Miksi ennen eivät koirat raadelleet lapsia ?

vieras
On ne raadelleet mutta silloin ne eivät päässeet lehtiin kuten ei silloin henkirikoksetkaan! Nykyään niitä repostellaan lehdissä liikaa yksityskohtineen ni helppoa sitten kopioida siitä!
 
No ehkä niistä ei ennen uutisoitu niin hanakasti ja ennen ne oli navetan perällä narussa kiinni. Mä oikeasti luulen että suurin syy tähän on se, että koira vertaistetaan, tietäen tai tietämättään, ihmisen tasolle...
Koirille ostetaan nykyään vaatteitakin (ne ei kuulemma pärjää ilman) ja yleisen kasvatuskulttuurin tuloksena ketään eikä mitään saa kurittaa... :snotty:
 
moikka
Jos ennen muinoin maalla lapsi meni taputtelemaan vihaiseksi tiedettyä koiraa ja joutui purruksi, se pistettiin lapsen oman typeryyden piikkiin ja olipahan vain hyvä opetus. Eivätkä tuollaiset asiat tosiaan ennen ylittäneet uutiskynnystä...
 
Kyllä niitä on ennenkin sattunut :| Vika taitaa olla siinä että on helppo ottaa tietyn rotuinen koira joka sopii omaan imagoon ja sitten se ei enää olekaan kiva ja koira laiminlyödään :ashamed: Koiran ottamista pitäisi harkita tarkemmin ja ottaa selvää yleiseltä kannalta eikä vain suosikkirodusta,silti ihmiset ottaa liian herkästi lemmikkejä :(
 
vieras
Ennen koirat oli piha/vahti koiria. Olivat naruissa kiinni pihalla tai räksyttämässä häkeissä. Koiraan ei kovin usein perheissä lemmikkinä pidetty ja harvemmin koiraa sisälle otettiin.
 
" raateli " :wave:
Tässä yksi jonka käsi on purtu verille kun olin lapsi. Asiasta ei oo tehty ilmoitusta kun oli perhetuttujen koira ja haavat hoidettiin kotikonstein. Kyse ei silti ollut ihan pikkuvammasta.
Sen jälkeenn vähän aristellut koiria ja tuntuu että ne lukee mun ajatukset :D oon saanu koiran kimppuuni pari kertaa senkin jälkeen ja taas on tullut mustelmaa ja ruhjetta. Ei tosin niin pahaa kuin ekalla kertaa. Koirilla on kyky haistaa "jännite". Olen silti eläinrakas edelleen :heart:
 
moikka
Tuli mieleen vähän läheltä liippaava asia... Noin vuosi sitten iltapäivälehdessä oli iso, kuvitettu juttu siitä, kuinka orava oli "pahoinpidellyt" vauvan. Orava oli siis mennyt ulkona vaunuissa nukkuvan vauvan vaunuihin ja raapaissut tätä vähän poskelle. Luin jutun 80-vuotiaan, maalta kotoisin olevan mummoni kanssa ja hän oli hyvin ihemissään, että kaikesta ne nykyään lehtiin kirjoittavatkin. :D
 
kasvattaja
Alkuperäinen kirjoittaja juupeli:
Luulene.että koirien jalostus on nykyään toista kun ennen..
Niin onkin. Ennen jalostuksessa arvostettiin ennemmän taipumusta vartiointiin ja metsästykseen, nykyään lähes rodun kuin rodun kanssa painotetaan myös hyvää luonnetta. Rahanhimoinen pentutehtailu on asia erikseen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja moikka:
Jos ennen muinoin maalla lapsi meni taputtelemaan vihaiseksi tiedettyä koiraa ja joutui purruksi, se pistettiin lapsen oman typeryyden piikkiin ja olipahan vain hyvä opetus. Eivätkä tuollaiset asiat tosiaan ennen ylittäneet uutiskynnystä...
Kamalaa, toi sun kirjoituksesi kuulostaa ihan puolustuspuheelta... :eek:
 
haloo
Mitä te luulitte että syntyy kun 95% koirista on omaehtoisia ja tahtoisia? ELäin on eläin! Ja jos narun toisessa päässä on tuulitunneli tampio niin pahaa jälkeä tulee!
 
Alkuperäinen kirjoittaja haloo :
Mitä te luulitte että syntyy kun 95% koirista on omaehtoisia ja tahtoisia? ELäin on eläin! Ja jos narun toisessa päässä on tuulitunneli tampio niin pahaa jälkeä tulee!
Koirien omistamiselle pitäis olla lupa niinku aseillekin....? Toki koirissakin on mielenvikaisia, pakko olla, kun ihmisissäkin on.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
" raateli " :wave:
Tässä yksi jonka käsi on purtu verille kun olin lapsi. Asiasta ei oo tehty ilmoitusta kun oli perhetuttujen koira ja haavat hoidettiin kotikonstein. Kyse ei silti ollut ihan pikkuvammasta.
Sen jälkeenn vähän aristellut koiria ja tuntuu että ne lukee mun ajatukset :D oon saanu koiran kimppuuni pari kertaa senkin jälkeen ja taas on tullut mustelmaa ja ruhjetta. Ei tosin niin pahaa kuin ekalla kertaa. Koirilla on kyky haistaa "jännite". Olen silti eläinrakas edelleen :heart:
no tota 2v se ei" raadellut" On kriittisessä tilassa kallonmurtumien ja muitten vammomen takia. Lue uutiset siellä isä kertoo esim että koira oli ollut eristyksissä ja sit kuitenkin koira on ollut 4 lapsen kanssa keskenään huoneessa jolloin koira syystä tai toisesta jota ei tiedetä käynyt pojan päälle ja irti eivät saaneet sitä ennenkuin tukkivat nenäreiät koiralta! Ja se että poikaa on leikattu yhteensä jo 7 tuntia. Ja on edelleen tehohoidossa! taistelee elämänsä puolesta.


Ja se että toisessa lehdessä sanottiin että se koira lopetettiin heti. Mutta tän päivän jutuissa luki että toisen lehden mukaan tuo koira on vielä elossa mutta on siirretty koiratarhaan. Sitä en käsitä et lapset kuitenkin oltiin ilman aikuisen valvontaa jätetty koiran seuraan vaikka tiedossa oli ettei ollut välttämättä lapsiystävällinen sekä että oli agressiivinen!?
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja hh:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Ja ihmiset ihmisiä. Nykyään ihmiset kohtelee ihmisiä eläiminä ja eläimiä ihmisinä..
Peesi. Koirille on jopa vaatteita ym. sälää.
Se säläkö koirasta tekee ihmisen,eihän ne koirat edes osaa ajatella;)
meidän tutun koiralla on vaatteita,koska se on karvaton.Ei luulis olevan kovin lämmin käydä pisulla pelkkä nahka päällä...
 

Yhteistyössä