Miksi ette käytä lapsilla pitkiä alusvaatteita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Päiväkodissa nähtyä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Päiväkodissa nähtyä

Vieras
Siis lähinnä tarkoitan pojilla pitkiä kalsareita ja tytöillä sukkiksia? On kauhean näköistä, kun paljaat nilkat vilkkuvat haalarin lahkeista, kun ei lahkeet pysy kenkien päällä. Ja näillä pakkasilla... hrrrrr...

Alkuperäinen kirjoittaja anna:
Älä yleistä!!! meillä on aina ollut likoilla sukkikset ! on se kyllä minustakin kauheata ,kun nilkat vilkkuu.hui! samaten ,kun kaula paljaana!!!!

Lisään vielä,että miksi pojat ei vois käyttää sukkiksia ,kun törmään tosi usein siihenkin ....

En mä aina käytä. Eikä vilku nilkat...muksut laittaa sukat housunlahkeen päälle ennen ulos menoa, väliin villahaalarin tai jotkut muut välivaatteet (lahje kengän sisään) ja lahkeissa on lenksut joten ne pysyvät kenkien päällä. Saa olla tosi lyhyt talvikengän varsi ja liian pieni haalari jos paljas nilkka vilkkuu :o

Sisällä lapsi hikoilee, jos on housujen alla vielä kalsarit tai sukkikset. Mutta kuten sanottua, käytetään niitä lapsilla joskus silti :)

Näin kovalla pakkasella meillä on tytöillä ulkona villasukat jalassa ihoa vasten, joten puuvillaiset sukkahousut eivät käy. Ja housujen lahkeet laitetaan aina sukanvarsien alle, joten ei nilkat vilku.

Tänään tosin lapsilla on Ruskovillan kerrastot sisävaatteiden alla, joten tavallaan onkin ne pitkät kalsarit. Mutta ne kerrastot ovat käytössä vain kovilla pakkasilla.

Olen huomannut saman, osa ei käytä ollenkaan pitkiä kalsareita. On tosi kurjaa lapselle sitten palella... Kunnon lämpimät kalsarit tai pitkikset ja sukkikset lämmittävät mukavasti pakkassäillä.

Mun melkein 4 v poika ei suostu enää sukkiksia laittamaan :/ . En viitsi pakottaakaan, kun ilmankin pärjää loistavasti.
Pienten ryhmässä vielä käytti, mutta nyt "isojen" (3-4 v) ryhmässä ei oo sukkiksia näkynyt kuin tytöillä.

Meillä on päiväkodin kerhoon 40m matkaa, eikä tyttö voi sietää kerrospukeutumista (tuntuu inhottavalta atooppisella iholla sukkikset ja aluspaidat), jos on ulkoilupäivä, niin sitten eri asia.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
En mä aina käytä. Eikä vilku nilkat...muksut laittaa sukat housunlahkeen päälle ennen ulos menoa, väliin villahaalarin tai jotkut muut välivaatteet (lahje kengän sisään) ja lahkeissa on lenksut joten ne pysyvät kenkien päällä. Saa olla tosi lyhyt talvikengän varsi ja liian pieni haalari jos paljas nilkka vilkkuu :o

Sisällä lapsi hikoilee, jos on housujen alla vielä kalsarit tai sukkikset. Mutta kuten sanottua, käytetään niitä lapsilla joskus silti :)

JUST NÄIN ! MEillä pojat on ihan hikisiä muutenkin, mitäs sit jos housujen alla olis sit vielä pitkätkalsarit?

3,5 vuotiaskin osaa jo laittaa sukat lahkeiden päälle. ja tädit laittaa sitten lahkeet kenkienpäälle.

meidän poika on kyllä kanssa aina käyttänyt sukkiksia (vajaa 2v) ja tällä mennään vielä pitkään. ja alusbodya käytän myös niin kauan kuin sopivia löytyy. tai ehkä nyt ei ihan niin kauaa, jos vaikka löytyykin vielä kouluikäisellekin, niin ei nyt sentään :D

Meillä lapset järjestään inhoaa sukkahousuja, kuten minäkin. Pitkiksetkin on aika tarpeettomat kun sisällä niissä tulee kuuma ja ulkona tarkenee hyvin kun on kunnon toppavaatteet ja housunlahje laitetaan sinne sukan sisään vielä.
Mut kun esikoinen oli päiväkodissa huomasin ettei siellä kukaan hoitajista viitsinyt auttaa edes noille alle 4-vuotiaille ulkovaatteita kunnolla päälle, meiläkin joka kerta oli lahkeet pahasti ja siksi sisävaateiden lahkeet märkänä, goretex-kengistä ja haalareista huolimatta ja rukkasten varsia ei ollut saanut takin päälle, jolloin ranteet näkyi kun 3-v itse oli yrittänyt pukea ja sit oli raukka viluissaan kun ei vielä osannu tarpeeks hyvin.:(

Meillä 1v10kk tyttö ei suostu sukkahousuihin, vaan haluaa legginssit. Aluks tapeltiin paljon asiasta, mutta huomattuani, että hän pelkää kaatumista sisällä kun meillä on niin liukkaat lattiat, aloimme käyttää vaan legginssejä ja sukat tarvittaessa.

Huomasin tallilla talutushommissa saman, muutama viikko sitten poika valitti mulle kun oli kylmä, talvikengän ja haalarin välistä vilkkui palkas jalka. Ei ihme että oli kylmä! Sama viime viikolla, eräällä tytöllä ei ollut kunnolla päällä. Ei se ratsastaminen niin hyvää liikuntaa ole, jos se lapsi vaan istuu selässä, eikä tee mitään muuta :)

Yhteistyössä