ihmiset vielä omastakin työstä jättäen osan duunistaan muille?

Jos on liukuva työaika, niin eipä se ole niin kellontarkkaa.

Tänään olin töissä 9.30 (hidaaas aamu kotona) ja joku toinen aamu oon ollut 7.30. Joskus lähden töistä klo 18 (ei tarvii hakea lapsia hoidosta!) ja joskus taas klo 15. Työaika on 37,5 t / viikossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vier:
Jos täällä niitä ikuisia myöhästyjiä, kertokaa miksi? eikö se ole noloa?

en tiedä. siis en tajua, kun olen niin hidas. huomasin että kun oli vaan yksi lapsi niin aina olimme viimeisenä pukemassa. toiset pukivat kolme lasta nopeammin.

kai se on noloa. en tiedä. toiset eivät vain opi, miten paljon aikaa pitää varata esim matkaan. lapset ovat kilttejä eivätkä kiukuttele mutta minä vain käsken alkaa pukemaan liian myöhään. näin se vaan menee.

sen voin kyllä sanoa, että lapsi ei opi äidiltään myöhästelyä. koululainen pitää kunnia-asianaan ehtiä ajoissa.

siis meillä lapset eivät haaveile, se olen minä, joka annan käskyn liian myöhään. en opi miten paljon aikaa menee pukemiseen ja matkaan. tapa on tullut vähitellen. ekalla menin ajoissa, sen jälkeen olen myöhästellyt satunnaisesti, alakoulusta joskus. lukiossa jo melkein joka toinen päivä. yliopistossa onneksi oli akateeminen vartti.

Lapset ovat kiltit ja pukevat kun käsketään. liiankin kiltit ja täydelliset. mutta se on ihan vaan äiti...
 
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vier:
Jos täällä niitä ikuisia myöhästyjiä, kertokaa miksi? eikö se ole noloa?

en tiedä. siis en tajua, kun olen niin hidas. huomasin että kun oli vaan yksi lapsi niin aina olimme viimeisenä pukemassa. toiset pukivat kolme lasta nopeammin.

kai se on noloa. en tiedä. toiset eivät vain opi, miten paljon aikaa pitää varata esim matkaan. lapset ovat kilttejä eivätkä kiukuttele mutta minä vain käsken alkaa pukemaan liian myöhään. näin se vaan menee.

sen voin kyllä sanoa, että lapsi ei opi äidiltään myöhästelyä. koululainen pitää kunnia-asianaan ehtiä ajoissa.

siis meillä lapset eivät haaveile, se olen minä, joka annan käskyn liian myöhään. en opi miten paljon aikaa menee pukemiseen ja matkaan. tapa on tullut vähitellen. ekalla menin ajoissa, sen jälkeen olen myöhästellyt satunnaisesti, alakoulusta joskus. lukiossa jo melkein joka toinen päivä. yliopistossa onneksi oli akateeminen vartti.

Lapset ovat kiltit ja pukevat kun käsketään. liiankin kiltit ja täydelliset. mutta se on ihan vaan äiti...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä se on kasvatustyylin jämptiyden puutetta jos ei vanhempi saa lapsia ajoissa liikkeelle. Selvät seuraukset sille, mitä tapahtuu, jos lapsi ei pue/syö/tee aamupesuja ripeästi. Äkkiä lapset oppivat. Mutta jos aina vaan annetaan hidastella, eikä siitä ole mitään seurauksia, niin kyllähän lapset vetkuttelee. Karhunpalvelus opettaa lapselle vetelehtivä tyyli asioihin. Kaikki kun ei pääse hidastelusta aikuisenakaan ja silloin siitä voi olla jo kovasti haittaa.

eiköhän tuo oo enemmän temperamentista kiinni.
 
Vauvan kanssa sattuu ja tapahtuu, ylensä tulee juuri jotain vaippaan kun pitäisi siirtyä ulos. Vaatteet pois, pesulle ja uudet tilalle. Joskus vanhempi lapsi myöhästyy siksi kerhosta, ylensä ollaan kuitenkin ajoissa. Vaikka miten lähtisi ajoissa, kaikki ei aina mene piirrustusten mukaan.

Muut kulkevat autolla, me kävellään säässä kuin säässä. Välillä uhmis saa raivareita matkalla, pyörästä lähtee osa irti ja muuta mukavaa. Ottaa aika rankasti päähän kerhossa edestakas ravaaminen vauvan kanssa etenkin kun itsellä liikkumista vaikeuttava sairaus, mutta lapsen takia pakko jaksaa. Yriteään olla ajoissa, mutta vähän armoa.
 

Yhteistyössä