Miksi ET osta lapsille vaatteita kirpputoreilta?

Mietinvain, kun kirppareilla notkuu paljon siistejä (siis ihan oikeasti siistejä) vaatteita kohtuuhinnoin..., joita itse yritän hillitä, etten ihan kaikkia kaappeihini osta;) ja iso-osa näistä joutuu kaatopaikoille, jos ei myyjät ulkomaanapuun laita.
 
Ostan aina kun löytyy, ja on aikaa koluta kirppiksiä. Tietyt koot vaan tuntuu olevan hakusalla. Esim nyt ei näy tytölle 92cm. Sanotaanko että siistit ja hyväkuntoset on ainakin täällä harvinaisia yli 100cm koossa.

Niin, ja useimmiten jos löytyy jotain se jää takuulla ostamatta kun hintalapussa on hintaa aivan liikaa.
 
Viimeksi muokattu:
Ostan aina kun löytyy, ja on aikaa koluta kirppiksiä. Tietyt koot vaan tuntuu olevan hakusalla. Esim nyt ei näy tytölle 92cm. Sanotaanko että siistit ja hyväkuntoset on ainakin täällä harvinaisia yli 100cm koossa.

Niin, ja useimmiten jos löytyy jotain se jää takuulla ostamatta kun hintalapussa on hintaa aivan liikaa.


Mun tyttölle olen ostellut nyt 104-116cm ja sisävaatteita sekä ulkovaatteita, jotka eivät ole remuamiseen löytynyt enemminkin kuin olisi tarpeen, mutta tosiaan haalarit yms. sen ikäiset tahtovat jo kuluttaa lahjakkaasti.

Ja toi hinnoittelu on kylä vaikeaa. Jos haluaa pöydän tyhjäksi, niin pieninhinnoin se pitäisi onnistua, mutta ne pöytämaksutkin pitäisi maksaa: / JOs kuitenkin jossain kirpparilla löytyisi kohtuuhintaisia, niin menisitkö sinne uudelleenkin?
 
"vieras"
Kun lapset olivat pieniä, kiersi vaatteet sukulaisilta toisille, ei silloin ollut tarvetta. Kouluikäisille taas en jaksa lähteä kaivelemaan, että sattuisiko jotain löytymään. Ennemmin käyn kaupassa lasten kanssa sovittamassa ne vaatteet, meidän lapsille kun ei ihan mikä vaan istu päälle :headwall:
 
Ostin aiemmin, mutta en ole löytänyt mitään kelvollista vuosikausiin! Pienille löytyy, koululaisille ei.


Totta pienille löytyy paremmin. Itse olen vielä alakouluikäisille pojilleni löytänyt, mutta se on tietänyt paljon isojen hallien kiertelyä... Miestenkokoihin siirtyneelle esikoiselle sen sijaan en ole löytänyt enään kuin satunnaisesti.
 
ups.
Minä ostan- ja myyn.. ja saan vielä myytyä :)
aina vaan ei mene koko/tarve yhteen.. hyväkuntoisia 92cm vaatteita on hankala löytää..
Uuden verosia alle 80cm tuntuu olevan joka hylly täynnä:)
 
Ilman muuta ostan, ja menen uudelleenkin! On täällä muuan kirppis, joka myy lahjoitettua tavaraa, ja siellä on hinnat kohdallaan. Viimeksi ostin muovikassillisen puseroita ym. osasta ompelin sitten pienempää vaatetta, maksoin pussillisesta vitosen! Täällä on vaan yksi kirppis, jossa on hyvää tavaraa, ja siellä aivan ylihinnat. Ihmisillä on vaan euronkuvat silmissä, kirppiksen perimmäinen ajatus on unohtunut. : /
 
Mä ostan, jos löydän jotakin ostamisen arvosta. Valitettavasti vaan usein hinta-laatu ei kohtaa kirppisvaatteissa. Eilen just kiertelin ja puistelin päätäni kun kulahtaneista reimateceista pyydetään 30 euroa ja korkeintaan pesuräteiksi käyviä lastenvaatteita myydään 3-7 euron hinnalla.

Mutta ostan, jos löydän ok-kuntoisia vaatteita sellaseen euron hintaan. Tai jos on erityisen hieno ja hyväkuntoinen vaate, niin voin maksaa sen kolmekin euroa.
 
Non compos mentis
Kun se on aina sellaista hakuammuntaa. Ei tiedä löytyykö vai ei. Mulla pari "salaista" ostopaikkaa, joista saa uusia lastenvaatteita -70% ja sitten käyn usein noilla KappAhlin "alehinnoista puolet pois" -päivillä, se alennus vastaa -75% alennusta. Ei viitsi ostaa vanhaa paitaa kirpalta 7 eurolla, jos saa uuden 1-5 eurolla. Lasteni vaatteet menevät kyllä kiertoon, itse en niitä myy, vaan annan eteenpäin.

Aiemmin kävin usein Tamineessa ja muissa lastenvaatteiden second hand shopeissa, mutta koot loppuivat yleensä siihen 128 cm. Eli liian pientä meille jo.
 
Mä taidan olla vähän väärä ihminen vastaamaan tähän ketjuun, koska noin 95% meidän lasten sisävaatteista on kirppiksiltä ja puolet ulkovaatteistakin :) Mutta vastaan silti :)

Nyt etsin tytölle kokoja 92-98 cm ja niitä on ihan pirun vaikea löytää. Olenkin tässä pohdiskellut, että mitä isommaksi likat kasvaa, sen enemmän joudun ostamaan kaupasta uutena sillä kirppiksellä ei tosiaan ole noita 86+ kokoja enää samassa määrin, kuin alle sen.

Sen sijaan koululaiselle (134-140 cm) olen löytänyt mukavasti vaatteita kirppikseltä.

Taiaa homma mennä siten että kokoa 92-98 cm käyttävä tyttö kuluttaa vaatteita enemmän kuin kokoja 134-140 cm käyttävä tyttö :)
 
"salla"
täälläpäin on kirpparit on pyllystä. tavara on rikkinäistä, sotkuista ja/tai kallista.
jos joudun ajamaan reilun 100km päästäkseni ostamaan lapsille vaatteita en enää jaksa ruveta tuhlaamaan aikaan kiertämällä kirppareita, joista ehkä mahdollisesti löytyisi sopivan kokoista ja tarpeellista vaatetta vaan suuntaan suoraan vaatekauppaan josta taatusti saan sopivaa vaatetta.
 
"vieras"
Itse ostelen jos kohdalle sattuu mitä tarvitsee, mutta ostan myös monesti kaupasta kun kirppikseltä ei meinaa löytyä. Ymmärrän kyllä hyvin, että jotkut eivät vaan tykkää ostella kirpputoreilta. Onhan se jos jotain tiettyä etsii niin melkosen aikaa vievää puuhaa. Kirpputorin voi joutua kiertämään monenakin päivänä ja usean viikon ajan, jotta löytää etsimänsä (ja silti ei välttämättä löydy). Ja jos rahaa on ostaa uusi, niin onhan se nyt todella paljon helpompaa vaan mennä kauppaan ja ostaa se minkä tarvitsee. Itse olen nyt kiertänyt kirppiksiä jo jonkin aikaa löytääkseni tietyn merkkisen talvihaalarin tuolle pojalle, mutta ei vaan meinaa löytyä oikeassa koossa. Taitaa olla kohta taas kauppareissu edessä :(
 
En osta kirpparilta lapselleni vaatteita, koska siellä ei ole kivaa. Tai no huuto.netissä toki löytyy omaan makuun paljonkin vaatteita, mutta siellä emme pääse yhteisymmärrykseen hintatasosta.

Ihan yksittäisiä vaatteita kirppikseltä on meille kotiutunut, lähinnä sadetakkeja päiväkotiin. Yleensä kirppiksillä on kaksi kasaa - se tummanharmaa-musta-tummansininen hirvityskasa pojille ja vaaleanpunainen kasa tytöille. Enkä ihmettele, täällä päin pitää suurimmaksi osaksi ostaa netistä net värikkäät vaatteet, kun paikalliset kaupat eivät tarjoa mitään kivaa. Ja varmasti suurin osa ihmisistä kuitenkin paikallisesta kaupasta ostaa. No onneksi Kuopus ja POP avasivat ovensa ja Ballot laajensi valikoimaa. Ehkä sitä ostettavaa alkaa enemmän olla kirppiksilläkin?

Kertoo varmaan tilanteesta, että omat kirppisvaatteet (värikästä pojalle) suorastaan revitään käsistä. Alkaa olla jo jonossa ne samat vakio-ostajat.
 
Kerkeän harvoin kirppareille ja silloin kun pääsen ei tahdo löytyä mitään. Ylihinnoiteltuja ja huonokuntoisia. Ehkä jos koluaisi kirppareita useita kertoja viikossa, saattaisi jotain löytyä. Joskus löytyy hyväkuntoisia ja kunnoltaan hyviä, mutta koko väärä.
 
Minusta on nopeampaa ja vaivattomampaa ostaa kaupasta, kirpparilla menee aikaa kun täytyy etsimällä etsiä sopivaa. Joskus olen vauvanvaatteita ostanut mutta isommille ei varmaan helpolla löydy ehjää ja kivaa.
 
Itse asiassa ei ole kamalasti ollut aikaa kierrellä kirppareilla.Aikaisemmin kävin niissä aktiivisesti ja tein löytöjä.Silloin hinnat olivat kohtuulliset.Nykyään tuntuu, että hinnat karanneet käsistä kirppareilla (Pöytävuokratkin aikamoisissa hinnoissa ).Saan alennusmyynneistä edullisesti ja meillä vaatteet menevät isommalta pienemmälle eli vaatteet tulee käytettyä koko rahan edestä.Siistit annan pois, en rupea myymään.
 
huuh
Ei löydy kokoja 110 cm ->
Ja jos löytyy niin kamalan nukkaisia, tahraisia, kuluneita, rikkinäisiä melkein kaikki järestäin tai sitten jotain aitoa ja alkuperäistä kasari-ysäri -muotia.

Ei kiitos!
 
Ostaisin jo oikeasti ois mitä ostaa. Tarjonta tonikäselle pojalle on olematon. Tai sitten on vanhaa, kulunutta ja hinnakasta. Harvoin löydän sopivaa ja viimeaikoina en oo edes jaksanu käydä toteamassa että eipä oo...
 
"vieras"
Tämä nyt ei ihan vastaa kysymystä, mutta vastaan silti.

Opiskeluaikoina kun rahaa oli niukasti, kiertelin kirppiksiä ja ostin sieltä pientä sisustustavaraa, pussilakanoita, mattoja, verhoja ja eritoten vaatteita itselleni. (Paitoja, housuja jne) Ikinä en ole ostanut alusvaatteita (rintsikat ja pikkupökät) kirpparilta..Jotenki mä vaan ihmettelen, että mimmoset ihmiset niitä oikein viittii sinne laittaa myyntiin?? No joo, eihän rintsikoissa oo mitään pahaa, mutta ne pikkupökät!! Ällöttävää.

Siirryin työelämään..Kirppikset jatkuivat :) Olenkin kuvastanut muille kirpparireissujani, että ne ovat kuin terapiaa..Saa unohtaa kaiken muun ja keskittyä tutkimaan kaikkea mahdollista.. Ja yhä edelleen ostan verhot ym kirpparilta. Minusta vaan tuntuu turhalta mennä ostamaan uutta kaupasta..Kun tällä maapallolla on muutenkin niin paljon törkyä ja ylimääräistä tavaraa, niin miksi ostaa ne verhotkin uutena, kun ne eivät kuitenkaan "kulu" kun niitä käytetään?!

Itselleni tuli raskausaikana ostettua sieltä mm äitiysvaatteita ja niitä liian suuria T-paitoja, jotka olivat kesällä maaseudulla aivan omiaan kun omat T-paidat ei sopineet päälle :)

Nyt tosiaan minulla on lapsi. Hänellekin olen ostanut kirpparilta paljonkin vaatteita. Mutta totta tosiaan, joillakin se vain on ne euron kuvat silmissä kun menevät sinne kirpparille vaatteitaan myymään.. Kauhtuneista rääsyistä viittitään pyytää uutta vastaavien hintoja! Järkyttävää...

Itsellänikin on tarkoitus laittaa kirpparille tavaraa. Juurikin näitä verhoja, pussilakanoita ym..Ja omia vanhoja vaatteita jotka ovat vaan kaapin täytteenä. Pitää vaan oottaa vielä muutama kuukausi, että päässään muuttamaan tuonne isompaan kaupunkiin, niin sielä saattaa mennä tavara paremmin kaupaksi :)

Mutta siis yhteenvetona: Kannatan kirppiksiä!
 

Yhteistyössä