Miksi ette pieksä pentujanne?

sen takia en, koska minua pieksettiin ja minusta tuli vihainen. Välillä tekee sen takia mieli piestä ketä milloinkin, mutta en piekse lapsia ettei heistäkin tule vihaisia.
Mun lapset käyttäytyy hyvin ja on hienoja lapsia. Ei ollenkaan vihaisia.

sen takia en, koska minua pieksettiin ja minusta tuli vihainen. Välillä tekee sen takia mieli piestä ketä milloinkin, mutta en piekse lapsia ettei heistäkin tule vihaisia.
Mun lapset käyttäytyy hyvin ja on hienoja lapsia. Ei ollenkaan vihaisia.
Ei pidä piestä suuttuneena tai kohtuuttomasti, niin silloin lapsistakaan ei tule sen seurauksena vihaisia. Ei se ole mikään aikuisen oman suuttumuksen purkamiskeino vaan rangaistuskeino.

• Tykkää
Reactions: Administrator
Nimenomaan :D Kuria voi pitää sanallisestikin, keneenkään fyysisesti kajoamatta.

Onnea sille tielle. Tulee varmaan kova shokki päiväkodissa tai viimeistään koulussa, kun lapsi huomaa, että omaa tahtoaan ei voi saada läpi ihan vaan sillä, että jättää kuuntelematta mitä aikuinen sanoo. Tai sitten viimeistään teini-iässä se on sitten poliisi joka kajoaa fyysisesti.

Sinulla ei taida olla kokemusta lapsista? Tai sitten omasi on joku "äärikiltti" poikkeusyksilö.

Minulla sattuu olemaan kolmevuotias uhmaikäinen. Korotan ääntäni, uhkailen, kiristän, pidän kiinni... mutta en lyö. Sitä riskiä en ota, että minä jätän lapseeni sellaiset traumat mitkä minä lapsena fyysistä kurituksesta sain. Vieläkin säpsähdän, jos joku kohottaa kättään nopeasti.

Yhteistyössä