Miksi et käyttänyt äitiyspakkauksen talvihaalaria vauvalle ekana talvena? (jos sen otit?)

  • Viestiketjun aloittaja "utelias"
  • Ensimmäinen viesti
Liian iso, ruma ja typerän mallinen. Seuraavana talvena olisi ollut sopiva, mutta oli edelleen ruma ja typerän mallinen, eikä se pidä kosteuttakaan, joten ei kovin hyvä vaihtoehto lapselle joka tekee muutakin, kuin istuamöllöttää rattaissa.
 
"pirr"
Ekana talvena aivan liian iso ja toisena taasen jo liian pieni hihoista joten täysin käyttämättä jäi. Tuolla se kaapissa lojuu kun ei sitä kukaan osta ja ilman en anna.
 
Ei ole mikään lemppari ulkonäöltään ja esikoiselle muutenkin ostoshingussa ostin ihanan karvahupullisen turkoosin haalarin. Nyt mietin pitäisikö tokalle käyttää tämä haalari talvella. Jos en nyt jotain tooooosi ihanaa satu löytämään niin tuolla varmaan mennään. Mulla hävetti jo ekan kanssa etten käyttänyt sitä haalaria vaan oli ihan pakko saada joku ihq. Toivottavasti ei tule eteeni mitään liian ihanaa, koska tiedän sen ostavani kuitenkin. :xmas:
 
"vieras"
Esikoiselle se oli ekana talvena ihan jättisuuri (lapsi syntyi lokakuun lopulla) ja seur talvella olis ollu jo vähän nafti ainakin kevätpuolella,joten ostin ihanan kunnolla kosteutta pitävän haalarin..

Kuopuksella toi esikoiselta jäänyt haalari oli käytössä kakkos- ja autopukuna. "Varsinainen" puku oli ihana mutta mahdottoman "pullea" ja siksi toi pakkauksen haalari toimi paremmin turvakaukalossa.
 
"näin meillä"
Ensin liian iso ja sitten ei pitänyt yhtään kosteutta vaan imaisi heti puvun märäksi jos hankeen lapsi meni istumaan ja lisäksi se oli ainakin 2010 niin ohut,ettei sillä tarennut ilman villavaatteita vaikka pakkasta ei olisi ollut kuin muutama aste. Jonkun kerran olen pitänyt haalaria päällä,mutta olen kyllä ostanut joka kerta haalarin kun vauva on syntynyt..tyttö ja poika.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28771547]Ekana talvena liian iso ja tokana liian pieni[/QUOTE]

Sama. Tosin oli ekana talvena varapukuna jos varsinainen puku oli pesussa esim. puklun takia... Synnärillä mun huonekaveri pakkasi pienikokoisen vastasyntyneen siihen äp:n pukuun lähtiessään, joten meneehän se kyllä vaunuissa/kaukalossa vaikka olisi liian iso... :D
 
[QUOTE="näin meillä";28771595]Ensin liian iso ja sitten ei pitänyt yhtään kosteutta vaan imaisi heti puvun märäksi jos hankeen lapsi meni istumaan ja lisäksi se oli ainakin 2010 niin ohut,ettei sillä tarennut ilman villavaatteita vaikka pakkasta ei olisi ollut kuin muutama aste. Jonkun kerran olen pitänyt haalaria päällä,mutta olen kyllä ostanut joka kerta haalarin kun vauva on syntynyt..tyttö ja poika.[/QUOTE]

Ihmettelin itsekin, että tosi ohuelta vaikuttaa tuo puku joka siis myös 2010 haalari...
Eli nyt voin hyvällä omatunnolla ostaa jonkun paksun kunnon talvihaalarin?! :cool:
 
  • Tykkää
Reactions: chef
Meillä lapsi syntyi helmikuussa, joten silloin haalari olisi ollut aivan liian iso. Nyt tyttö on jo sitä kokoluokkaa, että olisi haalari passelin kokoinen joten tulevana talvena äitiyspakkauksen haalari on todennäköisesti aivan liian pieni. Ja kun ei pidä kosteutta niin on ihan yhtä tyhjän kanssa pukea sellaista lapselle joka haluaa ryömiä ja tutkia maailmaa. Onneksi kunnollinen talvihaalari ei ihan kauheita euromääriä kustanna ja netti on vaihtoehtoja pullollaan.
 
"määmä"
Sama homma meilläkin, ensin liian iso, ja toisena ei sitten pidä kosteutta jos viimaakaan kun ei vain vaunuissa maata.
Sitäpä voi miettiä kuinka monta epäkäytännöllistä haalaria verovaroin on kaatopaikoille tuotettu.
 
miiuiu
vuoden 2009 pukua käytin tytölä ja tykkäsin puvusta.. huhtikuussa pienen pienenä syntyneelle juuri passeli haalari ekana talvena kun ei vielä liikkunut/ollut tarvetta koskeutta pitävälle. nyt myös pikkukakkosella aion käyttää pakkauksen pukua, huhtikuussa syntynyt on hänkin vaikkei niin pienenä.. toivottavasti mahtuu ;)
 
J:näiti
Poika syntyi marraskuuan alussa ja kyllä pukua käytettiin vaikka se oli reilu,eipä mitään haittaa, helpompi pukea. Ja haalaria käytettiin myös seuraavana talvena "autoilu/kaupassakäyntihaalarina" vaikka se oli vähän nafti. Oli vuoden2009 malli ja tykkäsin sen ulkonäöstä. Annoin sen pois ja nyt harmittaa.
 
Vierasmä
Sillon kun mun lapset oli vauvoja, sillon haalarit oli sellasia, että olivat ensin vetoketjulla vähän niin kuin pienoismakuupussi. Alkuun vauvani olivat siis sellaisessa ja sitten kun avasi sen vetoketjun, niistä sai haalarit ja ne sopi päälle n. 2-vuotiaaksi asti.
Enää vissiin haalarit eivät ole tollaisia, jos kerta ovat käyneet toka talvena jo pieneksi...(?)

Nyt alkoikin vaivata, että oliko silloin mun vauvojen aikana pakkauksessa kuitenkin myös makuupussit... Vieläköhän jaksaisi googlettaa.. heh.
 
Vierasmä
Alkuperäinen kirjoittaja Vierasmä;28771893:
Sillon kun mun lapset oli vauvoja, sillon haalarit oli sellasia, että olivat ensin vetoketjulla vähän niin kuin pienoismakuupussi. Alkuun vauvani olivat siis sellaisessa ja sitten kun avasi sen vetoketjun, niistä sai haalarit ja ne sopi päälle n. 2-vuotiaaksi asti.
Enää vissiin haalarit eivät ole tollaisia, jos kerta ovat käyneet toka talvena jo pieneksi...(?)

Nyt alkoikin vaivata, että oliko silloin mun vauvojen aikana pakkauksessa kuitenkin myös makuupussit... Vieläköhän jaksaisi googlettaa.. heh.
Jaksoin googlettaa ja hyvinhän mä nuo makuupussitkin muistan :) :)
 
kahvikirahvi
Me saatiin lähes kaikki vauvan vaatteet käytettyinä, joten halusin vauvalle jotain itse ostettuakin. ja löysin mun makuuni täydellisen talvihaalarin lapselle joka ei vielä maassa myllerrä. Mutta käytettiin silti lapsella muutaman kerran äp-haalariakin.
 

Yhteistyössä