Miksi ihmiset haluavat lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a.p.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Vieras";23922882]Kerran yhdessä haastatteluohjelmassa joku väitti että iso syy, tiedostamaton ehkä, haluta lasta on se että lapsi on todiste siitä että kyseisellä henkilöllä on sukupuolielämää. Ja sukupuolielämä liitetään aikuisuuteen. En tiedä, ehkä joillekin se on "todistus aikuisuudesta" että on lapsi. Itse en ole koskaan halunnut lasta, mutten silti lapsia vihaa.[/QUOTE]

Minä taas olen aina, siis jo pienestä pitäen ajatellut, että on jotenkin noloa, että heistä, joilla on lapsia, heti näkee ja tietää, että ovat yhtyneet toisiinsa.

Ei ole vielä lapsia, mutta haluaisin. Ja aina olen halunnut. Kuumeillut olen jo kauan... mies vielä toppuuttaa kun "ollaan niin nuoria".

Miksi? En mä tiedä. Paljon niistä on vaivaa ja harmia. Mutta kai aika itsekkäistä syistä... haluaa sellaisen suloisen nyytin hoidettavakseen, haluaa nähdä kun se kasvaa ja kehittyy. Haluaa kokea sen kaiken ihanan ja iloisen mitä lapset tuo mukanaan. Haluaa jatkaa omaa perintöään...

Kysymys ei ole mitenkään vihamielinen vaan mielenkiinnosta kysyn. Itse olen vasta parikymppinen, että mieli voi vielä muuttua, mutta en ole koskaan halunnut lapsia ja suoraan sanoen en ymmärrä miksi ihmiset haluavat lapsia. Mielenkiinnosta kysyn teiltä, joilla lapsia on, että miksi halusitte lapsia.

Mä olen tykännyt lapsista ja lapset tykkävät minusta. Olin kuitenkin jo 35-vuotias, ennen kuin se oikea isäehdokas löytyi. Mä olen vain aina tiennyt, että haluan lapsia.

Meistä on ihanaa olla perhe. Nähdä uuden elämän ihme. Kokea ja elää tämä aika, kun siitä pikkuisesta parkuvasta kääröstä tulee ihan oma persoonansa, taapero ja lapsi. Myöhemmin saamme (toivottavasti) nähdä, kuinka koululaisesta kasvaa teini ja aikuinen. Voiko ihminen enempää saada aikaiseksi elämässään? Eikö se ole mahtava saavutus? Jättää jotain jälkeensä, kun aika itsestä jättää. Jollain tavalla se jatkaa minunkin elämääni. Eiköhän se ole yksi perimmäinen syy kaikilla ja meihin ohjelmoitu. Jatkaa sukua, jatkaa elämää, jättää jotain itsestään elämään kuolemankin jälkeen.

Yhteistyössä