Miksi hitossa seksiä pitäisi odottaa avioliittoon asti?

höh
Siis onko ap:n ongelma se, että kokee saavansa huonomoraalisen maineen kun antaa ennen papin aamenta? Kuka enää niin ajattelee? Se, että jotkut haluaa odottaa papin aamenta on minusta aivan ytä ok, kun antaa ennen. Nyt itsetuntoa nainen vähän kohotukselle! Nämä sun aloitukset alkaa olemaan "vanha piikaa"-osastoa jo..
 
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Se, että ei odota seksiä avioliittoon asti ei tarkoita sitä, että nai monen miehen kanssa. Tiedän ihmisiä jotka ovat ihan teininä löytäneet sen oikean, harrastaneet seksiä ennen avioliittoa ja ovat edelleen sen saman ihmisen kanssa. Ja se ihminen on se ainoa joka on ollut ikinä.

Jos tapaisin huonon petikumppanin jonka kanssa kolahtaisi kemiat yhteen niin kyllä sitten pitäisi aloittaa opetus siellä kamarin puolella. Ei toista painostamalla, mutta vähitellen toista ohjaamalla ja kertoen, että mikä tuntuu hyvältä. Mutta jos toinen ei haluaisi opetella mitään, niin kyllä se ns. söisi naista.

Mutta sitä mää en ymmärrä, että jos olet sitä mieltä, että jos kemiat yms. kaikki kohtaa ja toinen onkin huono sängyssä niin voi silti jatkaa suhdetta ja opettaa toista ja se on susta ihan ok. Mutta jos kaikki kemiat kohtaa ja haluaakin mennä naimisiin ennen seksiä, niin se onkin jotenkin outoa, idioottimaista tai tyhmää tjms. mielestäsi, koska ei ole "koeajanut" etukäteen? En ymmärrä logiikkaasi, miksi tarvittaisiin "koeajoa" jos sillä ei ole loppupeleissä mitään väliä?

Vai onko siinä sellainen väliä, että voi ottaa pääkopaltaan huonommankin kumppanin jos sängyssä on koeajoltaan hyvä?
Avioliitto on aika iso sitoutuminen toiseen. Kyllä sillä koeajolla on väliä, jos ei saa hommaa toimimaan toisen kanssa ja se syö suhdetta (ja itteä ) niin eipä tarvitte avioeroa ottaa. Voihan sitä tietysti myöhemmin tulla vaikeuksia seksin suhteen sairauden yms. takia, mutta mun mielestä se on kuin menisi naimisiin osittain täysin tuntemattoman ihmisen kanssa jos ei ole seksiä harrastettu ollenkaan.

Jos toisella ei ole pääkoppa kunnossa, niin ei sellaista kauaa jaksa kattella vaikka olisi kuinka hyvä sängyssä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Siis onko ap:n ongelma se, että kokee saavansa huonomoraalisen maineen kun antaa ennen papin aamenta? Kuka enää niin ajattelee? Se, että jotkut haluaa odottaa papin aamenta on minusta aivan ytä ok, kun antaa ennen. Nyt itsetuntoa nainen vähän kohotukselle! Nämä sun aloitukset alkaa olemaan "vanha piikaa"-osastoa jo..
Ööö, tuota noin kun mähän olen tässäkin ketjussa kirjoittanut etten tunne mitään suurta tarvetta mennä naimisiin. :whistle: Sun päättelysi meni kyllä ihan metikköön nyt. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Se on hyvä. Onneksi sellasia ihmisiä on olemassa, joihin voi luottaa. Enhän mä missään tapauksessa voi toisen valintaa arvostella, enkä voi katsoa sitä oman vakaumuksen läpi. Mulla tää ajatusmaailma on tietty jotenkin raamattuunkin pohjautuva ja siihen, miten mulle on aina opetettu.

Se, että mä menin sänkyyn ennen avioliittoa on mun mielestä pahempi juttu, kuin se, että sä menit jonkun mielestä melkein heti. Koska mä en elänyt niiden omien normien mukaan. Jos tajuut.
Joo kyllä mä ymmärrän mitä sä tarkoitat. Mä en ole uskovainen joten en senkään takia koe tarpeelliseksi mennä naimisiin ennen seksiä.

Kun mä en esim. koe mitenkään tarpeelliseksi mennä naimisiin ennen lasten saamista. Tämä on mun tapa ja muitakin tapoja on, jotkut kun haluavat olla naimisissa ennen lapsia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Avioliitto on aika iso sitoutuminen toiseen. Kyllä sillä koeajolla on väliä, jos ei saa hommaa toimimaan toisen kanssa ja se syö suhdetta (ja itteä ) niin eipä tarvitte avioeroa ottaa. Voihan sitä tietysti myöhemmin tulla vaikeuksia seksin suhteen sairauden yms. takia, mutta mun mielestä se on kuin menisi naimisiin osittain täysin tuntemattoman ihmisen kanssa jos ei ole seksiä harrastettu ollenkaan.

Jos toisella ei ole pääkoppa kunnossa, niin ei sellaista kauaa jaksa kattella vaikka olisi kuinka hyvä sängyssä.
Sun teksteistä huomaa välittömästi sen, että pidät seksiä jopa sellaisella alustalla, että toista ei voi edes tuntea ennenkuin on seksiä harrastanut.

Meillä on selkeesti jo näkemysero tässä. Minä näen seksin sellaisena, että kun kaikki on kunnossa, on saanut yhteyden toiseen pääkoppatasolla ja pystyy luottamaan ja rakastamaan niin seksi on kuin piste i:n päälle. Sinä ilmeisesti näet, että seksin avulla pystyy tutustumaan toiseen ja myös näkemään toisen pääkopan sisälle. Ennen seksiä toinen on kuin tuntematon ihminen.

Myös tuo toinen lauseesi tuo sellaisen kuvan, ettet oikeasti jaksaisi kovin kauaa "opettaa" ketään ja selkeesti näet niiden huonojen seksikertojen huonontavan ja syövän suhdetta. Pitäisi olla lähes itseoppinut ennenkuin kaikki olisi hyvin. Tämähän juuri tuo vaan toteen sen, että seksillä pitäisi päteä, ettei se toinen lähde siitä litomaan. Mää en taas näe sitä niin, että huono seksikerta "söisi" suhdetta, koska suhde ei ole sen varaan ikinä rakentunutkaan, siis mitä se oikein edes "söisi"?
 
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Avioliitto on aika iso sitoutuminen toiseen. Kyllä sillä koeajolla on väliä, jos ei saa hommaa toimimaan toisen kanssa ja se syö suhdetta (ja itteä ) niin eipä tarvitte avioeroa ottaa. Voihan sitä tietysti myöhemmin tulla vaikeuksia seksin suhteen sairauden yms. takia, mutta mun mielestä se on kuin menisi naimisiin osittain täysin tuntemattoman ihmisen kanssa jos ei ole seksiä harrastettu ollenkaan.

Jos toisella ei ole pääkoppa kunnossa, niin ei sellaista kauaa jaksa kattella vaikka olisi kuinka hyvä sängyssä.
Sun teksteistä huomaa välittömästi sen, että pidät seksiä jopa sellaisella alustalla, että toista ei voi edes tuntea ennenkuin on seksiä harrastanut.

Meillä on selkeesti jo näkemysero tässä. Minä näen seksin sellaisena, että kun kaikki on kunnossa, on saanut yhteyden toiseen pääkoppatasolla ja pystyy luottamaan ja rakastamaan niin seksi on kuin piste i:n päälle. Sinä ilmeisesti näet, että seksin avulla pystyy tutustumaan toiseen ja myös näkemään toisen pääkopan sisälle. Ennen seksiä toinen on kuin tuntematon ihminen.

Myös tuo toinen lauseesi tuo sellaisen kuvan, ettet oikeasti jaksaisi kovin kauaa "opettaa" ketään ja selkeesti näet niiden huonojen seksikertojen huonontavan ja syövän suhdetta. Pitäisi olla lähes itseoppinut ennenkuin kaikki olisi hyvin. Tämähän juuri tuo vaan toteen sen, että seksillä pitäisi päteä, ettei se toinen lähde siitä litomaan. Mää en taas näe sitä niin, että huono seksikerta "söisi" suhdetta, koska suhde ei ole sen varaan ikinä rakentunutkaan, siis mitä se oikein edes "söisi"?
Älä laita sanoja mun näppikselle.

Seksi on mun mielestä yksi tärkeä osa suhdetta, ei toki ainoa tärkeä asia. Mä en tietääkseni kirjoittanut, että ennen seksiä toinen on kuin tuntematon ihminen vaan OSITTAIN tuntematon.

Ja kyllä sen seksin avulla periaattessa "näkee" toisen pääkoppaan. Eli jos toinen on varma ittestään sängyssä niin kyllä sen huomaa, samoin kuin sen jos toinen on hemmetin epävarma. Myös itsekkyys, rajoittuneisuus jne. tulee seksin saralla esille vain sängyssä.

Ja mistä sä niin päättelit etten jaksaisi toista opettaa pitkään? Ja missä mä olen vaatinut etten pitäisi olla itteoppinut ja kaikki pitäisi osata? Älä tosiaankaan laita sanoja mun näppikselle.
 
terkkari
mulle taas on aivan se ja sama onkko menty naimisiin ennen seksiä vai ei. Mulle tärkeätä on se, tunteeko toisen jo muuten "läpikotaisin" (jos niin koskaan voi ketään tuntea) ennen kuin hypätään saman peiton alle. En siis voisi ajatella loikkaavani sänkypuuhiin juuri tapaamani miehen kanssa, vaikka olisi kuinka ihana ja muuta. Kyllä toinen pitää tuntea ennen sitä ja etenkin: siihen kumppaniin pitää pystyä luottamaan niin hyvin, että paljastan itsestäni haavoittuvan ja salaisimman puoleni.

Ja naimisissa en ole, enkä luultavasti ihan lähiaikoina menekään. Yhdessä ollaan ukkelin kanssa oltu jo 11 vuotta. Mun ajatusmaailmassa seksillä ja avioliitolla ei ole varsinaisesti mitään tekemistä toistensa kanssa. Mutta muutamalla ystävälläni on vakaumus ja he ovat pidättäytyneet seksistä ennen avioliittoa ja minusta se on ok. Se on heille tärkeää ja heidän periaatteidensa mukaista, enkä pidä sitä minään huonona periaatteena. Eikä kyllä kellään heistä ole valittamista seksielämästään, kuten ei minullakaan. Että ei sitä "koeajoa" (mikä inhottava sana) aina tarvita.

En nyt saa tätä omaa ajatustani ilmoille niin kuin haluaisin...
 
"hmmm"
Mun mielestä on tyhmää odottaa avioliittoon.
Muuten tietynlainen odottelu on ihan järkevää, mutta kyllä seksiä tulisi harrastaa ennen kuin toiselle lupautuu koko elämäksi, ihan järkisyistä. Vähän sama kuin minusta olisi hyvä asua yhdessä ennen naimisiinmenoa.
 

Yhteistyössä