Miksi en saa koskaan kummipoikaa hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja olen maailman huonoin kummi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

olen maailman huonoin kummi

Vieras
on jo 4v. Koskaan en ole saanut mennä hänen kanssa kahdestaan mihinkään tai hän ei ole ollut meillä kylässä yksin. Aina ne vanhemmat tunkee mukaan. Olen usein sanonut, että haluan viettää kummilapsen kanssa aikaa kahdestaan ja meillä olisi niin kivaa. Turha toivo. Minulla kaksi lasta, joten siitä ei voi olla kysymys, että en osaa hoitaa. Eilenkin oli lastenjuhlat johon pyysin kummipoikaa mukaan, mutta ei tietenkään voinut lähteä sinne. Tiedän, että poika olisi nauttinut siellä. Harmittaa niin paljon pojan puolesta.

Todella harmillista, kun olisi kerrankin sellainen kummi joka haluaisi viettää aikaa lapen kanssa. Nyt tälle meidän kolmannelle lapselle on myös lupautunut kummiksi eräs ystäväni, joka on halukas ottamaan vauvan yökyläilemään heti pienestä pitäen. Aion kyllä sitä tilaisuutta hyödyntää...

ootko huomannu että jos teillä on kasvatustavoissa eroja?
esim. oletko ankara ja he eivät, tai toisinpäin?
tai vastaavaa.
moni on myäös yli suojelevia vanhempia. esimerkkinä minä, että 18 vuotiaana en saanut ottaa mun silloin 6 vuotiasta veljeä leikkipuistoa kauemmaks, kun taas mun sillooin 6 vuotias sisko (jolla siis eri vanhemmat ku veljellä, sama isä ku mulla ) sai lähtee mun kanssa vaikka maailman ääriin.

ei välttämättä sussa oo vika kuitenkaan.

Minä taas en ole koskaan saanut kummilapsistani valokuvia itselleni. Paitsi tietokoneella sähköisessä muodossa. Sekin harmittaa, kun ei voi kummilastensa kuvia laittaa kirjahyllyyn.. (Olen kuvahullu). :'( Enkä tiedä saanko minäkään kummilapsiani koskaan "itselleni" edes muutamaksi tunniksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Minä taas en ole koskaan saanut kummilapsistani valokuvia itselleni. Paitsi tietokoneella sähköisessä muodossa. Sekin harmittaa, kun ei voi kummilastensa kuvia laittaa kirjahyllyyn.. (Olen kuvahullu). :'( Enkä tiedä saanko minäkään kummilapsiani koskaan "itselleni" edes muutamaksi tunniksi.

minä taas saan kyllä kuvia, mutta se ei riitä minulle!!!!

eikä minun mielestä kummin tarvitse mikään kasvattaja ollakaan, vaan yhdessä vietetty aika olisi ns. laatuaikaa hänelle. Käytäisiin elokuvissa, lastenjuhlissa, syömässä jne.

Itse en ole antanut meidän 4-v poikaa miehen veljen perheelle hoitoon koska mua ahdistaa yli kaiken se, että ne saattaa kuljettaa meidänkin poikaa autossa mukanaan ilman turvaistuimia ja niin että 4 lasta takapenkillä! Aluksi en antanut pienempänä siksi kun ovat aika "huolettomia" ja niiden lapsi niin villi et saattaisi tehdä meidän pojalle vaikka sun mitä. No, enää tuo ei haittaisi kun poika osaa pitää itestään huolen mut tuo autoasia on niin kauhee et en vaan voi laskea poikaa niille...

Alkuperäinen kirjoittaja Maamikki:
Itse en ole antanut meidän 4-v poikaa miehen veljen perheelle hoitoon koska mua ahdistaa yli kaiken se, että ne saattaa kuljettaa meidänkin poikaa autossa mukanaan ilman turvaistuimia ja niin että 4 lasta takapenkillä! Aluksi en antanut pienempänä siksi kun ovat aika "huolettomia" ja niiden lapsi niin villi et saattaisi tehdä meidän pojalle vaikka sun mitä. No, enää tuo ei haittaisi kun poika osaa pitää itestään huolen mut tuo autoasia on niin kauhee et en vaan voi laskea poikaa niille...

tämän nyt ymmärtää, mutta me ollaan todella tarkkoja näistä turvallisuus asioista, joten meillä ei todellakaan yksikään pieni istu ilman istuinta autossa! Meidän esikoinen on kyllä villi, mutta kuri ja järjestys meillä kyllä on.

meillä on kummit olleet sivussa pian 4vuotta ja nyt sitten haluaisivat poikaa mukaansa/hoitoon.Poika on hyvin ujo ja ujostelee kummejaan kauheasti ja sairastelujen takia en edes uskaltaisi antaa poikaa tuonne,koska eivät ikinä ole halunneet tietää poikani pitkäaikaissauraudesta.
En halua ottaa riskejä,jos eivät aiemminkaan ole kiinnostuneet pojasta.

teidän kohdalla varmaan erilainen juttu,mutta kerroinpa omani tähän.

Minä antaisin meidän 1,5v tytön ilomielin kummille hoitoon vaikka viikottain, mutta kummilla ei ole aikaa...asuu tossa ihan lähellä, mut on kummilastaan tavannut alle 10 kertaa...

Pyydettiin kummiksi jo ennen vauvan syntymää ja kyllä silloin lupailtiin hoitaa, mut ei nyt kun oikeesti olis tarvetta...

Meillekään ei anneta kummipoikaa hoitoon. Olen tarjoutunut auttamaan mm silloin, kun kummipojasta tuli isoveli, mutta ei. Ehkä en osaa hoitaa muiden lapsia, vaikka itselläni on saman ikäisiä...

Itse taas en tajua miksi lapsemme 10 kk kummi kokoajan kinuaa lastamme hoitoon. Olemme asian hänelle kyllä selvittäneet. Olen ollut nyt pari kuukautta töissä äitiysloman jälkeen ja mieheni kanssa on vähän erikoinen työjärjestely. Hoidamme lasta kotona ja käymme vuorotellen töissä. Emme siis viikolla näe mieheni kanssa ollenkaan ja viikonloput on vain aikaa kun voimme tehdä jotain perheenä. Joka toinen viikko on aina myös vaikeaa kun lapsen kanssa ehtii olla vain pari tuntia aamulla se, joka menee illaksi töihin. Miehen sisko, lapsen kummi, kokoajan valittelee kun ei saa lastamme hoitoon vaikka haluamme viikonloppuna olla lapsemme kanssa yhdessä kun kerrankin saamme olla. Ei me haluta antaa ensimmäistä, ainoaa lastamme hoitoon kun vihdoinkin olemme raskaan työviikon jälkeen yhdessä. Eihän lapsi ikinä näe miestäni ja minua yhdessä kun viikonloput pitäisi lasta kiikutella ympäri kyliä eri hoitopaikoissa. Ja vielä kun lapsi on noin nuori. Kummi halusi lapsen hoitoon jo ensimmäisen kerran kun vauva oli 1,5 kk. Arvatkaa vain annoimmeko. Kyseessä siis lapseton henkilö, jota en ikinä ole lasten kanssa nähnyt tai kuullut että olisi hoitanut. Ihme ettei hänelle se pelkkä näkeminen riitä. Miksi pitäisi lapsi omaksi saada.

Uusimmat

Yhteistyössä