miksi erotessa jätetään omia tavaroita?

• Viestiketjun aloittaja uusi kumppani
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun on pakko sanoa et huolimatta siitä et mun elämässä on ollut muutama vakava, pitkä (avo) suhde ennen nykyistä miestä, niin ei ne suhteet ja niiden muistot ole mulle niin tärkeitä tai olennaisia ettenkö olisi voinut hävittää exän tavaroita/valokuvia jos ne miestä vaivaisivat.
Kun mun miehen kanssa mä olen ja elän, ei ne exät ole mulle mitenkään tärkeitä enää.
Tosin meillä mä oon heitelly nuo exiltä saadut tavarat ym ihan omasta halustani pois, jo ennen kun tapasin nykyisen miehen, jos mulla on hyvä muistoja entisestä suhteesta, ne säilyy ilman et säilön jotain exän kalsareita ja musta on aika itsekästä ajatella et jos toinen on herkempi tollaisten asioiden suhteen niin se sais kenkää vaan siks(Sairas mustasukkaisuus on asia erikseen, mut sitä ei mun mielestä ole tässä ap:n jutussa kyse).

Ja joo, nuoruuden suhteessa löysin exän kaapista punaiset naisten pitsialkkarit, oli sen exältä jääny, samoin jotain hajuvesipulloja ym.
En kilahtanut, kysyin vaan et kenen ne on ja sit laitoin ne roskiin.
Jos mies olisi silloin ilmoittanu et haluu ne säilyttää koska muistoja saa olla, olisin varmaan tikahtunut nauruun ja lähtenyt lätkimään lopullisesti, ei ihan kaikki ole kotona jos olis niin kiintynyt exän vanhoihin alusvaatteisiin..;)

Ainut poikkeus tässä on leskeytyminen, jolloin on siis menettänyt toisen, ei silloinkaan koti sais olla kuolleen puolison muistopaikka kokonaan, mut esim. valokuvia toki saisi olla ihan esillä, eihän se rakkaus ole loppunut/kuollut vaikka toinen on kuollut(mut ei ehken ne alusvaatteet säilöttynä kovin luontevilta tuntuisi silloinkaan).
Tässä ei mun mielestä ole ollenkaan kyse siitä, onko ne jotkut tavarat tärkeitä. Harvalle (varsinkaan miehelle) kai ovat. Kyse on siitä PERIAATTEESTA, että mun mielestä toiselle aikuiselle ihmiselle ei ruveta sanelemaan, että mitä tavaroita hällä saa olla, VALOKUVISTA puhumattakaan
:eek:

Kyllä
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Kuinka monta kuukautta? Ja heti on uusi muuttanut asuntoon =) eli jos olet ollut jo toinen nainen ja heti kärkeen muuttanut kämppään niin ehkä edellinen ei ole vielä ehtinyt kiikuttaa kaikkia romppeitaan pois.
Jos hirveästi vaivaa niin laita viesti että hakee tavarat pois tai ne lentää roskiin.
Mua kiinnostaa kans tää "jo monta kuukautta" sitten. Erosta muutama kuukausi ja uusi muuttaa jo sisään?

Kyllä
Alkuperäinen kirjoittaja NaimakasPuuhaSiviä:
Tässä ei mun mielestä ole ollenkaan kyse siitä, onko ne jotkut tavarat tärkeitä. Harvalle (varsinkaan miehelle) kai ovat. Kyse on siitä PERIAATTEESTA, että mun mielestä toiselle aikuiselle ihmiselle ei ruveta sanelemaan, että mitä tavaroita hällä saa olla, VALOKUVISTA puhumattakaan
Nimenomaan. On mullakin varmaan kaapit pullollaan tavaroita jotka ei ole mulle mitenkään erityisen TÄRKEITÄ tai tunnearvoltaan korvaamattomia, mutta auta armias jos uus mies rupeis luetteleen mitä niistä se SALLII mun pitää ja mitkä pitää äkkiä polttaa.

Jos itsetunto ei kestä jotain valokuvaa albumissa jota selaillaan joka toinen vuosi, niin vika ei ole kyllä siinä exässä joka on unohtanut oikein itsestään olevan valokuvan muutossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Kuinka monta kuukautta? Ja heti on uusi muuttanut asuntoon =) eli jos olet ollut jo toinen nainen ja heti kärkeen muuttanut kämppään niin ehkä edellinen ei ole vielä ehtinyt kiikuttaa kaikkia romppeitaan pois.
Jos hirveästi vaivaa niin laita viesti että hakee tavarat pois tai ne lentää roskiin.
Mua kiinnostaa kans tää "jo monta kuukautta" sitten. Erosta muutama kuukausi ja uusi muuttaa jo sisään?
No nimenomaan, ja alkaa heti vielä kertoa miehelle, mitä tavaroita sen pitäis laittaa pois... :eek:

Nimenomaan. On mullakin varmaan kaapit pullollaan tavaroita jotka ei ole mulle mitenkään erityisen TÄRKEITÄ tai tunnearvoltaan korvaamattomia, mutta auta armias jos uus mies rupeis luetteleen mitä niistä se SALLII mun pitää ja mitkä pitää äkkiä polttaa.

Jos itsetunto ei kestä jotain valokuvaa albumissa jota selaillaan joka toinen vuosi, niin vika ei ole kyllä siinä exässä joka on unohtanut oikein itsestään olevan valokuvan muutossa.
Näin. Ja mun mielestä tämä koskee ihan yhtä hyvin myös muita tavaroita, kuin jotain exän aikasia. Siis ei sitä nyt hyvänen aika muutaman kuukauden jälkeen mennä TOISEN KOTIIN sanelemaan, mitä tavaroita hänen pitää hävittää. Jotkut sit kehtaa :D :D Tommonen moukka ei täällä huushollissa kyl kauaa lepäilis :saint:

vieeras
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja vieeras:
On se kumma ku pitää tarttua sanoihin tolla tavalla. Säkin varmaan tiedät että on ihmisiä jotka "ei ole sinut" yhteydenpidosta exään ja sit on niitä jotka "on sinut" sen asian kanssa. Onko sillä väliä mitä sanaa siitä "sinuina olemisesta" käyttää???
No sallia-sana on kyllä sellainen, josta mä totta tosiaan vetäisin herneet nenääni. Se, ettei ole sinut jonkun asian kanssa, on ihan eri asia kuin se, ettei jotain sallita. Mutta kai se sitten on eri asia, mä sen verran itse osaan käyttää suomen kieltä, että ymmärrän tuon eron.
No ehkä ap ei vaan keksiny parempaa sanaa. Jos sillä tuli vaikka aivojumi.

Näin. Ja mun mielestä tämä koskee ihan yhtä hyvin myös muita tavaroita, kuin jotain exän aikasia. Siis ei sitä nyt hyvänen aika muutaman kuukauden jälkeen mennä TOISEN KOTIIN sanelemaan, mitä tavaroita hänen pitää hävittää. Jotkut sit kehtaa :D :D Tommonen moukka ei täällä huushollissa kyl kauaa lepäilis :saint:
Peesi. :attn: :D Mä en tosiaan tykkäisi jos täällä alkaisi joku äijä kulkemaan ja nyysyämään kaapeilla kyttäämässä että mikä valokuva nyt sattuu olemaan mun, mikä exän.

vieras
Mä tarkoitin tolla leskellä ok valokuvat esillä, et mun puolesta sais siis olla sellaisessa tilanteessa ihan seinällä/kirjahyllyssä sen kuolleen puolison kuvia, olis siis ihan ymmärrettävää ja normaalia. Ja ap:n tapauksessa ei kai näillä ollut exän kanssa yhteisiä lapsia joille niitä valokuvia/tavaroita säilyteteltäis?

Ja normaalit kuvat albumeissa on mun mielestä ihan ok, mut en mä ymmärrä miks joku haluis katella omissa albumeissaan jotain poseerauskuvia exästään?

Ja käsittääkseni ap:n ongelma ei ollut tämä, vaan se, et siellä asunnossa on naisen tavaroita aika paljon. Ja edelleen mä sanon et mun mielestä se on hassua et kämppä on täynnä exän kamoja, tuleehan siinä väksiin sellainen fiilis et se asuis siellä vielä tai jotain. Tai et se exä on niin tärkeä ettei sen tavaroista voi luopua.

Mut siis, mä en vaatisi ketään luopumaan mistään, mä vetäisin ihan itse johtopäätöksen toisen valmiudesta uuteen suhteeseen jos se haluis elää exänsä tavaroiden ympäröimänä ja toisaalta, mä en ole hamsteriluonne muutenkaan joten ylimääräisten tavaroiden säilytteleminen olipa ne kenen ostamia hyvänsä ei vaan mahdu mun ymmärrykseen.

Ja kyllä me mun miehen kanssa ollaan molemmat luovuttu jostain jutuista toisen takia, ei siksi et ne olis exän kaa ostettuja vaan siksi et meillä ei ihan maku mene kaikessa yksiin ja sit on vähitellen tehty meidän kodista meidän näköinen, yhdessä.
Ja joo, sihen on kuulunut keskusteluja tyyliin: "Onko meillä pakko olla noin ruma lamppu" " onko toi kamala pölyä keräävä koriste-esine oikeesti tärkeämpi kuin se et molemmat viihtyisi hyvin" ja nyt meillä on koti jossa molemmat viihtyy ja jonka tavarat ja sisustus on valittu yhdessä.
Mun mielestä parisuhteeseen kuuluu toisen tunteiden huomioiminen ja kompromissit ja jos toinen olisi niin ehdoton kun muutamat tässä ketjussa tuntuvat olevan, en mä ehken parisuhdetta sellaisen ihmisen kanssa osais rakentaa. Musta noiden huomionottamisten pitäs olla ihan itsestäänselviä, ei niin et tarvii edes alkaa "vaatimaan" mitään.

ap
Minä olen huomauttanut miehelleni tavaroista, en ole edes käskenyt hänen niitä kerätä pois, vain sanonut, että ne häriritsevät minua, kun niitä on niin paljon. Ja noista valokuvista, eksä ei varmaan niitä unohtanut, kun kerran oli osannut osan kuvista sieltä kansiosta ottaa pois, mutta jättänyt kuvia, joissa poseeraa yksinään, jopa osa miehen prätkäkuvista oli viety siitä kansiosta (näin mies manaili, kun sen takia niitä kuvia katsoimme, että hän halusi näyttää prätkästään kuvia, tämä tapahtui jo kuukausia sitten).

Olemme olleet yhdessä nyt 8kk ja kysyin eilen mieheltä kuinka kauan sitten erosivat niin siitä onkin kuulemma jo yli vuosi. Ja tosiaan tuo miehen entinen itse lähti toisen miehen mukaan joten minä en ole tullut suhteeseen kolmantena osapuolena (olen tämän jo aiemmin kirjoittanut).

Kuninka moni teistä arvostelijoista on itse seurustellut miehen kanssa tai muuttanut asuntoon, joka on naisellisesti sisustettu (siis entisen naisen kädenjälki näkyy hyvin selvästi) ja jossa on paljon entisen naisen tavaroita?

Itse olen muuttaessani eksän luota pois kerännyt kaikki omat tavarani mukaani. Mutta ihmiset on erilaisia, minä olen tällainen enkä nyt ala itseäni muuttamaankaan tuon asian takia. Ja kun mies on samoilla linjoilla niin kaikki on hyvin.

niin
Jännä juttu, miten täs tehdään uudesta naisesesta kamala peto joka vaanii miesystävän ja tämä exän suhdetta. Onhan se nyt aivan kamalaa, jos exä ei voikaan uuden suhteensa kariuduttua palata vanhaan, tuttuun ja turvalliseen kotiinsa vaan joku ilkeä noita on käynyt siellä järjestelmässä asuntoo. Ja jos exä ei voikaan soittaa entiselle miehelleen aina kun mieli tekee selostaakseen kuinka Mirri söi tänään silakkaa.

Taitaa immeiset vastailla aika paljon tunnepohjalta ja oman elämäntilanteensa tavalla asioihin. Tuskinpa kukaan naikkonen tyytyväisenä pitkään katselee miesystävänsä exän kamoja nurkissa. Muistot ovat eri asia kuin museo!

ns. exä
Ai kun en halua, että kaikki miehen asunnossa muistuttaa hänen exästään, näkisitpä asunnon niin ymmärtäisit paremmin. Olen sitten vaikka pirttihirmu, mutta kun mies haluaa minun siellä asunnossaan aikaani viettävän niin saa sitten laittaa asunnon sellaiseksi että minulla on siellä hyvä olla.

Hehän ovat eronneet, joten miksi en voisi toimia noin.
Tuota. Tässä olen omakotaisesti yrittänyt päättää yli 10-vuotista suhdetta avio-exääni,poikani isään.
Niin. Olen lukemattomia kertoja soittanut, viestittänyt ja poliisinkin kera yrittänyt kamppeitani exän kämpiltä järkätä huonekaluineen pois-tuloksetta. Exäni sanonut poliisille,että olen sen kanssa vielä, niin yritä siinä sitteen.

Eli. Niitä tavaroita voi löytyä runsain mitoin nurkista,jos niitä ei ole ns. entiselle annettu,kun halutaan pitää rippeistä kiinni. Että silleen..Minä kysyisin siltä entiseltä,että mikä teidän tilanne oikeasti noin tunnepuolella on. Outoa,koska itse en ole aikaisemmilta seurustelukumppaneiltani koskaan löytänyt entisen naisensa tavaroita nurkista mitään. Mutta tämä viimeisin exäni oli haalinut vuoteenkin,kun entinen nainen oli lähtenyt toisen miehen matkaan. Tämä sänky sai muuten kyytiä,kun kuulin sen olleen hänen entisen lemmittynsä kanssa pesä.

Täytyy sanoa,että exää ei käsitellyt koskaan,kuin ohimennen negat.merkeissä. Taisi olla kova paikka se ero. Mutta voi se exä kummitella suhteessa muutenkin kuin tavaroilla tai valokuvilla-miehen mielessä.

Vaikka. Laita ne tavarat säkkiin ja mieluiten siten,että et sälää niitä,koska toisen ja ei välttämättä päässyt hakemaan niitä,kun poikaystäväsi estänyt monesti. En usko,että kukaan noin vain jättää omia tavaroitaan kenenkään nurkkiin olemaan kuitenkaan. En ole kohdannut aikaisemmin itse tällaista ja miehet,joiden kanssa eroista olen keskustellut,niin ilman muuta katsoneet,että lusikat jaetaan jne.

Sanotaan,että vanha suola saattaa janottaa,mutta perk...! Itelläni on ainakin omien kamppeiden takaisin saamiseksi edessä raastupa. Jep!

Ja muuten. Exän kämppä on jäljiltäni kuin museo eli lähes kaikki on minun omalla rahalla ostamaani ja henk.koht.papereita, tavaroita,kuvia, esineitä,huonekaluja, lapsen tavaroita jne..

Jep! Tässä yeräs tarina miksi ex-muijan tavaroita pursuaa kaapit ja nurkat sekä keskilattiat valtoimenaan...

Yhteistyössä