miksi elättelen turhia toiveita:(

  • Viestiketjun aloittaja "lylle"
  • Ensimmäinen viesti
"lylle"
tänne nyt ajattelin vain tulla purkamaan itseäni. sattuu ja sattuu taas kerran ja ihan oman typeryyden vuoksi. saan ihanan rakkaan vauvani kuukauden päästä, mutta en lapsen isää. elättelen turhia toiveita edes jonkinlaisesta suhteesta, mutta liekö tuo mahdollista edes. mies soittelee ja haluaa tavata ja sanonut jopa rakastavansa, mutta on niin sitoutumiskammoinen ja hiukan ylimielinen. pitää itseään paljon parempana kuin minua ja saa minut tuntemaan aina itseni liian huonoksi hänelle. silti elättelen jotain toivoa, haluaisin että hän haluisi minut. en osaa päästää irti. miten ihmeessä voi unohtaa kun nyt yhteinenkin lapsi. en vain jaksaisi enää olla näin yksinäinen.
 
Jos toinen ihminen saa sinut tuntemaan itsesi jollain tavalla huonoksi ja on ylimielinen sinua kohtaan niin se ihminen ei ole sinun arvoisesi. Mieti ihan rehellisesti millaista elämänne olisi vaikka viiden tai 10 vuoden päästä. Millaisessa kunnossa sinun itsetuntosi olisi tuossa vaiheessa? Tai millaiseksi lapsen käsitys itsestään ja muista kasvaisi tuollaisen ihmisen jatkuvassa vaikutuspiirissä?

En ole ikinä itse ollut raskaana joten en edes yritä väittää tietäväni miltä sinusta tuntuu, mutta kuvittelisin että olet peloissasi ja koet olevasi yksin suuren mullistavan asian edessä. Hae tukea ystävistä ja perheenjäsenistä. Myös ammattiapua on tarjolla jos jonkinmoista ja sitä kannattaa hakea jos yhtään siltä tuntuu.

Kauniita syyspäiviä sinulle ja hirmuisesti jaksamista! Kuukauden päästä uusi pieni ihmisen alku täyttää maailmasi hymyllään etkä ole enää niin yksin :)
 
"hmm"
onko sulla kasvuympäristössä ollut joku ylimielinen ja poissaoleva lähimmäinen, esim. isä? Silloin käy niin, että sulla on taipumusta ajautua vastaaviin tilanteisiin, ja sitten sulle tulee pakkomielle, että voivoi kun tuo nyt arvostaisi ja antaisi mulle mitä mä tarvitsen. Mutta se vamma kun on saatu lapsuudessa, niin se ei parane, vaikka onnistuisitkin jotain murusia nyt saamaan. Sun täytyy oppia näkemään asiat toisin.
 
"vieras"
Nyt kun olet raskaana kaikki tunteet on monikertaisia, sinä pärjäät ilman tuota miestä, pistä maksamaan elarit lapsesta ja elele kaksin lapsen kanssa. Kun olet iskussa löydät unelmiesi miehen ja ihmettelet mitä ihmettä tuossa oikein näit!
 

Yhteistyössä