Miksi en saisi päättää omista asioistani?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pitäkööt huoli omista asioistaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pitäkööt huoli omista asioistaan

Vieras
On tää ny j*malauta. Elikkä meillä oli vanha koira, joka lopetettiin sisäisten verenvuotojen takia sunnuntaina. Lopettamista oltiin mietitty jo pitkään, kun oli herralta menossa takapää niin huonoon kuntoon.

En kenellekkään sanonut koiran poismenosta, ellei minuun joku yrittänyt ottaa yhteyttä, totesin vain että tänään en pysty, koska koira kuoli.

Kun sanoin aikaisemmin kaverilleni mahdollisesta koiran lopetuksesta, tämä alkoi vääntämään itkua ja sanoi, että uuteen kotiin. En siis asiasta puhunut sen koomin enää tämän henkilön kanssa.

Nyt sitten tänään tuli viesti: "Olit sitten koiran tappanu." Vastasin, että kyllä ja selitin asian, että miksi. Sanoi, että olisi pitänyt leikata. Sanoin, ettei ollut mitään järkeä vanhaa koiraa leikkauttaa, joka olisi kuitenkin pitänyt talven aikana lopettaa. Ei ymmärtänyt vieläkään, että miksi.

Siis onko tämä ihminen niin pimeä, että on oikeasti sitä mieltä, että minun olisi pitänyt soittaa hänelle: "Joo, meidän vanha koira on täällä kuolemassa, mitä tehdään?" Jäi vain sellainen maku suuhun. Ärsyttävää. Se oli minun koirani, ei hänen.

Aika huhhuh! Kaverisi on varmaan niitä ihmisiä, jotka itse pitää lemmikin väkisin hengissä piikeillä ja lääkkeillä viimeiseen asti, ja aivan liian pitkään? Se on täysin jokaisen oma asia koska lopettaa koiransa. Mun mielestä lopetit täysin oikealla hetkellä, ei ole oikein antaa koiran kitua vaan koska ei itse malta luopua. Tehty mikä tehty, turha kaverin on sitä itkeä. Voimia koiran kuolemasta toipumiseen!

Onhan se hänen hienoa esittää marttyyriä, kun hänen koiransa kuoli siihen, kun jäi auton alle ja minä jouduin sanomaan eläinlääkärille, että ei mennä leikkaukseen.

Kyllä en käsitä.

Yhteistyössä