miksi erotessa jätetään omia tavaroita?

• Viestiketjun aloittaja uusi kumppani
  • Ensimmäinen viesti
miu
viskaa roskiin vaan. älä vedä hernettä nenuun, miehet eivät ajattele tuollaisia juttuja.

itse kävin exän luona kaikki kaapit läpi, kun erottiin. lopulta kävin "salaa" hänen kaapillaan, josta kaivoin rakkauskirjeeni pois ja revin ne. vaikka hän oli aikaisemmin maininnut, että haluaa säilyttää ne... en halunnut muiden lukevan niitä ja meidän juttu oli ohi.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Mä toin tyttöä tapaamaan isäänsä tytön ollessa parin kuukauden ikäinen, exälla oli just pyykkivuoro ja sitten ripusteli nopsaan pyykit kuivumaan... ja bongasin sieltä mun alushousut :whistle: oli vissiin antanu uudelle emännälle käyttöön. Multa ne oli jääny ihan vahingossa, kuten pari muutakin pikkujuttua, tyyliin kirja ja kouluvihko jne.
Mä en kyllä uskois, että kukaan antais nykyiselle exän pikkuhousuja. Ehkä uus tyttöystävä vain sattui asioimaan samassa tai saman ketjun liikkeessa suunnilleen samaan aikaan kuin hankit omat alushousut. Tuskin ne mitään uniikkitavaraa oli.
Exä antoi ne mulle takasin ku sanoin, että taitavat olla mun =) Eli joko exä pesi niitä ihan huvin vuoksi tai sitten oli antanu ne uudelle emännälle käyttöön. Erosta kuitenkin oli yli puol vuotta siinä vaiheessa.

a
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Exä antoi ne mulle takasin ku sanoin, että taitavat olla mun =) Eli joko exä pesi niitä ihan huvin vuoksi tai sitten oli antanu ne uudelle emännälle käyttöön. Erosta kuitenkin oli yli puol vuotta siinä vaiheessa.
Tai sit se uus naikkonen otti ne tahalleen, jotta näksit ne ;)

Kyllä ne kaapit kannattaa käydä kunnolla läpi ja ottaa kaikki omat jutut mukaan muuttaessaan. Vaikka siksi, että exän on helpompi aloittaa uusi suhde, kun koko asunto ei huuda, että täällä asui kerran toinen nainen;) Jos on yhteisestä elämästä muistuttavaa, jota ei halua itselle niin vie kirpparille tai antaa jollekin kaverille.

Alkuperäinen kirjoittaja a:
Tai sit se uus naikkonen otti ne tahalleen, jotta näksit ne ;)

Kyllä ne kaapit kannattaa käydä kunnolla läpi ja ottaa kaikki omat jutut mukaan muuttaessaan. Vaikka siksi, että exän on helpompi aloittaa uusi suhde, kun koko asunto ei huuda, että täällä asui kerran toinen nainen;) Jos on yhteisestä elämästä muistuttavaa, jota ei halua itselle niin vie kirpparille tai antaa jollekin kaverille.
No en usko, että mun oli tarkotus niitä nähdä :D Se oli ollu hyvin monimutkainen ja epävarma suunnitelma.

Me ei edes asuttu yhdessä ku ero tuli, mutta kyllä mä lähtiessäni vikaa kertaa yritin ottaa ihan kaiken. Muutama pikkujuttu jäi joita en huomannu.

toinen nyxä
Meillä myös hyvin pitkä eroprosessi noiden exän tavaroiden suhteen...paljon oli jättänyt jotain krääsää, tahallaan vai huomaamattaan, mutta varmaan puolitoista vuotta meni ennenkuin uskalsin ensimmäsiet heittää pois, kun ei hakijaa kuulunut. Paras oli nyt sitten keväällä, erosta reilu kaksi vuotta, niin hän tuli kyselemään levyjensä perään. No, ne olivat lähteneet jo aikoja sitten, kuten muukin henk.koht. omaisuus, jota ei vain oltu viitsitty hakea pois vaikka aikaa tosiaan olisi ollut.

Munkin kamoja on vielä hiukan mun edellisessä kodissa, haen ne sitten kun muutan tästä vuokra-asunnosta omaan :)
Toki olen pakannut ne kaikki yhteen huoneeseen, että sieltä ne saa sitten kantaa.

MIehelle jätin kyllä verhot jne, millä nyt sisustettu ollaan sitä edellistä asuntoa. Toivon ettei uusi mimmi ainakaan roskiin viskaa kysymättä, ne on kuitenkin aika uusia :)

a
Tuohan onkin siis oiva keino haitata miehen uusia suhteita, jättää vain mahdollisimman paljon omia henkilökohtaisia tavaroita entiseen asuntoon. Ja erityisesti omia valokuvia, vielä parempi, jos on kuvia joissa ollaan yhdessä exän kanssa ;) Ja tietysti lisänä se, että pidetään exään yhteyttä säännöllisesti. Pitäähän yks mies aina varalla olla ;)

No, ei. Kyllä se parempi antaa jokaiselle mahdollisuus uuteen onneen. Oli mitä mieltä tahansa exästä.

Ihania spekulaatioita :) Me ollan erottu vuosi sitten ja vielä on exän luona vaikka mitä mun tavaroita... :whistle: Syy on vaan se että olen ollut niin laiska etten niitä ole jaksanut raahata pois. Löytyy valokuvia vaikka kuinka paljon, varmaan jotain mun vaatteitakin ja muuta tavaraa. En mitenkään tarkoituksellisesti halua "merkata" vanhaa kotiani tai haitata exän uutta suhdetta. Pitäis vaan saada itseään niskasta kiinni ja käydä koko kämppä jossain välissä läpi.

a
Tiedän kyllä yhden ihmisen, joka jätti entisen miehensä luokse paljon tavaroita, kun löysi uuden miehen. Palasi sitten entisen miehen luokse, kun uusi suhde kariutui. Varmaan tarkoituksella ne tavarat jätti.

No, mulla on autotalli täynnä ex:n tavaraa.mm. renkaita,työkaluja yms.
ja se on ihan sen takia koska muutti täältä kunnan vuokrakaksioon kerrostaloon eikä ne mahdu sinne minnekään eikä ole muutakaan paikkaa mihin laittais ne.

ja käy täällä kuitenki niitä käyttämässä joten tarvii niitä täällä.
En tiedäsitte miten ois jos täällä olis joku mies (sellasta ei tule) asumassa meiän kanssa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Satuja:
Ihania spekulaatioita :) Me ollan erottu vuosi sitten ja vielä on exän luona vaikka mitä mun tavaroita... :whistle: Syy on vaan se että olen ollut niin laiska etten niitä ole jaksanut raahata pois. Löytyy valokuvia vaikka kuinka paljon, varmaan jotain mun vaatteitakin ja muuta tavaraa. En mitenkään tarkoituksellisesti halua "merkata" vanhaa kotiani tai haitata exän uutta suhdetta. Pitäis vaan saada itseään niskasta kiinni ja käydä koko kämppä jossain välissä läpi.
Miten sä pystyt edes omaa elämääsi jatkamaan, jos sulla on exän luona paljon tavaroitas jotka aiot hakea pois.? Jos on erottu niin onhan se irtautuminen tärkeää tuollakin tasolla, jotta voi jatkaa omaa elämää. Sun tavaras saattaa kadota sieltä, jos exäs löytää uuden kumppanin... Mutta tuskin ne niin tärkeitä sinulle onkaan, jos ne vielä vuoden jälkeen exän luona on.

Mun mielestä on vain järkevää viedä omat tavarat saman tien pois, käydä vielä tavaroiden hakemisen jälkeen katsomassa ettei mitään jäänyt. Sitten voi molemmat aloittaa puhtaalta pöydältä eikä ole tekemättömiä asioita exän kanssa. Se on vapauttavaa. Itse ainakin haluan ottaa uuden puolison niinkin huomioon, ettei ole selvittämättömiä juttuja exän kanssa tai exän tavaroita loju ympäriinsä.

Kyllä
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kun valokuvakansioonkin exä on jättänyt omia kuviaan, joissa siis poseeraa yksinään, vaikka kuinka paljon.
Siis oikeastiko pitäisi albumeistakin repiä kuvat joissa poseeraa ex yksin?

Meillä ex nimenomaan pyysi että ei revitä albumeita, kuvatkin siitä kärsii jos irrotellaan ja liimaillaan edestakaisin, ja kaikki muutkin kuvat pitäisi liimata uudestaan jos seasta on revitty irti. Meillä teetettiin sitten tuplat niistä kuvista mitkä molemmat halus.

vieras
Helpollahan sitä pääsee, kun jättää kaiken mitä ei tarvitse.

Käy kaupasta iso pahvilaatikko ja pakkaa ne kaikki sinne. Anna miehen sitten päättää, mitä niillä tekee. Antaako exälle vai heittääkö roskiin.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Kun valokuvakansioonkin exä on jättänyt omia kuviaan, joissa siis poseeraa yksinään, vaikka kuinka paljon.
Ne kuvat on sellaisissa albumeissa, joissa on muovitaskut. Ja osan ex olikin aukoista päätellen mukaansa ottanut. Ei tarvitse siis mitään irti repiä. Mies laittaa exälleen viestin, että hakee tavaransa tai ne menee kirpputorille myyntiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Ne kuvat on sellaisissa albumeissa, joissa on muovitaskut. Ja osan ex olikin aukoista päätellen mukaansa ottanut. Ei tarvitse siis mitään irti repiä. Mies laittaa exälleen viestin, että hakee tavaransa tai ne menee kirpputorille myyntiin.
Sä olet melkonen pirttihirmu muutaman kuukauden tapailun jälkeen jo :D

Mulla meni tavarat exälle säilöön kun muutettiin. Uudella tuli sitten kiire ne saada ulos kun meillä asuntoasiat järjestyi ja he muuttivat tähän sala-avoliittoon exän kanssa...paitsi ne tavarat jotka neiti nyxälle kelpasivat, tietysti. Ja ne on juuri ne jotka haluan takaisin, arvatkaa saanko...
Enpä olisi jättänyt exälle alunperinkään, ellen olisi kuvitellut että se on rehellinen tyyppi. Väärässä olin :D

ap
Alkuperäinen kirjoittaja NaimakasPuuhaSiviä:
Ai kun en halua, että kaikki miehen asunnossa muistuttaa hänen exästään, näkisitpä asunnon niin ymmärtäisit paremmin. Olen sitten vaikka pirttihirmu, mutta kun mies haluaa minun siellä asunnossaan aikaani viettävän niin saa sitten laittaa asunnon sellaiseksi että minulla on siellä hyvä olla.

Hehän ovat eronneet, joten miksi en voisi toimia noin.

Eikö ihmisillä saisi olla valokuvia entisistä puolisoistaan / seurustelukumppaneistaan- ei yhteiskuvia eikä pelkästä eksästä vai? Kyllä minulla vaan on, ei tosin monia- mutta on kuitenkin. Enkä olisi halunnut antaa niitä erotessa pois. Ne ovat minun muistojani, on minulla tallessa joitain vanhoja kirjeitä ja korttejakin, joita en aio heittää pois.
Samoin miehelläni on joitakin kuvia entisestä vaimostaan. Ne eivät ole missään meidän perhealbumissa esillä ( ei meillä tosin sellaista olekaan, mutta jos olisi) mutta tallessa kuitenkin.

Tämä on nyt vähän toinen asia kuin asuntoon jätetyt tavarat,mutta tuli valokuvista mieleen.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ugly Duckling:
Mulla meni tavarat exälle säilöön kun muutettiin. Uudella tuli sitten kiire ne saada ulos kun meillä asuntoasiat järjestyi ja he muuttivat tähän sala-avoliittoon exän kanssa...paitsi ne tavarat jotka neiti nyxälle kelpasivat, tietysti. Ja ne on juuri ne jotka haluan takaisin, arvatkaa saanko...
Enpä olisi jättänyt exälle alunperinkään, ellen olisi kuvitellut että se on rehellinen tyyppi. Väärässä olin :D
Mikä on sala-avoliitto, kerro tarkemmin :)

Kuvittelitko siis exää rehelliseksi tyypiksi vai tuota sen uutta naista? Menipä mielenkiintoiseksi :)

Alkuperäinen kirjoittaja NaimakasPuuhaSiviä:
Ai kun en halua, että kaikki miehen asunnossa muistuttaa hänen exästään, näkisitpä asunnon niin ymmärtäisit paremmin. Olen sitten vaikka pirttihirmu, mutta kun mies haluaa minun siellä asunnossaan aikaani viettävän niin saa sitten laittaa asunnon sellaiseksi että minulla on siellä hyvä olla.

Hehän ovat eronneet, joten miksi en voisi toimia noin.

Sulla todellakin on ongelma. Eikä se ongelma ole ne tavarat :hug:

Toi mitä ultramariini laittoi on ihan totta, ei muistoja pitäis pyrkiä pyyhkimään pois. Elettyä elämää, ei sitä mikään muuta eikä pitäiskään. Vaikka valokuvat heittäis nyxä roskiin niin kyllä mieleen jää muistikuvat siitä huolimatta..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ugly Duckling:
Mikä on sala-avoliitto, kerro tarkemmin :)

Kuvittelitko siis exää rehelliseksi tyypiksi vai tuota sen uutta naista? Menipä mielenkiintoiseksi :)
Exää, se kun perheineen aina julisti sitä omaa paremmuuttaan...tosin se valehteli jo meidän liiton aikana päin naamaa joten olisi pitänyt arvata. Jotenkin vaan ajattelin että se osaa olla sivistynyt eron jälkeen, mutta pahaksihan tää meni :D

No sala-avoliittohan on tietysti sellainen, ettei asuta virallisesti yhdessä vaikka asutaankin, jotta toinen joka elää tuilla saa tukensa pitääkin.

Yhteistyössä