mitä mieltä tälläisesta? (vauvan yökyläily)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä vauva 9kk ja oli viime viikonloppuna yökylässä (siis yhden yön) mummollaan. Noh. Nyt sitten toinen mummo haluaisi tänä viikonloppuna ottaa hänet yökylään. Toki olisi mukava rentoutua miehen kanssa ja viettää aikaa kahdestaan, aika rankka viikko kyllä onkin takana mutta onkohan se liikaa jos kahtena viikonloppuna peräkkäin on hoidossa? ja turha alkaa mussuttaa että tuon ikäistä ei voi viedä hoitoon, kyllä voi.

No sehän on ihan puhtaasti teistä itestänne kiinni, että raaskitteko antaa..Mä en ite antais, ei se muksu siitä kärsi, mutta mä saisin niin kamalat tunnontuskat etten osais olla.. :)

En antais kahtena peräkkäisenä vkl lasta hoitoon (en isompaakaan ). Pidä väli vkl nyt, ja sit seuraavana annat toiseen mummolaan.

P.S. Ei meillä vaan tuon ikäistä ole annettu yksin yökylään mihinkään, mutta jokainen taaplaa tyylillään.

[QUOTE="tipi";23223578]En antais kahtena peräkkäisenä vkl lasta hoitoon (en isompaakaan ). Pidä väli vkl nyt, ja sit seuraavana annat toiseen mummolaan.

P.S. Ei meillä vaan tuon ikäistä ole annettu yksin yökylään mihinkään, mutta jokainen taaplaa tyylillään.[/QUOTE]

no tulihan se sieltä.

En antaisi, enkä ole antanutkaan omia lapsiani yökylään kahtena peräkkäisenä viikonloppuna tuossa iässä. Tai esikoista en antanut yökylään kertaakaan ennen 1 v 7 kk ikää, mutta kuopus oli 8 kk iässä kerran yökylässä ja toisen kerran 3 viikon päästä tuosta ekasta kyläilystä - molemmilla kerroilla siksi että oli ns. pakko.

Eli mun mielipide on se, että ei.

[QUOTE="tipi";23223578]En antais kahtena peräkkäisenä vkl lasta hoitoon (en isompaakaan ). Pidä väli vkl nyt, ja sit seuraavana annat toiseen mummolaan.

P.S. Ei meillä vaan tuon ikäistä ole annettu yksin yökylään mihinkään, mutta jokainen taaplaa tyylillään.[/QUOTE]

Meillä oli ekan kerran JO 4kk iässä lapsi yhden yön hoidossa ja itse olen ottanut jopa 2kk ikäisen vauvan yö hoitoon vaikka oma ollut "vasta" 8kk vanha.

[QUOTE="vieras";23223746]Meillä oli ekan kerran JO 4kk iässä lapsi yhden yön hoidossa ja itse olen ottanut jopa 2kk ikäisen vauvan yö hoitoon vaikka oma ollut "vasta" 8kk vanha.[/QUOTE]

Juu juu, mä jo kyllä uskon, että suurin osa palstalaisista ei pidä tätä minään, mutta minä en omaani antais. Joten saanko pitää mielipiteeni?

[QUOTE="tipi";23223788]Juu juu, mä jo kyllä uskon, että suurin osa palstalaisista ei pidä tätä minään, mutta minä en omaani antais. Joten saanko pitää mielipiteeni?[/QUOTE]

ja sä et pidä minään niitä jotka antaa vaan ylenkatsot muka parempana äitinä?

[QUOTE="vieras";23223802]ja sä et pidä minään niitä jotka antaa vaan ylenkatsot muka parempana äitinä?[/QUOTE]

Nythän sä ostuikin asian ytimeen!!

En tosin tiedä, missä kohtaa mä niin sanoin... Joten, älä laita sanoja mun suuhun, sovitaanko näin? Olen koko ajan sanonu, et tehkööt muut niin kun haluaavat!

[QUOTE="tipi";23223863]Nythän sä ostuikin asian ytimeen!!

En tosin tiedä, missä kohtaa mä niin sanoin... Joten, älä laita sanoja mun suuhun, sovitaanko näin? Olen koko ajan sanonu, et tehkööt muut niin kun haluaavat![/QUOTE]
jokainen taaplaa tyylillään....musta siinä on äärimmäisen negatiivinen sointu.

Mä tulin äidiksi 20 vuotiaana ja anoppi painosti mua antamaan lapseni yökylään,lapsi oli sillon 4 kk vanha ja imetin vielä. Noh siinä sitten kävin yötä vasten vielä imettämässä lapseni siellä. Nyt jälkeenpäin olen ollut hieman vihainen itselleni että olin ns liian kiltti ja yritin miellyttää jokaista,vaikka sisimmässäni en olisi halunnut antaa yökylään,mulla oli koko yön paha olla ja odotin vaan milloin pääsen lapsen luo.

Nyt viisastunut siitä ja osaan pitää pääni,jos vielä pikkuinen meille tulee niin otan selkeämmin paikkani äitinä ja en tod anna kellekkään vielä nuin pientä yökylään.

Kenelle viikko on ollut rankka ap:lle, vauvalle vai miehelle? Pitäiskö vauvankin saada rentoutua?

...Toki olisi mukava rentoutua miehen kanssa ja viettää aikaa kahdestaan, aika rankka viikko kyllä onkin takana

Onko lapsi päivähoidossa vai kotona? Se merkkaa musta enemmän, kuin missä vietti yhden yön menneestä viikosta. Kokopäivähoidossa olevia lapsia en antaisi yökylään ollenkaan.

[QUOTE="vieras";24670793]Kenelle viikko on ollut rankka ap:lle, vauvalle vai miehelle? Pitäiskö vauvankin saada rentoutua?

...Toki olisi mukava rentoutua miehen kanssa ja viettää aikaa kahdestaan, aika rankka viikko kyllä onkin takana[/QUOTE]

Tämä on mielestäni ala-arvoinen kommentti :(.

Mä tulin äidiksi 20 vuotiaana ja anoppi painosti mua antamaan lapseni yökylään,lapsi oli sillon 4 kk vanha ja imetin vielä. Noh siinä sitten kävin yötä vasten vielä imettämässä lapseni siellä. Nyt jälkeenpäin olen ollut hieman vihainen itselleni että olin ns liian kiltti ja yritin miellyttää jokaista,vaikka sisimmässäni en olisi halunnut antaa yökylään,mulla oli koko yön paha olla ja odotin vaan milloin pääsen lapsen luo.

Nyt viisastunut siitä ja osaan pitää pääni,jos vielä pikkuinen meille tulee niin otan selkeämmin paikkani äitinä ja en tod anna kellekkään vielä nuin pientä yökylään.

Voi elämä näitä anoppeja. Onneksi osasin ja pystyin pitämään pääni, mutta meillä samanlaista vaatimista pientä vauvaa heille yö kylään. Luojan kiitos en antanut. MIkä ihme toisiin mummoihin menee, kun ne sekoo! Pieni vauva pitää saada vaikka väkisin itsellensä yö kylään ja voi mussunsussun tussu kun vauva nukkuu sitten mummon vieressä ja mummo ei pese lakanoita enää ikinä! Aaaaaaaaa

Meni asian vierestä. Anna vaan lapsi hoitoon jos sinusta itsestä tuntuu niin hyvältä! Mieti omat tunteet ja raaskitko, mutta älä anna siksi, että pitäisi antaa. Ei se lapsi kyllä siitä mitenkään pilalle mene! Kuitenkin mitään mummojen välistä skapaa älä annna kehittyä, että kerta oli teillä pitää olla meillä.

Jos tiedät, että lapsi viihtyy mummunsa luona yökylässä, niin totta kai lapsi voi sinne mennä. On upea asia, että isovanhemmat haluavat osallistua lapsen elämään ja rakentaa läheistä suhdetta lapsenlapseensa. Se on arvokasta sekä lapselle että isovanhemmalle :).

Yhteistyössä