Miksi ihmeessä mun paino ei putoa? Keksittekö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miksi ei tipu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miksi ei tipu

Vieras
Mitat 171cm/73kg. Aloitin elämäntapamuutoksen noin kuukausi sitten, tavoitteena laihtua 10-15kg. En ole mikään hillitön läski, ehkä vain hieman pullea, en myöskään ole aiemminkaan ollut sohvaperuna, mutta nyt aloin liikkua säännöllisesti 4 kertaa viikossa salia ja ohjattua aerobista liikuntaa. Lisäksi hyötyliikuntaa päivittäin koulumatkojen muodossa 30-60 min.

Ruokavalioni perustuu melko paljon tähän kuuluisaan gfg-ruokavalioon, koska se tuntuu juuri hyvältä. Pieniä muutoksia olen tehnyt, mm. laitan vähän rahkan sekaan mustettua jogurttia ja salaatinkastikkeeseen lisään oliiviöljyn kaveriksi viinietikkaa. Mutta siis muutokset minimaalisia. Kerran viikossa pidän herkkupäivän, syön ehkä 150g karkkia tai suklaata ja vähän enemmän kunnon ruokaa.

En halua luopua hiilareista täysin, joten paljon tuputettua karppausta ei mulle kannata ehdottaa. Kaloreita siis tulee päivässä 1200-1500. Punnitsen kaiken ruoan tarkasti.

Mutta paino ei vaan putoa. En usko, että tuo yksi herkkupäivä voi olla syy, koska aiemmin söin herkkuja päivittäin...

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;24770711:
Älä tuijota vaakaa vaan mittanauhaa! Itse olen nyt käynyt salilla kaksi kuukautta kolme kertaa vikkossa. Kilo vain on tippunut, mutta senttejä on lähtenyt monta =)

Mutta kun ei ole lähtenyt senttejäkään, eikä tunnu vaatteissakaan kuin ehkä ihan vähän:( Ja kyllä mä jotenkin odottaisin myös ihan kilojen lähtemistä, kun olen aikuisiällä painanut noin 60kg, kun saleilin ja silloin olin kyllä lihaksikas, nyt parin viime vuoden aikana lihonut vaan. Eli mulla on 13 kiloa ylimääräistä läskiä. Pakkohan sen on lähteä myös kiloina...

Syöt liian VÄHÄN!! Siihen nähden kun liikut 4 päivänä viikossa. Älä vaan pudota kaloreita niinkun tuo hmmm sanoo!!!! Lisää 1700 kcl ja huoletta voit pitää sen herkkupv, lisää proteiinia, vettä 3 l päivä, odota 2 vk, ni voi ruveta tapahtuu. Aerobista enemmän.

[QUOTE="hmmm";24770759]150 grammaa suklaata voi jo nollata kaikki tulokset. 1500 kcal on aika paljon. Vähennä kcal 800-1000 per pv ja eiköhän ala näkyä tuloksia.Salaatti ei kastikkeita kaipaa.[/QUOTE]

Ota huomioon, että mulle tulee myös kulutusta. 800 kaloria on ihan liian vähän. Ja pakkohan mun on rasvoja jostain saada, siksi oliiiviöljy. Liikkumattomina päivänä tulee noin 1100-1200 kaloria.

Tuota suklaata/karkkia mietin, että voiko tosiaan romuttaa kaiken, mutta miten ihmeessä mun paino ei ole sitten kasvanut aiemmin, vaikka olen vetänyt päivittäin tuollaisia määriä herkkuja? Nyt vain kerran viikossa ja ruokailut muuten terveemmät.

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;24770795:
Olet siis lihonut parin vuoden aikana niin kuinka voit edes kuvitella että alkaisit laihtua heti kuukaudessa

En toki mitään huikeita tuloksia tässä ajassa vielä odotakaan, mutta koska muutos entisiiin elintapoihin on niin suuri, niin olisin kuvitellut, että edes jotain alkaisi tapahtua. Että prosessi lähtisi edes käyntiin. Kyllähän kuukaudessa nyt jo jotain pitäisi tapahtua.

Syöt liikaa / kulutat liian vähän. Rankkaa, mutta ikävä kyllä se on vain niin.

Säästöliekit sun muut ovat ihan huuhaata. Rasvakilo lähtee kun kalorivaje on 10000. Eli jos sinulla on vajetta vaikka 200 kaloria päivässä, niin kestää 50 (melkein 2kk!!) päivää että kilo lähtee.

Ja nuo mässypäivät kyllä tuhoaa tuon sinun dieettisi, ikävä kyllä.

[QUOTE="Kipa";24770779]Syöt liian VÄHÄN!! Siihen nähden kun liikut 4 päivänä viikossa. Älä vaan pudota kaloreita niinkun tuo hmmm sanoo!!!! Lisää 1700 kcl ja huoletta voit pitää sen herkkupv, lisää proteiinia, vettä 3 l päivä, odota 2 vk, ni voi ruveta tapahtuu. Aerobista enemmän.[/QUOTE]

Mietin myös tuota kalorien lisäystä, mutta en vielä tiedä GFG:ssähän syödään tuo 1100-1200 per päivä ja käydään salilla ja lenkillä useamman kerran viikossa eli noilla kaloreilla pitäisi pärjätä..

Ajattelin kokeilla aamuaerobista kävellen, vaikka siitä ristiriitaista tutkimustietoa onkin. Moni kuitenkin kokee sen auttaneen.

Säästöliekit sun muut ovat ihan huuhaata. Rasvakilo lähtee kun kalorivaje on 10000. Eli jos sinulla on vajetta vaikka 200 kaloria päivässä, niin kestää 50 (melkein 2kk!!) päivää että kilo lähtee.

Näin. Yhtenä mässypäivänä vetää helposti koko viikon kalorivajeen, varsinkin jos on ex-herkuttelija joka on tottunut vetämään suuria annoksia. Valitettavasti laihtumiseen nyt ei vaan ole mitään oikotietä.

Niin, tuota säästöliekiksi kutsuttua tilaahan ei näin korkeilla kaloreilla tosiaan pitäisi esiintyä. Itsekin uskon siihen, että kun syö vähemmän kuin kuluttaa, niinlaihtuu. Eri asia sitten on, että mistä kudoksista se paino lähtee, jos syö liian vähän/ huonoa ravintoa.

Muistelin kuitenkin, että yhden rasvakilon häviäisi 7000 vajeella? Päivän kulutukseksi mulle tulee 2400, kun liikun päivittäin. Eli vajetta on aika paljon. JOtain olisi pitänyt tapahtua.

Mässypäivänä tulee toki energiaa, mutta osaatko sanoa, miksi ihmeessä olen onnistunut pitämään painoni samassa pari vuotta, vaikka söin herkkuja aiemmin päivittäin ja paljon enemmän? Nyt se ei sitten tipu.

Mietin myös tuota kalorien lisäystä, mutta en vielä tiedä GFG:ssähän syödään tuo 1100-1200 per päivä ja käydään salilla ja lenkillä useamman kerran viikossa eli noilla kaloreilla pitäisi pärjätä..

Ajattelin kokeilla aamuaerobista kävellen, vaikka siitä ristiriitaista tutkimustietoa onkin. Moni kuitenkin kokee sen auttaneen.

GFG syödään about 1500-1700 kcl päivä jos oikein muistan vai jopa 2000 kcl. Ja toi sun mässypäivä ei sun viikkoa pilaa, kiihdyttää aineenvaihduntaa ku saan vähän ylimäärästä kaloria. Oon tehnyt 3 v ohjelmia painonpudottajille, jokainen on laihtunut ohjeillani. Syönyt esim just 1700 kcl, liikkunut 4 krt vk aerobista, 1 sali, kerran vk herkkupv. Eräällä asiakkaalla lähti 23 kg 4 kk ohjeillani. Mutta toisalta sulla ei ole kauheesti ylimääräistä ni tiukassa voi olla alkuun.

paskapuhetta että mässypäivä tuhoaisi laihdutuksen. Alan asiantuntijatkin suosittelevat herkuttelupäiviä.

Mä pidän viikossa yhden päivän niin että syön ihan mitä tahansa ja kalorit hipoo taivaita :p eikä ole millään tavalla vaikuttanut laihtumiseen, päinvastoin.

[QUOTE="Jenis";24770859]Näin. Yhtenä mässypäivänä vetää helposti koko viikon kalorivajeen, varsinkin jos on ex-herkuttelija joka on tottunut vetämään suuria annoksia. Valitettavasti laihtumiseen nyt ei vaan ole mitään oikotietä.[/QUOTE]

Syön silloin 150g suklaata tai karkkia (jos nyt luit aloituksen) ja yhden ylimääräisen marinoimattoman kanafileen. En siis mätä, enkä ahmi.

[QUOTE="Kipa";24770917]GFG syödään about 1500-1700 kcl päivä jos oikein muistan vai jopa 2000 kcl. Ja toi sun mässypäivä ei sun viikkoa pilaa, kiihdyttää aineenvaihduntaa ku saan vähän ylimäärästä kaloria. Oon tehnyt 3 v ohjelmia painonpudottajille, jokainen on laihtunut ohjeillani. Syönyt esim just 1700 kcl, liikkunut 4 krt vk aerobista, 1 sali, kerran vk herkkupv. Eräällä asiakkaalla lähti 23 kg 4 kk ohjeillani. Mutta toisalta sulla ei ole kauheesti ylimääräistä ni tiukassa voi olla alkuun.[/QUOTE]

Naiset syövät 1100-1200 kaloria päivässä gfg:ssä, miehet tuon mainitsemasi määrän. Itse olen nainen.

No nämä on nyt sellasia asioita mistä voi vääntää ikuisuuden. Mutta niin se vain on että joka kulutat liian vähän tai syöt liikaa. Ja nuo kalorilaskurit ym eivät kerro koko totuutta. Eikä esim. juuri sinun koomakulutus välttämättä ole niin suuri kuin mitä joku laskuri sanoo.

Sinuna kokeilisin vähentää syömistä, ihan vain viikon. Jos se ei tunnu toimivan, niin sitten en kyllä tiedä mikä on vikana. Onko kilpirauhaset ok?

Minkälaisilla tunneilla käyt? Itse ainakin koin että esim zumba ym. lepsut lajit olivat yhtä turhan kanssa. Ehkä ihan hauskoja, mutta en usko että niillä laihtuu.
Sitä vastoin varmasti spinning tai circuit training voi olla tosi hyviä tunteja jos haluaa polttaa kaloreita.

ja 150g suklaata on aika paljon, siis laihduttajalle.
nimim. 10kg lihonut 3 kuukaudessa kiitos suklaan...

paskapuhetta että mässypäivä tuhoaisi laihdutuksen. Alan asiantuntijatkin suosittelevat herkuttelupäiviä.

Mä pidän viikossa yhden päivän niin että syön ihan mitä tahansa ja kalorit hipoo taivaita :p eikä ole millään tavalla vaikuttanut laihtumiseen, päinvastoin.

Sellaista ei ole olemassakaan kuin "alan asiantuntijat", jotka olisivat samaa mieltä kaikesta :D Toiset suosittelee mässypäiviä, toiset suosittelee jotain pientä (pientä!) hyvää joka päivä, ja mä suosittelen että jos valittu tapa ei toimi, kokeilee niin pitkään että löytää tavan joka toimii.

AP:llä se on joko mässypäivä tai arkipäivä joka laihdutuksen pilaa, eli jompaa kumpaa niistä varmaan kannattais muuttaa, eikö? Jos kaikki ois tällaisenaan kunnossa, ei ois tarvetta kysellä neuvoja, vai mitä?

No nämä on nyt sellasia asioita mistä voi vääntää ikuisuuden. Mutta niin se vain on että joka kulutat liian vähän tai syöt liikaa. Ja nuo kalorilaskurit ym eivät kerro koko totuutta. Eikä esim. juuri sinun koomakulutus välttämättä ole niin suuri kuin mitä joku laskuri sanoo.

Sinuna kokeilisin vähentää syömistä, ihan vain viikon. Jos se ei tunnu toimivan, niin sitten en kyllä tiedä mikä on vikana. Onko kilpirauhaset ok?

Minkälaisilla tunneilla käyt? Itse ainakin koin että esim zumba ym. lepsut lajit olivat yhtä turhan kanssa. Ehkä ihan hauskoja, mutta en usko että niillä laihtuu.
Sitä vastoin varmasti spinning tai circuit training voi olla tosi hyviä tunteja jos haluaa polttaa kaloreita.

ja 150g suklaata on aika paljon, siis laihduttajalle.
nimim. 10kg lihonut 3 kuukaudessa kiitos suklaan...

Niin, en mä laskureihin luotakaan, mutta kun mun kulutukset on mitattu ihan liikuntatieteiden laitoksella, joten niiden pitäisi kyllä olla luotettavat. Mistä oletus, että kävn zumbassa? Ei, käyn bodypumpissa, juurikin circuitissa ja salilla.

Kilppareista en tiedä, mutta kai nekin pitää käydä kohta tarkistuttamassa, jos en ala laihtua.

Niin, en mä laskureihin luotakaan, mutta kun mun kulutukset on mitattu ihan liikuntatieteiden laitoksella, joten niiden pitäisi kyllä olla luotettavat. Mistä oletus, että kävn zumbassa? Ei, käyn bodypumpissa, juurikin circuitissa ja salilla.

Kilppareista en tiedä, mutta kai nekin pitää käydä kohta tarkistuttamassa, jos en ala laihtua.

En mielestäni olettanut mitään, vaan kysyin vain...

Mitä sinä tällä aloituksella hait takaa? Olet sitä mieltä että teet oikein ja esim. ruuan vähentäminen tai mässypäivän skippaaminen ei ole hyvä ratkaisu. Niin mikä se ongelma sitten on?

Minkälaisia vastauksia toivot? Syö enemmän? Tai syö enemmän herkkuja? Tai vähennä liikuntaa?

En mielestäni olettanut mitään, vaan kysyin vain...

Mitä sinä tällä aloituksella hait takaa? Olet sitä mieltä että teet oikein ja esim. ruuan vähentäminen tai mässypäivän skippaaminen ei ole hyvä ratkaisu. Niin mikä se ongelma sitten on?

Minkälaisia vastauksia toivot? Syö enemmän? Tai syö enemmän herkkuja? Tai vähennä liikuntaa?

Niin, olen sitä mieltä, että teen oikein ja siksi ihmettelenkin, miksi paino ei putoa. ajattelin, että jos jollain olisi ollut esim. samanlaista ongelmaa ja tietäisi, mistä on kysymys.Sanoinko muuten jossain vaiheessa, että mässypäivän skippaaminen olisi poissuljettu?

Ihmeellisiä vastauksia täällä ainakin saa, porukka hermostuu, kun neuvot eivät kelpaakaan ja harva edes vaivautuu lukemaan aloituksen ajatuksella. Sitten tarjotaan vastaukseski itsestäänselvyyksiä, kun ei olla vaivauduttu lukemaan sitä aloitusta.

Vähentää syömistä? Hei haloo, herätkää nyt tähän todellisuuteen. Elimistö tarvitsee polttoainetta toimiakseen, edes painonpudottajan ei tarvitse kituuttaa varsinkin kun harrastaa liikuntaa.
Ja ihmeen paljon tuntuu olevan kilpirauhasen vajaatoimintaa liikkeellä, kun se tuntuu olevan ensimmäinen selitys asiaan.
Mä en tunne kuin yhden ihmisen jolla se on ja hän on selvästi ylipainoinen ja turvonneen oloinen.

Vähentää syömistä? Hei haloo, herätkää nyt tähän todellisuuteen. Elimistö tarvitsee polttoainetta toimiakseen, edes painonpudottajan ei tarvitse kituuttaa varsinkin kun harrastaa liikuntaa.
Ja ihmeen paljon tuntuu olevan kilpirauhasen vajaatoimintaa liikkeellä, kun se tuntuu olevan ensimmäinen selitys asiaan.
Mä en tunne kuin yhden ihmisen jolla se on ja hän on selvästi ylipainoinen ja turvonneen oloinen.

Iso peesi. Ei missään nimessä minimi kaloreilla ku liikkuu. Kroppa menee säästöliekille.

Yhteistyössä