Miksi ei vieraan lapselle voi ostaa kallista lahjaa?

hei
hmm. aika jännästi aseteltu kysymys.. Kyllä oma lapsi nyt kuitenkin on vähän eri asia kuin vieraan lapset. Juu.. On mun omat lapset mulle tärkeämpiä kuin vieraan lapset. Mutta kalliita lahjoja ei kyllä osteta yleensä kenellekkään, ei edes omille.
 
koi-isä
Onhan siinä vissi ero onko lapsi oma tai muiden...

Itse ostan omille tosin vain jotain pientä ko tuota krääsää jo löytyy, ja isovanhemmat ostaa sitäkin enempi... phuh.
 
vieras
Minä ostan kaikille ihan suht samanhintaisia, ihan oman kukkaroni mukaan, jos olis rahaa niin toki voisin ostaa kalliimpia lahjoja, mutta toki saatan esim. joululahjaksi ostaa omalle useamman kuin vieraalle ja kyllä minulle oma lapsi on tärkeämpi kuin vieraan lapsi. Tosin saatan olla kyllä ostamattakin omalle mitään, katson ensin mitä muut ostavat ja ostan sitten myöhemmin jos jotain tarvitsee.
 
Tyttösenäiti harmaana
Meillä sanelee budjetti ehdot lahjoille, ikävä kyllä.

Omia lapsia 5, kummilapsia 6.
Esim. jouluna saavat kummilapset tyytyä 20-30? lahjaan/lapsi ja omat saavat isommat lahjat.
Kun kummilapsia oli vain 2 ja omia lapsiakin vain 2 niin tuli kummilapsillekin ostettua isompia lahjoja.

 
Mikä tekee omasta lapsesta arvokkaamman päivänsankarin, kuin vieraan lapsesta?

Niin ja mä kuulun siihen pinoon, joka ei kalliita lahjoja osta yleensä omille eikä vierailla, kun harvemmin sitä rahaa ylimääräistä on.
 
Miä
Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Mikä tekee omasta lapsesta arvokkaamman päivänsankarin, kuin vieraan lapsesta?

Niin ja mä kuulun siihen pinoon, joka ei kalliita lahjoja osta yleensä omille eikä vierailla, kun harvemmin sitä rahaa ylimääräistä on.
Se että se on oma eikä vieras =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Mikä tekee omasta lapsesta arvokkaamman päivänsankarin, kuin vieraan lapsesta?

Niin ja mä kuulun siihen pinoon, joka ei kalliita lahjoja osta yleensä omille eikä vierailla, kun harvemmin sitä rahaa ylimääräistä on.
Yksinkertaisesti se että on mun lapsi eikä naapurin. ;)
 
Hassua, kun mulle päivänsankari on ihan yhtä arvokas, oli se oma tai vieras :whistle: Nyt mä tajuankin sit sen, miksi ei ihmiset viitsi synttäreille tulla, miksi toiset ei viitsi pukeutua (pukeutuu tyyliin kokopäivän olleet verkkarit)...
 
Häirikkö
Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Hassua, kun mulle päivänsankari on ihan yhtä arvokas, oli se oma tai vieras :whistle: Nyt mä tajuankin sit sen, miksi ei ihmiset viitsi synttäreille tulla, miksi toiset ei viitsi pukeutua (pukeutuu tyyliin kokopäivän olleet verkkarit)...
Miten tähän liittyy synttäreille tulo/pukeutuminen?
Arvokas on jokainen sankari, mutta ei niin arvokkaita kuin omat.
Vertaan vaikka siihen, että kummilapset ja sukulaislapset ovat minulle erittäin rakkaita, mutta kyllä ne omat on silti ykkösiä. :heart:
 
Se et ostan omalle lapselle vaikka 100e pyörän niin en kyllä ole ostamassa "vieraalle" lapselle 100e lahjaa vaikka olisikin rahaa...

Kummipojalle voin ostaa..

ja ei se tee siitä synttärisankarista vähemmän arvokkaampaa ainakaan mulle jos en osta kallista lahjaa..
 
vieras
Omille lapsille voi ostaa jopa yli 200 euron lahjan, jos lahja on tarpeellinen. Jos kaikille vieraillekin lapsille pitäisi ostaa yhtä kallis lahja, niin eihän rahat riittäisi.

En ymmärtänyt, miksi tällaista pitää kysyä. Lahjan arvolla ei ole mitään tekemistä lapsen arvon kanssa.
 
Läheiselle "vieraalle" lapselle (sisarusten ja ystävien lapset) voin ostaa kalliimpaakin, jos on tiedossa tarkkaan mitä tarvitsevat ja että se todella tulee tarpeeseen (tiukka taloudellinen tilanne tms.). Ilman toivetta en viitsi mitään kallista viedä, hutilahjoja tulee niin helposti. Omalle on helppo ostaa kallista kun tietää sen varmasti olevan mieluinen ja tarpeellinen.
 
Yap
No tietenkin oma lapsi on oma. En mä ole edes ajatellut että pitäis kaikkia päivänsankareita tasapuolisesti kohdella. Ostanhan muutenkin omalle lapselleni asioita joita en muiden lapsille osta...

Ja mua ei kyllä häiritse pätkääkään jos joku vieras tai sukulainen tuo mun lapselle rahallisesti vähäisen lahjan. Kiva on jos muistaa ylipäätänsä

Ja kuulun siihen pinoon joka saattaa ostaa omalle lapselle ihan mitä itse haluan :whistle:
 
MaMa
peesailen tuota viimeistä vierasta täysin!!!

ja toisekseen jos noita vieraiden lasten synttäreitä on solkenaan (lasten koulu ja tarhakaverit jne) niin ei sitä oikein riitä monta sataa laittaa kuukaudenkin aikana mikä niihin yhteensä kuluisi...:/

tää on kyllä yksi oudoimmista kysymyksistä taas pitkään aikaan
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Miksi omalle voi? Mikä omasta lapsesta tekee paremman kuin sukulais-/kaverin-/kummil- lapsesta?
Laitatko muihin enemmän rahaa kuin itseesi?Ostatko ystävällesi kalliimman lahjan kuin satsaat esim. talvitakkiisi?
 

Yhteistyössä