Miksi ette äidit nuku tarpeeksi öisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tarttee roikkua täällä niin että yöunet jää muutamaan tuntiin ja aamulla sitten kiljutte pennuillenne pää punaisena. Ajatelkaa niitä lapsianne joskus. Menkää ulos lastenne kanssa ja lopettakaa täällä oleminen.

Mä nukun ihan tarpeeks yössä.Ja ollaan oltu tänään jo ulkona.Nyt tyttö nukkuu partsilla ja kun heräilee,ni lähetään ulos uudelleen :) Mun ei tarvii kiljuu pää punasena tytölle,riittä se kun välillä korottaa ääntänsä :D

Jees söör! :D
Mie en kyllä oo kiljunut kummallekaan tänään, nukun öisin ainakin 7 h, ja ulkonakin oltiin jo aamupäivällä (nyt pienempi nukkuu ja isompi lähti isovanhempien mukaan huvipuistoon) mutta totellaan ku täti käskee.

Mulla ainakin yöunet jää nimenomaan lapsen takia lyhyeksi.. Lapsen saan nukkumaan viim. 24 aikaan ja ite herään jo 6 aikaan.. Jos tuo lapsi tajuaisi, että senkin täytyy nukkua yöllä niin olisi äidinkin elämä helpompaa.. Juuri tultiin lapsen kanssa sisälle pihalta, johan siellä kerkesin askin röökiä polttaa pojan seisoessa vieressä että mennää jo sisälle..

*älyhoi älä vaan jätä!!*

välillä sitä imetetään öisin, välillä pidetään unikoulua tai kanniskellaan sylissä korvakipuista lasta MYÖS ÖISIN. eli kaikki ei valvoskele vain huvikseen kuten aloittaja ilmeisesti kuvitteli :(

Tota noin, menen aikaisin nukkumaan, n.21.00-22.00, mutta kun lapsi huutaa öisin, eipä siinä paljon nukuta, herään kuitenkin reippaana ylös n.7.00, ennenkuin lapset heräävät. Sit kun sä oot heränny kaikki yöt lapsen kanssa melkeen 3 vuotta, tule keskustelee uudestaan. p.s. ollaan oltu aamulla kävelyllä ja puistossa.

onkohan ap. kuullut koskaan sellaisesta, kuin oman ajan tarve? Eli minä roikun yöllä, joskus varsin myöhäänkin netissä, kun olen ihan uuvuksissa päivästä, mutta käyn edelleen sellaisilla kierroksilla ettei uni tule. Tv:n katselu tai netissä surffaaminen auttaa nollaamaan pään ja antaa minulle hitusen sitä omaa aikaa.

Ja nyt surffailen töissä - hyi minua, kun puuduttaa työnteko. Mies hoitaa poikia kotona, eikä surffaa.

Minä luen kirjaa joskus aivan liian myöhään. Mutta se on minun rentoutumiskeinoni, pääsen irtautumaan arjesta pariksi tunniksi. Ja hiljainen koti, jossa muut nukkuvat, on niin ihana ;) Ei malta mennä nukkumaan kun saa nauttia hiljaisuudesta, ja saa vaikka ihan rauhassa viikata pyykkiä tai siivota keittiön.

No jos otat tämän kamalan kokoisen masun yöksi huostaasi, ravaat n. kolme kertaa yössä pissalla, heräät joka ikinen kerta kun käännät kylkeä kun selkäsi rutisee, otat karmeat suonenvedot keskellä yötä, virtanaan valuvan hien, polttavan närästyksen ja tietänsä navasta läpi kaivavan vauvan, niin mä LUPAAN nukkua yöni kunnolla :kieh:

Tosin me ollaan kyllä jo ulkoiltu, enkä ole tänäänkään huutanut lapsilleni yhtään!!

Nukkuisin kyllä jos se olisi minusta kiinni, mutta tuo 2v. on ollut koko ikänsä huono nukkumaan ja äitihän se on joka herää sen huutoihin. Ja kun reilu 2 vuotta on nukkunut huonosti ei yksi hyvin nukuttu yö tunnu missään, tosin en ole yhtäkään yötä nukkunut niin kuin itse olisin halunnut. Päivällä en osaa mennä nukkumaan, kun on näitä kotihommia yllin kyllin...

ÖÖH..kyllä mä nukun 8 tuntia ainakin yössä. Ellei 9 tai 10 tuntiakin. Iltaisin harvemmin istun koneella, vaan olen ystävän luona naapurissa. Tehään yhessä pihatöitä, jutellaan ja otetaan välillä muutama bisse. Mies kotona lasten kanssa. Tosin mieskin välillä menee heille ja mä jään kotiin lasten kanssa. Mutta aina olen kotona 24.00 mennessä ja ehdin nukkumaan sitten sellaiset 8-9 tuntia. Kouluaikoina sitten eri asia, kun mun pitää opiskella iltaisin. Silloinkin pyrin nukumaan 7 tuntia yössä. Ja lapsilleni en huuda, vaikka väsyttäisikin joskus.

Yhteistyössä