Miksi et vie lasta eskariin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miili
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäreä äitikans:
Mä en ymmärrä tuota pointtia että 'sopeutuu sitten kouluun paremmin' tai 'ei ota koulun alku sitten niin lujille'.

Alku se on jokatapauksessa- alkaa sitten joko eskari tai sitten se koulu. Ja sitten on ne tapaukset joilla molemmat ottaa jokatapauksessa hietikkohon.

Mutta itse kysymykseen- en vielä tiedä, sitä olen tässä yrittänyt pähkäillä. Kerho on meilläkin ja kirjaimia ja numeroita on opetellut kotona aika tavalla jo kun kiinnostavat.
Vuosi olis vielä aikaa miettiä.

En minäkään ymmärrä. Lapsuus vain lyhenee joka suhteessa nykyään. Pitää olla omatoiminen ja osaava, hallita kouluasioita jo eskarissa, pärjätä, uskaltaa... Eskari on hyvä juttu, JOS se tehdään, kuten se pitäsi tehdä.

Tuntuu, että lapsi pitää laittaa opettelemaan ja pärjäämään, olemaan omillaan ja sopeutumaan jo vuoden ikäisenä. Toimimaan ryhmässä, tottelemaan. Miksi. En ymmärrä, mutta luojan kiitos ei mun tarvikaan.

MLL on muuten kuulkaas huolestunut tästä pärjäämisen kulttuurista. Kun pitää hallita niin paljon niin pienenä. Suomessa on kuulemma pärjäämisen kulttuuri. Paapomista ja curling-vanhemmuutta en arvosta tai kannata, mutta kultainen keskitie lienee tässäkin olevan hyvä juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
oon ite kotona ja poika ei halunnu mennä... miks ois pakko, kun hän osaa jo lukea, vähän laskea, osaa olla ryhmässä ym... Pojan kaveri, joka oli eskarissa viime vuonna, oli ihan kamala joka päivä eskarin jälkeen.. riehu ja huusi vaan... että enpä nyt tiiä onko se niin tarpeellinen paikka...

Se riehuminen oli siis eskarin syytä? =)

Eskarin tai hoitajien, minkä lie... jos hoitajat ei saa lapsia siellä kuriin, nehän riehuu ja hyppii seinille.. Tällä kaverilla se jäi joka päivä päälle, ja käytös oli sen mukasta... Mutta edelleen oon joka tapauksessa sitä mieltä niin ku muutamat muutki näköjään.. et koulua joutuu käymään niin monta vuotta et jos mä voin pitkittää lapsen aamuherätyksiä ym. niin sen teen... ja ylpeänä!

Miksikö IRA ei ensi vuonna aloita eskaria?

Se on tarpeeton. Ja tämän sanon kolme lastani turhaan kahteen eri eskariin aamuisin roudanneena. Tosin "kevennettyä" versiota hekin kävivät, eli kolme, neljä päivää viikosaa. Vieläkin itkettään, kun ajattelen, että olisin voinut toimia oman tuntemukseni mukaan.

Stasi ylitunnollisena suoritti eskarin niin, että vieläkin muistelle, kuinka kovaa ja tiukkaa se oli. Mossad meni entistä enemmän lukkoon, kun häneltä VAADITTIIN sen kaltaista sosiaalisuutta, jota amerikkalaissarjoissa näkee: hymyillään, halataan ja ollaan maireita. Heka kävi eri eskarin, joka olisi ollut hyvä juttu, jos puheet ja teot olisivat pitäneet yhtä... Hekan käytös muuttui kamalaksi eskaripäivien jälkeen, hän "oppi" kiroilemaan, tappelemaan ja käymään käsiksi... Asioita, joista poisoppiminen kestää. Keskittymiskykykin katosi, ei sillä, että sitä juuri olisi ollut aiemminkaan.

IRAa en viitsi kiusata.

Yhteistyössä