Miksi harvat naiset meikkaavat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kummasteleva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kummasteleva

Vieras
Tänään kaupungissa käydessä aloin kyttäämällä kyttäämään kuinka moni nainen meikkaa. Olin aika yllättynyt, että niin harva viitsii meikata. Monestakin meikkaamattomasta olisi saanut oikein sievän pakkauksen, jos olisivat hiukan edes ripsiväriä sutaisseet.... tai edes nyppineet kulmansa. Miksi naiset eivät viitsi pitää huolta ulkonäöstään?

minä kyllä sutasen joka päivä ripsaria, ja ihan omaksi ilokseni... vaikka pienen vauvan äiti olenkin... tulee paljon fressimpi olo eikä se niiiiin kauaa aikaa vie etten ehtis....
tekeekö se minusta turhamaisen?????

Eihän siinä mitään jos on tasainen ja kaunis iho ilman meikkiä, mut mun iho on punakka ja laikukas, meikki tasoittaa ihon väriä, suojaa ihoa saasteilta yms, näytän huolitellummalta ja otan mm. sillä tavalla huomioon muut ihmiset.

Aina ei vaan jaksa =)
Kyllä mä yleensä sutaisen edes sen ripsarin jos jonnekin lähden, mutta välillä tulee lähdettyä ihan naturellina liikenteeseen. Joskus jopa baarissa olen ollut ilman meikkiä :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap :
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Elämänarvot ovat muualla kuin meikkipussissa ja meikeissä.

Eli ensimmäinen meikkaamaton ilmottautuu. Meinaatko, että meikkaavilla elämänarvot ovat enimmäkseen vain meikeissä? huoh.

Joo totta mulla ei ripsiväriä ole esim nyt.
Mutta kulmat on värjätty ja nypitty,kampaajalla käyn tasaisin väliajoin.
Aa mutta mulla on tekoripset eli en tarvitse välttämättä ripsiväriä,kyllä nuo ripset nyt huomataan muutenkin. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Seera:
Alkuperäinen kirjoittaja jeah:
Minä en jaksa joka päivä meikata.
Pärjään kyllä ilman meikkiäkin välillä
Rumia varten ne meikit

Juu mallit ja missit kayttavat meikkia siksi etta ovat rumia... niinpa niin.

No tän käsityksenhän ap:n viestistä saa. Et monestakin OLISI saanut sievän, kun olisi vähän meikannut eli ei kelpaa ap:lle luonnollisena.

Alkuperäinen kirjoittaja miirikki:
Minä meikkaan joka päivä, siis vaikka istuisin koko päivän kotona verkkareissa. Se tulee niin luonnostaan jo, jos jää meikkaamatta niin on sellanen nuhjunen olo koko päivän.

Tämä on muuten ihan totta! JA siihen ei mene aikaa kuin kymmenen minuuttia maksimissaan aamulla, kun se on rutiini. Eli ei voi sanoa, et elämä pyörisi meikkipussin ympärillä.

Alkuperäinen kirjoittaja miirikki:
Minä meikkaan joka päivä, siis vaikka istuisin koko päivän kotona verkkareissa. Se tulee niin luonnostaan jo, jos jää meikkaamatta niin on sellanen nuhjunen olo koko päivän.

Sama vika. Eikä se vie kuin 10min. Onnistuu tällaiselta neljän lapsen äidiltäkin :)

Miksi muuten niin harva mies meikkaa? Ja nyppii kulmansa? Ja monella miehellä on niin ikävät hiuksetkin, hiukan väriä ja mielikuvitusta peliin hei! Monesta miehestä saisi ihan sievän pakkauksen, jos heillä olisi hieman viitseliäisyyttä. Miksi niin moni mies ei pidä itsestään huolta?

Alkuperäinen kirjoittaja :
Eihän siinä mitään jos on tasainen ja kaunis iho ilman meikkiä, mut mun iho on punakka ja laikukas, meikki tasoittaa ihon väriä, suojaa ihoa saasteilta yms, näytän huolitellummalta ja otan mm. sillä tavalla huomioon muut ihmiset.

hahaaaa - otat muut ihmiset huomioon!

Mä en viitsi meikata, olen ihan tummakarvainen muutenkin ja tasainen iho. Ripset tuntuu ikäviltä ripsivärillä sotkettuina ja huulipunakin häviää huulista puolessa tunnissa, eikä se varmasti ole parasta syötävää.

voi olla esim. allerginen meikeille, laadukkaat meikit ovat kalliita ja täynnä mm hormonitoiminnalle haitallisia säilöntäaineita.. Meikkaaminen vie aikaa, joidenkin mielestä se on jopa turhamaista, ja moni nainen pitää enemmin huolta esim, kodista ja lapsista ja työstään ja sitten vasta muistaa ripsivärit jne. Jotkut eivät osaa meikata ja jotkut eivät halua, onneksi skandinaavinen nainen saa arvonsa muusta kuin ulkomuodostaan, ihmisenä, kuten miehetkin.

Näin kotona ollessa laitan vaan ripsiväriä, töissä ollessa olen sitten laittanut myös rajauskynää ja ehkä vähän puuteria tms. Kaipa se on tottumuskysymys, olen itse alkanut meikata yläasteella ja nykyään tuntuu ihan kaljulta jos pitäisi mennä vaikka kauppaan ilman ripsaria. Mutta tohon minun meikkaus rajoittuu, ei huulipunaa, meikkivoidetta tms., aamulla menee ehkä 2 minuuttia laittautumiseen.

Yhteistyössä