miksi elämä tuntuu niin tylsältä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tylsistynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tylsistynyt

Vieras
tai miksi se on niin tylsää?

en edes tiedä mitä elämältä haluaisin. tällä hetkellä vain kaikki tuntuu niin tylsältä, mikään ei oikein kiinnosta ja en tiedä mitä sille voisi tehdä.

olen naimisissa, ihan kiva ja hyvä mies, ihania lapsiakin on. töissä käydään molemmat ja lapset silloin hoidossa. töiden jälkeen vain väsyttää. voisin vain nukkua. seksikään ei oikein kiinnosta, välillä se on ihan kivaa kun niihin touhuihin alkaa ja pääsee virittäytymään.

mistä sais intohimoa suhteeseen ja muutenkin elämään vaihtelua niin, että tuntuis että tämä normaali arkikin olis kivaa??

en tiedä tajusiko kukaan mitä hain tällä, mutta tällaista nyt kuitenkin mietin. kaikki tuntuu niin tylsältä.

No ei ainakaan olis syytä olla masentunut. Mutta silti tulee näitä kausia kun mikään ei kiinnosta. ja en tiedä millä niistä pääsee eroon. tuntuu että mikään ei riitä. mutta silti en tiedä edes itsekään mitä haluaisin. ehkä vain sitä että elämä ei ois aina sitä samaa. en tiedä oon kai vähän pihalla..

Ei masennukselle aina ole "syytä", varsinkaan tässä ja nyt.
Onko sulla ollut vaikeaa lapsena? Onko joitain hankalia tunteita jäänyt käsittelemättä?
Osaatko kuunnella itseäsi? Jos joskus saisit valita jotain itse, osaatko? Vai teetkö kaiken muita varten?

en ainakaan muista, että ois mitään lapsuuden tunteita käsittelmättä. enkä ole sitä kautta löytänyt syytä.

mutta olen vähä sellainen että teen muita varten joitain asioita. mutta sitten taas osaan kyllä olla itsekäs ja tiedän että tässä asiassa olen vain jäänyt vähän tähän makaamaan. en omista minkäänlaita mielikuvitusta. esim. että mitä minä itse voin tässä tilanteessa tehdä. en keksi mitään ratkaisua. ja se taas lamaannuttaa entisestään.

tiedän että pitäisi vain ottaa niskasta kiinni ja tehdä jotain. mutta en vaan keksi mitä.

no mutta kiitos kun sain avautua. ehkä tämä nyt auttaa minua ajattelussa eteenpäin. vaikka yleensä ne ajatukset ei mene yhtään eteenpäin enkä keksi sitä ratkaisua.

Sulta puuttuu harrastus. Keksi joku, vaikka joku liikuntajuttu, uinti, jumppa, zumba, mitä näitä nyt on. Piristää kivasti. Jos liikunta ei yhtään nappaa niin sitten joku muu, jos opiskelisit vaikka kansanopistossa jotain uutta kieltä?

hyvä kun muistutit harrastuksesta. voisin ottaa sen tavoitteeksi. että keksin itselleni jonkun harrastuksen. täytyis vaan saada siihen joku kaveri, koska yksin en saa aikaseksi. kiitos!

Niin ja lisäyksenä vielä että jos inhoat ryhmäliikuntaa, niin liikuntaa voi harraastaa yhtä hyvin myös yksin tai perheen kanssa. Miten ois vaikka hiihto, kun nyt on luntakin?

Mä valitin myös, että mun ellämä on tylsää. Sit muutin ulkomaille, mies jäi suomeen töihin viellä kuukaudeks. Rakastuin toiseen mieheen, erosin miehestä, joka jäi suomeen. Hän tuli tänne kuitenkin. Muuten uuden miehen kanssa yhteen ja nyt tahdon kuitenkin edellisen miehen kanssa takaisin suomeen. Pitikin mennä sanoon, että elämä on tylsää.

Samoja fiiliksiä täälläkin. Mullakin lapsia muttei ne aina niin kivoja ole, mieskin löytyy mutta parisuhteessamme paljon parannettavaa. Töitä ei ole löytynyt, opinnot ei suju jne. Vaikka mulla on noita asioita missä olis paranneltavaa en saa sitä aikaan ja kärsin tylsyydestä sekä tyhjyyden tunteesta.

en koskaan ole keksinyt mikä harrastus vois olla minun juttu. ehkä joku zumba, jos vaan saisin kaverin.

mutta perhe tuli nyt kotiin joten yritän olla ei niin tylsä. ja illalla taas on aikaa miettiä mitä haluun.

[QUOTE="Hmm";27845230]Mä valitin myös, että mun ellämä on tylsää. Sit muutin ulkomaille, mies jäi suomeen töihin viellä kuukaudeks. Rakastuin toiseen mieheen, erosin miehestä, joka jäi suomeen. Hän tuli tänne kuitenkin. Muuten uuden miehen kanssa yhteen ja nyt tahdon kuitenkin edellisen miehen kanssa takaisin suomeen. Pitikin mennä sanoon, että elämä on tylsää.[/QUOTE]

:D Elämän sietämätön keveys

Ei kai siihen masennusta tarvita, jos elämä on mallillaan ja tuntuu että tarvitsisi jotain uutta päämäärää tai tavoitetta siihen. Monilla siihen riittää vaikka tulevan lomamatkan suunnittelu, mutta kaikilla ei. Minulla itselläni on taiteellisia haaveita ja yksi yritysideakin, kunhan vain saisin ryhdyttyä tuumasta toimeen. Silloin kun minulla on tylsää ja tuntuu ettei mikään huvita, saa noiden asioiden ajatteleminen minut innostumaan. Kun vaan joskus vielä saisin ideat siirtymään käytäntöön...

Toivottavasti ap keksii itselleen projektin, joka toisi innostusta ja energiaa elämään:)

Yhteistyössä