Miksi ei rahamme riitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on omat tilit ja jokaisella tilillä vaihteleva määrä rahaa. Kaikki verkkopankkitunnukset on samassa kasassa tässä pöydällä ja niitä saa ihan vapaasti käyttää kumpikin. Sitten tarpeen mukaan siirrellään rahoja tileiltä toiselle että on millä maksaa kaupassa...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja No tokihan se mummo ostaa...:
...jos näkee, että lapsen isä ei välttämättä haluaisi huolehtia lapsen ruuistakaan. Veikkaan, että on ap:n äiti? Isä varmaan myhäilee tyytyväisenä, kun jää nekin rahat säästöön. Häpeäisi!

Lapsi on 4kk. En haluaisi sotkea imetystä tähän, mutta sillähän sitä säästöä saatais aikaan ja paljon.

Mutta sotkit sitten kumminkin. Minäkin imetin molempia lapsiani noin vuoden päivät ja olen kovasti imetysmyönteinen, mutta en silti katso oikeudekseni puuttua muiden valintoihin tai pakon sanelemiin tilanteisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja myy:
se olis hauska nähdä mitä ap tekis niillä säästössä olevilla rahoilla. Ei mitään järkevää.

Ja tuo avioehto näiden muiden asioiden ohella, antaa vaan lisää varmuutta siihen, että ap:llä ei ole kaikki kotona.

onko avioehto huono juttu? Mä en ainakana omia maitani ja rahojani miehelleni anna.. jos ero sattuu. Hommatkoon itte rahansa ja omaisuutensa.. niin minäkin tein :)

mä mietin tota aloituksessa mainittua että ap oli työtön ja miehen tulojen takia sai 0 euroa. Onko se tosiaan näin? Oon käsittänyt että kaikki saa kelalta jonkun verran työttömyyskorvausta ja niihin ei puolison tulot vaikuta.

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
mä mietin tota aloituksessa mainittua että ap oli työtön ja miehen tulojen takia sai 0 euroa. Onko se tosiaan näin? Oon käsittänyt että kaikki saa kelalta jonkun verran työttömyyskorvausta ja niihin ei puolison tulot vaikuta.

Kyllä puolison tulot vaikuttaa, olikos se nyt työmarkkinatukeen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mm:

Kyllä puolison tulot vaikuttaa, olikos se nyt työmarkkinatukeen.

mutta itse en saanut senttiäkään puolison tulojen takia työttömänä.

että onko teillä yhteiset tilit vai miten? Tiedän tapauksen jossa mies pelasi (tai muuten "törsää" ) rahoja "salaa...
En halua pelotella mutta jotenkin tuntuu että jos ette ostele vaatteita ettekä matkustele paljon niin MIHIN ihmeeseen ne rahat häviää...

se on hemmetin helppoa esim. netissä nykyään.. 15minuutissa voi hävitä monta sataa (voittaakin kyllä). En olisi minäkään ekana uskonut eräästä ihmisestä mutta niin vaan paljastui monien tuhansien velat pelaamisesta ja oli pelannut "vain " vuoden..

Yhteistyössä