Miksi ET osta lapsille vaatteita kirpputoreilta?

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;21943100:
no kyllä mä ostan. mutta vain todella hyväkuntoisia. mitä lumppuja en ala edes säälistä ostamaan. ei saa olla venyneitä ja pilalle imeksittyjä kauluksia. ei saa olla tahroja. ei saa haista tupakalle. ei saa olla reikiä. yms.

Vaikuttaako kirpparin yleinen siisteys siihen, palaatko sinne toiste?
 
Mä en koskaan löydä mitään, mikä kelpuuttaisi mun kriteerit. Oon jo monta vuotta tehnyt niin, että ostan alennusmyynneistä varastoon vaatetta. Varsinkin loppualet hyödynnän, jolloin saa jopa 60-70% alella. Esim. pojalle ostin viimeksi farkut 5€, t-paitoja 2€/kpl ja kauluspaita oli 4€. Noilla hinnoilla kun saa uutta, en viitsi maksaa käytetyistä samaa hintaa tai jopa enemmän.
 
[QUOTE="Kkk";21943255]Siksi koska on rahaa ostaa uusiakin.[/QUOTE]



Mulle kirpparit on elämäntapa, joten minun mielestäni pelkkä raha ei riitä syyksi. Ei kuitenkaan ole tarkoitus teilata tätä vastausta, vaan antaa oma näkökulma tähän..
 
näin
ostan ja usein.ja itsekin myyn,nytki myynnissä UUSIA ulkoilu vaatteita ja ei meinaa ne käydä kaupaks :/ kai nek in pitäs vitosella myydä vaikka ite maksanu liki satasen..
Tän takia löydän harvoin kirpalta mitään ostamisen arvoista.Vaikka se ulkohaalari on uusi,ja olet maksanut siitä satasen uutena,kukaan ei maksa kirpparilla siitä 50e. 10-20e on sopiva hinta,eiks kirpparin tarkoitus ole päästä itselle tarpeettomasta tavarasta eroon,eikä lyödä niillä rahoiks/saada omiaan pois?
 
"shihtzu"
Ostan kyllä jos kohdalle osuu jotain mitä tarvin ja on tarpeeksi hyväkuntoista, täällä vaan on niin vähän tarjontaa, ettei aina oikein löydy mitään.
Viime viikolla viimeksi kun kävin, niin yhdessä pöydässä oli paljon vauvan vaatteita, mutta eipä oikein napannut, kun hieman nukkaisesta bodystakin hintapyyntö oli 2 euroa.
 
yksönen
Mä en koskaan osta kirppareilta vaatteita. Koko ajatus tuntuu vieraalta. En ole koskaan nähnyt mitään kivaa, laadukasta ja siistiä. Itse olen kyllä kerran myynyt, mutta siitä on niin hirveä vaiva suhteessa tuloon, että saa sekin olla. Tällä kylällä mammat eivät ole laatu- tai merkkitietoisia.
 
Sikaa säkissä...
Mä en enää jaksa penkoa kun usein ne on läntätty ryttyyn ikean isoihin kasseihin. Koot ihan sekasin ja rypyssä ja saattaishan siellä Kaikkien nukkaantuneiden joukossa olla helmiäkin mutta noi "jätesäkit" etoo. Kerran erehdyin ostamaan uuden näköisen talvipuvun tytölle ja kävi niin että se oli pesty pilalle. Ei minkäännäköstä kosteussuojaa eikä ollut lämmin. En enää viitsi 30€ laittaa sikaan säkissä. Eräs nainen kerran suureen ääneen ihmetteli miksei hänen vaatteet mene kaupaksi. Noh, koko pöytä ihan sekasin ja lattiat näitä "jätesäkkejä" täynnä. Sukkahousuja oli toistakymmentä ja laitettu rekkiin roikkumaan (myyntivaltti?). Olivat kaikki aivan nukassa ja polvien ja pepun kohdalta kangas kuulsi läpi ja kovia kopouroita olivat. Niin, miksen osta? Mun mielestä nämä rahanahneet voisi oikeesti ottaa silmän käteen. Mä muun vaan sellasta mitä itse ostaisin. Rikkinäiset roskiin ja käyttökelpoiset vähän kuluneet uffiin tms.
 
4lapsen äiti
Siis taaskin vähän väärä vastaaja =) kun käydään paljon kirpulla ja paljon ostetaan. MUTTA meillä on isommat lapset; tyttö 11 ja poika 13, tytöllä siis jo 160-170 tai naisten s kokoisia vaatteita, niin melko vaikea löytää siistejä ja kivoja. Pojalla (170cm) vielä vaikeampaa, miesten pienet koot on monesti vielä isoja, ainakin pitkiä tai muuten niin "out". Nuorisovaatetta ei siis paljon kirpuilla näy.
Toisaalta joskus osuu kohdalle kun koko pöytä on heille tarkoitettua ja sitten ostetaankin helposti tosi paljon.
Pienemmille löytyy ja itselle.
Noista alusvaatteista joku kirjoitti ettei tajua miten joku niitä sinne vie. No mua ei sitten yhtään ällötä ostaa toisen alusvaatteita, pestyinähän ne sinne tulee ja itse pistää vielä koneeseen. Itse en mitään kulahtaneita alusvaatteita ole siellä edes koskaan nähnyt, taitaa yleensä olla niitä kokeilematta ostettuja jotka on vääränkokoisia ja mallisia ollut ja niitähän ei voi kauppaan enää palauttaa. Hyvähän se on että kiertoon menevät =)
 
"Mä"
Mietinvain, kun kirppareilla notkuu paljon siistejä (siis ihan oikeasti siistejä) vaatteita kohtuuhinnoin..., joita itse yritän hillitä, etten ihan kaikkia kaappeihini osta;) ja iso-osa näistä joutuu kaatopaikoille, jos ei myyjät ulkomaanapuun laita.
Ehdin/pääsen harvoin kirppikselle,lasten kanssa turha mennä.Tuo mikä on suht lähellä on yleensä ihan onneton,sikahintaan nuhjuista vaatetta esim. joku nukkaantunut,tahrainen lastenpaita maksaa yleensä 2e...Mielelläni ostaisin kirppikseltä ja olen ostanutkin kun vaan pääsen ja on siistejä vaatteita kohtuuhintaan.
 
Kohta kolmen äiti
Itse en ole koskaan ostanut lapsille kirpparilta mitään.. En osta itsellenikään. Paljon ostan kuitenkin alesta ja hyödynnän muitakin tarjouksia. Joskus ostan huutiksesta lapsille uuttavastaavia vaatteita, jos jotain tiettyä mallia/kokoa ei enää kaupasta saa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja yksönen;21943321:
Mä en koskaan osta kirppareilta vaatteita. Koko ajatus tuntuu vieraalta. En ole koskaan nähnyt mitään kivaa, laadukasta ja siistiä. Itse olen kyllä kerran myynyt, mutta siitä on niin hirveä vaiva suhteessa tuloon, että saa sekin olla. Tällä kylällä mammat eivät ole laatu- tai merkkitietoisia.

Voisitko kuvitella vieväsi kirpputorille myyntiin, jos voisit viedä sinne vain läjän tavaraa ja kirppis hinnoittelisi ja asettelisi ne pöytään. Maksaisitko siitä palvelusta?
 
Mua jotenkin inhottaa kirpparivaatteet...:ashamed: En oikein osaa selittää miksi. Mulla ei ole mitään käytettyä vastaan ja olen iloinen jos esim. serkkujen lapsilta jää jotain meidän tytölle. Mutta jos mä en tiedä mistä se vaate tulee, mä en ole pystynyt laittaan sitä mun tytölle.

Missään muussa asiassa en ole mitenkään hygieniakammoinen mutta jostain syystä noi kirpparivaatteet vaan ei onnaa...tiedän että se on hölmöä.

Ja mä haluaisin oikeesti hyödyntää kirppiksiä ja päästä tuosta ajattelusta mutta en usko että se onnistuu. Kaikki on uutena niin himskatin kallista.
Nyt päätin kokeilla kun rahat on tiukilla että oisko musta kuitenkin siihen ja viikko sitten ostin ekaa kertaa ikinä kirppikseltä vaatteen, välikausihaalarin. Nyt se on pestynä tuossa ja meinaan sitä tytöllä käyttää. Sisävaatteita jotka tulee iholle en pysty...
 
Kerkeän harvoin kirppareille ja silloin kun pääsen ei tahdo löytyä mitään. Ylihinnoiteltuja ja huonokuntoisia. Ehkä jos koluaisi kirppareita useita kertoja viikossa, saattaisi jotain löytyä. Joskus löytyy hyväkuntoisia ja kunnoltaan hyviä, mutta koko väärä.

Sinä ja muut, joilla ei aika riitä kirppareita koluamaan: Onko teillä lähellä lastentarvikkeisiin suuntautuneita kirppareita? Voisiko sellainen olla paikka, jossa tulisi pyörähdettyä nopeammin ja varmemmin löydettyä vaatteita juuri lapsille?
 
km
ainakin jos tarvii just jotain tiettyä vaatetta nii ikinä sellasta ei oo kirpparilla myynnissä just silloin kun on tarve. lisäksi mä kelpuutan vain uudenveroiset käytetyt lapsilleni. vähänkin jos pesunukkaa tms niin en huoli ees ilmaiseksi. eli harvemmin kyllä mitään kelvollista löydän kirpparilta vaikka niitä joskus kierränkin.
 
km
ainakin jos tarvii just jotain tiettyä vaatetta nii ikinä sellasta ei oo kirpparilla myynnissä just silloin kun on tarve. lisäksi mä kelpuutan vain uudenveroiset käytetyt lapsilleni. vähänkin jos pesunukkaa tms niin en huoli ees ilmaiseksi. eli harvemmin kyllä mitään kelvollista löydän kirpparilta vaikka niitä joskus kierränkin.
se vielä piti mainita myös että lisäksi hinnat ovat usein liian korkeat. en todellakaa maksa 35e reimatecista jossa on jo kulumisen jälkiä. haen mieluummin uuden.samoin jotkut, monikin, pyytää pesunukkaisista vaatteista ylihintaa.
 
"vieras"
Tuntuu että koko 92 ja siitä ylöspäin on kirpparilla kiven alla yhtään siistimpikuntoisena, eikä mulla töissäkäyvänä ole aikaa eikä halua käyttää kamalasti aikaa näiden vaatteiden etsimiseen. Vapaa-aika on rajallista, ja keksin kivempaakin tekemistä kuin kirppareiden kiertely. Toki se voi olla joskus kivaa, mutta jos etsit vaikka tarpeeseen koon 25 kumisaappaita niin voit olla ihan varma että kirppareilta ei just silloin niitä löydy.

Nyt ostan suureksi osaksi sisävaatteet h&m ja lindex tyylisistä paikoista suht edullisesti uutena, ulkohaalareita jne kalliimpia sit käytettynä huutonetistä tai uutena, vähän tilanteesta riippuen
 
Piina: oletko sä kenties pystyttämässä omaa lastentarvikekirppistä? :)

Mä suuntaan aina ensimmäisenä nimenomaan lastentarvikekirppikselle. Siellä on saatavana sellainen palvelu että viet valmiiksi hinnoitellut tavarat loosiin ja paikka siivotaan puolestasi päivittäin. Mikäli olet jättänyt lisää tavaraa, pöytää täydennetään sen mukaan kuin mitä sinne mahtuu Tämä siis muistaakseni 1€/pvä lisähinnalla.

Tämän lisäksi sinne ollaan kaiketi nyt pistämässä pystyyn palvelupakettia johon kuuluu myös se tuotteiden hinnoittelu. Uskon että sillekin on kysyttävää :)

Mä itse tykkään hinnoitella ja siivota omaa pöytää lisäten sinne aina jotain uutta. JOtta mä käytän vaan sitä ihan persu viikkovuokrapaikkaa, jonka itse pidän kunnossa :)
 
mä en osaa käydä kirppareilla, jotenkin on niin paljo helpompaa ostaa just esim. alennusmyynneistä vaatteita. Jotenkin se ajatus ettei tiedä mistä ne vaatteet on tulleet niin on niin kamala, että en sen takia ei tule käytettyjä vaatteita ostettua :ashamed: täällä päin kirppareita ei myöskään oo kovin montaa...
meillä on muutenkin niin iso suku että saadaan tytölle uusia vaatteita paljon lahjoina.
 
"vieras"
Vauvoille vielä löytyy ehjiä ja siistejä vaatteita kirppareilta, koska siinä iässä kulutus ei ole vielä niin kovaa, mutta 5-vuotiaalle haluan uudet ja kulumattomat vaatteet, koska ne joutuvat kovaan käyttöön! En halua ostaa puolirisoja käytettyjä vaatteita, jos saan vastaavasti samalla hinnalla ihan uusia vaatteita. Kengät haluan uusina, koska vieraalla lapsella voi olla astuntavirhe ja se on muokannut kengän linttaan.
 
Mä en osta koska en jaksa kaivella niitä pöytiä. Jos lastenvaatekirppiksellä olen käynyt niin sitten olen ostanut jotain, mutta on se vaan niin paljon helpompaa mennä kauppaan. Kirppikseltä tulee ostettua sellaista tavaraa mitä ei oikeasti tarvitse, kaupasta kun löytää sen mitä tarvitsee paljon nopeammin.
 
kvl
Täältä ei taas löydy millään hyväkuntoisia vaatteita.
Vauvanvaatteita ei sit millään,ja jos löytyy ni ne on sit likasia tai muuten rikki.
Hinnat pilvissä,huonokuntoisissa vaatteissa. Samaan hintaan saa jo kaupasta.
 

Yhteistyössä