Miksi halusitte lapsen/lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse en ainakaan osaa tarkalleen sanoa MIKSI. Ehkä siksi, että asia vain tuntui luontevalta jatkumolta tähän olemassaolevaan parisuhteeseen. Ei siinä sen kummempaa syytä.

Ei mullakaan ollut vauvakuumetta. Mulla oli lähinnä se, että parisuhde oli hyvällä mallilla, oltiin jo naimisissa ja yhdessä oltu pitkään, työtilanne vakaa ja ikää sen verran, että tuntu, että nyt se on aloitettava. Ja tieto oli takaraivossa, että lapsia haluan. Sitten vaan yritys päälle ja nasahti eka laakista.

Nyt poika on 9kk ja AIVAN SULOINEN TAPAUS! Joten oikealla tiellä ollaan. :)

Haluaisin saada lapsenlapsia ja toivon, että jälkikasvusta olisi iloa minulle, sitten kun olen vanha mummeli. Yritän nyt sellainen äiti lapsilleni, että suhteemme säilyisi hyvänä koko ikämme.

En tiedäkään, haluanko. Ikää mulla kuitenkin jo 28-vuotta ja miehen kanssa ollaan oltu 6 vuotta, että periaatteessa olis hyvä aika, mut tuntuu, että niitä rajoittavia ja huonoja/kivuliaita puolia on liian paljon suhteessa hyviin puoliin. Ainakin toistaiseksi. Mulla ei ole mitään tunnetta/halua, jotan olen järjellä ajatellut aj miettinyt asian eri puolet ja nyt ei tee mieli äidiksi. Ja mä olen vielä niin nuori vielä, isän ja äidin oma rakas, ei mulla voi olla itselläni lapsia:D

niin. olen aina tiennyt haluavani omia lapsia, lapsirakas olen ollut pienestä asti. ja on parisuhde ja koulusta valmistuminenkin oli lähellä, joten miksipä emme olisi aloittaneet "yritystä".

No en mä sitä silloin tienny, kun lapsia halusin epätoivoisesti jo 16-17 vuotiaana. Esikoisen sain vasta 23 vuotiaana (mies haras vastaan) mutta nyt monen vuoden terapian jälkeen tiedän. Mä halusin lapsia, koska mä halusin oman hienon perheen toki turvaksi itselleni ja jonkun jolta saa varauksetonta rakkautta, mutta myös statussymboliksi.
Mutta 2 vuotta sitten olisin vielä vastannu, että mä halusin lapsia, koska mä halusin lapsia, biologonen tarve.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
No en mä sitä silloin tienny, kun lapsia halusin epätoivoisesti jo 16-17 vuotiaana. Esikoisen sain vasta 23 vuotiaana (mies haras vastaan) mutta nyt monen vuoden terapian jälkeen tiedän. Mä halusin lapsia, koska mä halusin oman hienon perheen toki turvaksi itselleni ja jonkun jolta saa varauksetonta rakkautta, mutta myös statussymboliksi.
Mutta 2 vuotta sitten olisin vielä vastannu, että mä halusin lapsia, koska mä halusin lapsia, biologonen tarve.

Sä olet aina niin ihailtavan rehellinen. :)

en mä halunnutkaan lasta kun vasta sitten kun ehkäisy petti ja olin jo raskaana, sitten päätin että tämän lapsen mä haluan. Toisen lapsen halusin sen takia että huomasin miten ihana oma lapsi voi olla ja esikoinen tarvitsee sisaruksia. ite olin ainoa lapsi ja muistan miten ikävää oli kun muilla oli pikkusiskoja ja veljiä mutta mulla ei ollut...

Yhteistyössä