Miksi helkkarissa tuoda lapsi kerhoon SAIRAANA?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ninneliisi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Ninneliisi

Vieras
Tuo samainen äiti on ennenkin tuonut.
Tänään kertoi kerhossa, että tuli nyt sitten kerhoon, kun "PirkkoAnnikilla" oli vain vähän lämpöä aamulla ja tyttö on niin pirteä, eikä pikkuveli "YrjöJalmarikaan" kovin räkäinen ole.
No, eikö vai? Kummallakin muksulla räkä valuu ja pienempi (11kk) oikeen rohisee räkäisenä.
Viime torstaina äiti ei tuonut lapsiaan kerhoon, kun oli itse nuhainen ja väsynyt. Minulle laittoi tästä tekstiviestiä, että ei tule kerhoon, että ei jaksa tulla.

En voi ymmärtää miksi ihmiset eivät ajattele toisia? Joo, ehkäpä äidillä meina pää hajota neljän seinän sisällä kipeiden lasten kanssa, mutta silti.

Joo, eli sitä tautia odotellassa. Tämä isompi lapsikin kävi meidän 10kk:n ikäistä lääppimässä joka välissä, vaikka kuinka koitin estellä ja sanoinkin.

Hah, mutta siinä ulkona yksi vissiin vähän kettuuntunut äiti sanoi tälle sairaiden lasten äidille, että hänen mielestä teidän paikka olisi kyllä tänään ollut kotona. Ei ollut tuo ihminen kuulevinaankaan, vaan lähti käppäilemään pois.

Mä olisin se vittumainen akka, joka sanoo että sun kuumeisella ja räkäisellä lapsella ei kyllä pitäisi olla kerhoon mitään asiaa.

Jos ei äidin oma järki mitään sano, niin pakkohan sitä on jonkun yrittää vähän valistaa tässä vanhemmuuden vaikeassa tehtävässä.

• Tykkää
Reactions: ärsypilämi
Monillahan räkä valuu pitkin vuotta, mutta jos lapsella on vielä LÄMPÖÄ aamullakin niin ei paljon järki päätä pakota kun pitää kerhoon kuljettaa!
Sitten sairastuttaa muidenkin muksut :mad:

Samaa olen miettinyt minäkin. Poikani käy kerhossa parina päivänä viikossa ja useammin kuin kerran joukossa on ollut selvästi puolikuntoisia muksuja. Kerho on siis vain kahtena päivänä viikossa muutaman tunnin kerrallaan eli toisin sanoen yhdellekään lapselle tämä ei ole "pakkohoitopaikka". Jompi kumpi vanhemmista on kotona, koska tuskin kenenkään työpäivä kestää vain muutamaa tuntia.

Räkätaudit kuuluvat lapsiperheiden elämään, mutta ketuttaa ankarasti kun flunssa iskee noin kerran kuukaudessa. Ja meillä kun siitä ei selvitä pelkällä lämpimällä mehulla ja levolla, pojalla kun on infektioastma, joka vaatii flunssan alkaessa ympärivuorokautisen lääkityksen. Niin ja osansa saa tietty pikkuvelikin (9kk) joka tietysti sairastuu isoveljensä vanavedessä.

Sainpas äristyä. Kiitos.

Mäkin vähän ihmeissäni pällistelin viime viikolla vauvakerhossa, kun yksi äiti oli tuonut vielä vähän flunssaisen vauvan sinne. Kerhossa kuitenkin kun on niitä ihan vastasyntyneitäkin... Mut sillä oli kai vaan niin kova hinku saada lapsi valokuvattavaks ettei millään muulla ollut väliä.

Mä olisin se vittumainen akka, joka sanoo että sun kuumeisella ja räkäisellä lapsella ei kyllä pitäisi olla kerhoon mitään asiaa.

Jos ei äidin oma järki mitään sano, niin pakkohan sitä on jonkun yrittää vähän valistaa tässä vanhemmuuden vaikeassa tehtävässä.

Entäs kun kuumeisen ja räkäisen lapsen tuo kerhoon lääkärin vaimo? :D Joo, kyllä minuakin suututtaa, ja suututti. Kun oma lapsi söi pöydässä, toinen tulee siihen lapsen naaman viereen yskimään ja lääppimään räkäisillä sormilla.

5! Meillä on myöskin 10kk:n ikäisellä ehkä infectioastma. Kukaan ei sitä ääneen ole sanonut, mutta kahteen otteeseen ollaan päivystyksessä flunssan aikaan käyty hengittelemässä lääkettä ja saimme nyt kotiinkin lääkkeet viimeisemmän kerran jälkeen.

Totta nuo räkätaudit kuuluvat lapsiperheen elämään, mutta yleensä se räkätautikaan ei kestä koko vuotta, kuten tässäkin tapauksessa. Suurimmaksi osaksi mä olen nähnyt nuo lapset terveenä. Eikö siis olisi voinut nyt puolikuntoisen lapsen kanssa pitää kotipäivän.

Mäkin vähän ihmeissäni pällistelin viime viikolla vauvakerhossa, kun yksi äiti oli tuonut vielä vähän flunssaisen vauvan sinne. Kerhossa kuitenkin kun on niitä ihan vastasyntyneitäkin... Mut sillä oli kai vaan niin kova hinku saada lapsi valokuvattavaks ettei millään muulla ollut väliä.

mä kivittäisin kyllä tässä tilanteessa ne vastasyntyneiden äidit.. miksi helkkarissa tuoda niin pientä johonkin kerhoon? aina on kuitenkin jokaisessa tälläisessä isossa ryhmässä joku, joka on tulossa juuri kipeäksi (oireita ei vielä ole, mutta tartuttaa), taudista jo toipunut (joka voi tartuttaa vielä tautia..) j sitten näitä joilla voi olla jokin lievä flunssa, mikä sitten tarttuessaan pienelle vauvalle voikin olla ärhäkkä flunssa.. itse en ainakaan tietentahtoen missään tuollaisissa paikoissa alle 1kk iäisen kanssa käynyt pahimpina flunssa-aikoina, välttelin jopa suuria marketteja tuolloin.

Alkuperäinen kirjoittaja ärsypilämi;25072316:
Monillahan räkä valuu pitkin vuotta, mutta jos lapsella on vielä LÄMPÖÄ aamullakin niin ei paljon järki päätä pakota kun pitää kerhoon kuljettaa!
Sitten sairastuttaa muidenkin muksut :mad:

Kotihoidossa olevilla lapsilla ei pitäisi valua räkä pitkin talvea, meillä infektiokierre alkoi vasta päivähoitoon mentäessä.

Vauvamuskari oli aikoinaan pakko keskeyttää, kun sinne tuli näitä "valopää" äitejä sairaiden lasten kanssa. Omalla lapsella on infektioastma ja röörit välittömästi tukossa, ei ollut kiva juosta päivystyksessä ja sairaalassa.

Meillä kanssa toi yksi äiti isosiskon kerhoon, kun se oli ollu yön oksentamatta. Oksenteli siis edellisenä päivänä. Äiti lykkäs sen ovensuusta kerhoon ja sanoi, että lähtee siivoomaan autoa, kun pikkuveli oksens sinne just kerhoontulomatkalla... Huoh!

Meidän perhekerhossa pieni poika yökkäsi limaa kun oli niin kova yskä. Äiti siivosi jäljet ja he jatkoivat kerhoilua. En vaan ymmärrä miten jotkut ihmiset ei tajua milloin lapsi on kipeä. Onhan se nyt ihan eri asia jos nenä vähän valuu kuin että lapsi on todella räkäinen ja yskäinen ja yökkii limaa!

Jos on lämpöä niin silloin pysytään pois kerhoista. Ihan tuttua juttua on se, että ei meidän lapsella ole kuin vaan vähän lämpöä, mutta ei kuumetta ollenkaan. Tultiin siis kerhoon. Ja äidin vieressä istuu vaisu, kalpea ja väsynyt lapsi.

Kai toisten päät hajuaa jo yhdestä koti/sairaspäivästä.

Hajotkaa te ylihysteeriset sekä vauhkot äidit ja hankkikaa oma elämä!!!! Jos teidän hellantertut ei saa sairastua niin pitäkää te ihmeessä ne pois väkipaljoudesta siellä omissa kodeissanne!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;25072235:
No mäkin meinaan huomenna mennä yskäisen lapsen kanssa kerhoon.
Yskäisellä ja yskäiselläkin on eroa. Jos lapsi köhii koko ajan on paikka kotona, mut jos yskähtelee harvakseltaan silloin tällöin,niin voi mennä kerhoon.

[QUOTE="mä";25072930]Hajotkaa te ylihysteeriset sekä vauhkot äidit ja hankkikaa oma elämä!!!! Jos teidän hellantertut ei saa sairastua niin pitäkää te ihmeessä ne pois väkipaljoudesta siellä omissa kodeissanne!!![/QUOTE]

Melkein hajosin tähän kommenttiin :D

[QUOTE="mä";25072930]Hajotkaa te ylihysteeriset sekä vauhkot äidit ja hankkikaa oma elämä!!!! Jos teidän hellantertut ei saa sairastua niin pitäkää te ihmeessä ne pois väkipaljoudesta siellä omissa kodeissanne!!![/QUOTE]

Sinä taasen kuullostat siltä, että 24 h kotona on painajaista... ja sitten pörräätkin pitkin kyliä ja kerhoja kipeiden lastesi kanssa...

[QUOTE="vieras";25072972]Sinä taasen kuullostat siltä, että 24 h kotona on painajaista... ja sitten pörräätkin pitkin kyliä ja kerhoja kipeiden lastesi kanssa...[/QUOTE]

Pörrään pörrään... viiden räkää valuvan kakaran kans vaikka missä!! Hajotkaa :D

Oon miettinyt samaa.
Infektio kierteisten lasten vanhempana ei voi välillä muuta kuin ravata pesemässä räkäisten leluja ja yrittää olla toisaalla heistä kaukana.

Nyt meidän infektio ipanat nuhassa ja varmasti kierrän joka paikan, aina ihmetellessä heidän räkäänsä kiljun kaula pitkänä, kun ei muutkaan niin en minäkään välitä toisista.

Tämän takia meillä onkin nuo kerhoilut jääneet, kun jatkuvasti siellä on joku joka tulee sairaan lapsen kanssa sinne.
Tavataan sitten kavereita ja kavereidan lapsia.
Ja meillä on pieni ryhmä jonka kanssa tapaamme vuorotellen jonkin vanhemman luona viikottain.
Näissä ryhmätapaamisiin ei tulla sairaana.

En voi ymmärtää mikä liikkuu ihmisillä päästä, kun tuovat oikeasti puolikuntoisen kipeän lapsen kerhoon.

kyllä mun mielestä vähän räkäisen/niiskuttavan lapsen voi kerhoon/hoitoon viedä.. :O (siis asia erikseen jos kunnolla yskii tai jos se räkä valuu ihan tosissaan, tai jos on kuumetta tai mahatauti) kun siis se nuha voi kestää viikon tai kaksikin, niin ei kaikki pysty kahta viikkoa töistä pois olemaan lapsen pienen nuhan takia..

Ei kai tässä olekaan puhuttu pienestä nuhasta?
Luulisi sen asian olevan jo selvä- sitä on tenavilla alvariinsa.

Puhe on nuhasta joka on kuumeen kanssa, tai lapsi siinä kunnossa että oksentaa sitä räkää. Eihän se nyt erityisemmin tartu sekään, se on tarttunut jo, mutta on se inhaa, jos joku oksentaa.

Olisi ollut ihan kiva jos joku olisi tullut ihan suoraan kysymään kerhoaikoina onko lapsi kipeä. Kun lapsi yksi astmaattista yskää useita kuukausia. Mutta sen sijaan saatiin mulkaisuja ja supatusta. Mietin oikaisenko, annoin olla. Olisi kuulostanut varmasti mammojen korvaan selittelyltä.

Mutta kipeänä ollaan kotona. Joskus ollaan kuitenkin siinä tilanteessa, että nuorin joutuu tarhaan lähtemään, kun yskä on kestää toista viikkoa, muuta oiretta ei ole. Sitä ei pysty olemaan poissa. Ja minä olen se, joka hyvin herkästi kotiin jään tai onnistun hoitajan hankkimaan. Meillä on niin paljon sairaspoissaoloja jo nyt tältä syksyltä nuorimman kohdalta, että pää hajoaa. Hän on se, joka sairastaa jokaisen lentsun sitten.

Uusimmat

Yhteistyössä