Miksi eivät päiväkodissa leivo?

• Viestiketjun aloittaja "kaarina"
  • Ensimmäinen viesti
"Jenis"
[QUOTE="Mie";30320814]No jotenkin on eri asia syödä omien lasten tuotoksia kuin vieraiden ????.[/QUOTE]

Eli omien lasten räkää on ihan jees syödä, muitten ei? ;D

Joo-o. Meidänkin päikkyyn tulee varsinainen ruoka muualta, mutta sen verran on suunnittelijalla ollut järkeä päässä että yks hella on sentään kiinteistöön sisällytetty. Siellä sitten leipovat, tosiaan, joka vuosi ja jokainen ryhmä, jopa ne ihan pienimmät. Ja tämä siellä parjatussa Touhula-päiväkodissa!! ;D

"Mie"
Omat aika nopeaan oppivat ettei nenää kaivella kesken kaiken, toisilla sitä ei näemmä opeteta olen huomannut ????. Mutta tämä ei liene pääpointti asiassa, kyllä ne resurssit asiaan useimmissa paikoissa eniten vaikuttaa.

"Jenis"
[QUOTE="Mie";30320920]Omat aika nopeaan oppivat ettei nenää kaivella kesken kaiken, toisilla sitä ei näemmä opeteta olen huomannut ????. Mutta tämä ei liene pääpointti asiassa, kyllä ne resurssit asiaan useimmissa paikoissa eniten vaikuttaa.[/QUOTE]

Edelleen, esim. meillä leivotaan kotona viikottain ja tietävät kyllä miten homma menee. Ja käsittääkseni päikkyjen "resurssit" ovat lakisääteisiä, ja silti meidän päikyssä leivotaan sekä suolaista että makeaa. Mutta tällä palstalla saa kyllä päiväkotihenkilökunnasta niin veemäisen kuvan, että huh - onneksi nuorempikin on kohta eskari-ikäinen ja sitten voi jättä nämä keskustelut lopullisesti omaan arvoonsa.

lto
Kyllä minä leivonkin töissä lasten kanssa. Aika useinkin, ryhmästä tietysti riippuu mutta useamman kerran kaudessa. Syksyllä yleensä ollaan käyty metsässä poimimassa marjoja ja niistä leivottu, minusta on hienoa, että lapset muiden leipomusten ohella oppivat luonnon kiertokulusta.

Aina yritämme järjestää toimivat pienryhmät leipomiseen, mutta ei se aina onnistu. Esimerkiksi viime vuonna olin sattuneista syistä toiminta-aikaan paljon yksin 11 lapsen kanssa, joten jokainen voi siitä miettiä että ei se leipominen sillä kokoonpanolla ollut niin mielekästä kuin toivoisi. Yhdelle jää melko vähän hommaa, vaikka kuinka yrittäisi järjestää toiminnan järkevästi.

Noille pöpökammoisille, päiväkodissa nyt on aika paljon muutenkin pöpöjä?!? Ja kyllähän ne uunissa kuolevat.

Yhteistyössä