Miksi halusit/halusitte vain yhden lapsen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyselijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyselijä

Vieras
Jos kyse on omasta tahdosta eikä tahattomasta lapsettomuudesta.

Jäin miettimään syitä miksi haluta vain yksi lapsi. Itsellä on "vain yksi lapsit"- fiilikset tällä hetkellä.

Iki onnellinen olen yhdestäkin. Toinen sais tulla jos on tullakseen. Eipä meillä tehdä lapsia oman pään mukaan.
Esikoisen vauva-aikana kyllä ajattelin et tää saa riittää. Nyttenkään en kauhistele ajatusta et meil ei enempää tulis. Sillä asenteella et yksikin on meille suotu, jotkun kun ei saa sitä yhtäkään. :heart:

Luulin olevani emotyyppiä mut lapsen saatua huomasinkin et kaipaan todella paljon omaa tilaa, jatkuva läsnäolo ahdistaa. Minulla vauvakuume, mut täytynee kohdistaa se rakkaus vaan tähän meidän ainokaiseen, joka tuntuu kasvavan liian nopeesti. Kunpa voisin muuttaa itseäni, mieskin samoilla linjoilla kuin minä. Mulla ei vaan olis voimavaroja kuin osapäivä-äidiksi. Ainakin nyt tuntuu siltä.

Se VAIN ( :headwall: :headwall: :headwall: ) yksi lapsi tuntuu riittävän tällä hetkellä ihan mainiosti.
Osaa puhua ja pukea itse, syö itse.On jo sen verran vanha, että leikkii paljon kevereiden kanssa, nukkuu yönsä.
Miksi kummassa vaihtaisin nämä kissanpäivät katkonaisiin öihin, räjähtämistä vailla oleviin tisseihin, äiti-vauva symbioosiin (jossa sinun oletetaan olevan 27 tuntia vuorokaudessa kiinni vauvassa ettet että paskalla saat yksin käydä, ilman että oven takana kurkkii joku plussan mamma joka on moralisoimassa, miten tuo tärkeä side katkeaa kun olet erossa lapsestasi! )

Tämä elämäntyyli sopii mulle tällä hetkellä paremmin kuin hyvin =) .

Yhteistyössä