Miksi edes vauvan kaipuu ei saa laihduttamaan? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zeppeliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja nn:
Onko sulla kovastikin ylipainoa? Jos niin mene lääkäriin ja pyydä apua. Lapsi ei voi saada ikuisesti, joten kovin kauaa ei kannata asian kanssa pähkäillä

On, vähintään 45 kiloa pitäisi saada pudotettua :ashamed: Itsekuri on tosi huono esim. kaupassa. On aivan liian helppo ostaa herkkuja :(

Oon kans vähän samassa tilanteessa, ja miettinytkin lääkärille menoa. Minkälaista apua ne käytännössä voi (tk)lääkärissä antaa? jotain laihdutuspillereitä vaan vai ohjata johonkin ravintoterapeutille tms? Ja onks siitä oikeesti mitään hyötyä, tiedän kyllä itsekin miten PITÄISI syödä ja paljonko liikkua,mut ei se vaan auta.. :(

Alkuperäinen kirjoittaja ddd:
Alkuperäinen kirjoittaja ninde:
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Ei oo oikeesti tarpeeks tahtoa saada sitä vauvaa.

No itse asiassa kyllä on

No ei taida olla. Sama juttu röökaamisen jne. kanssa.
Itsekästä.

Ei, älkää sanoko noin. Kyllä lapsettomuus vetää aika surulliseksi, voi olla aika vaikea löytää sitä tsemppiä mitä laihduttamiseen tarvii.

Alkuperäinen kirjoittaja tyyhtynen:

No itse asiassa kyllä on

Itsekästä.

Ei, älkää sanoko noin. Kyllä lapsettomuus vetää aika surulliseksi, voi olla aika vaikea löytää sitä tsemppiä mitä laihduttamiseen tarvii.

Siis puhuttiinko tässä jossain, että ap olis kauankin yrittänyt? Mä käsitin, että hänen pitäis laihduttaa, ennen kuin voi raskautta yrittää. Ja jos vauvankaipuu kova, niin luulis motivaatioo löytyvän.

Alkuperäinen kirjoittaja tyyhtynen:

No itse asiassa kyllä on

Itsekästä.

Siis puhuttiinko tässä jossain, että ap olis kauankin yrittänyt? Mä käsitin, että hänen pitäis laihduttaa, ennen kuin voi raskautta yrittää. Ja jos vauvankaipuu kova, niin luulis motivaatioo löytyvän.

Lue otsikko. Miksi hänen pitäisi laihduttaa ennen kuin voi alkaa yrittää vauvaa? Lue: vauvankaipuu johtuu siitä, että lasta ei kuulu, laihduttaa pitäisi jotta tsäänssit raskautua ehkä paranisivat.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja nn:
Onko sulla kovastikin ylipainoa? Jos niin mene lääkäriin ja pyydä apua. Lapsi ei voi saada ikuisesti, joten kovin kauaa ei kannata asian kanssa pähkäillä

On, vähintään 45 kiloa pitäisi saada pudotettua :ashamed: Itsekuri on tosi huono esim. kaupassa. On aivan liian helppo ostaa herkkuja :(

Minä väitän (itsekkin oli 110kg painavana) että toi "itsekuri" kaupassa karkkeihin yms. herkkuihin johtuu siitä että pentuna ei saatu ostaa kaupasta karkkia, ja sittenkun alko itse tienaamaan omat rahat ja sai ostaa kaupasta mitä halusi niin sitä osti MITÄ HALUSI.. Ja se on VÄHÄN jääny päälle... prkl....

Voisin kuvitella, et saat ruuasta lohtua.. endorfiiniä minkä takia on vaikea saada motivaatiota laihduttaa. Ehkä kannattais löytää joku asia mistä saisit sen saman tunteen kuin ruuasta.. niin laihdutuskin on helpompaa.

jostain se kiksi löytyy kyllä kun tarpeeksi jaksaa yrittää etsiä :) löydät sun juttus..
yks kaveri kyllästy röllyynsä ja zumbaa ja toinen liittyi ihan kuntosalilla semmoi painonpudotussuunnitelmaan nyt lähtenyt 15 kiloa mutta ½ vuodessa.. :)

Meillä on siis vasta 1v4kk menty ilman ehkäisyä, ettei sen kauemmin olla yritetty.

Olen kyllä tunnesyöjä, syön etenkin kun on paha mieli.

Ja sitä vauvaa kaipaan niin, että vatsassa tuntuu. Tiedättehän, kun näkee vauvan, niin vatsanpohjassa tuntuu ja syli on todella tyhjä. Mutta en sitten varmaan kaipaa tarpeeksi, kun sekään ei millään tunnu toimivan motivaattorina vaikeiden hetkien yli. Pystyn ihan hyvin pitämään kiinni paremmasta ruokavaliosta kuukaudenkin, mutta heti kun takkuaa, luovutan. Ja siinä hetkessäkään ei vauva motivoi jatkavaan vaikeamman hetken yli. Ja kun kerran repsahdan, tulee se hälläväliä-olo, mistä pitäisi päästä eroon myös.

Sillon kannattas miettiä miten meinaa laihduttaa ja miksi. Motivaatio ei pysy liian tiukalla dietillä ja liian kauas ei kannata aatella. Mulla kävi niin että tulinkin raskaaksi alotettuani laiharin. Nyt sitten jatkan ja ollu kohta 4kk asialla. Kyl se vaan on kiinni itsestä ja omasta motivaatiosta.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Sillon kannattas miettiä miten meinaa laihduttaa ja miksi. Motivaatio ei pysy liian tiukalla dietillä ja liian kauas ei kannata aatella. Mulla kävi niin että tulinkin raskaaksi alotettuani laiharin. Nyt sitten jatkan ja ollu kohta 4kk asialla. Kyl se vaan on kiinni itsestä ja omasta motivaatiosta.

Olen miettinytkin. Olen laittanut ruokavalion kuntoon niin että herkutellakin saa. Määrät vain vähenee ja kiinnitän ruuanlaatuun enemmän huomiota. Syön kasviksia enemmän ja pidän kiinni säännöllisistä ruoka-ajoista. Mutta en nauti tästä syömisestä, jotenkin se on vain mukavampaa ahtaa täysi lautasellinen pastaa ilman kasviksia napaansa kuin että ottaa vähemmän pastaa ja kasviksia runsaasti.

Ja sitten kun tosiaan tulee se kauppareissu, että sen pienen suklaan sijasta otan kuitenkin ison levyn suklaata ja kyytipojaksi jonkun mässypussin, niin tulee se olo, että menköön...

Oon kans vähän samassa tilanteessa, ja miettinytkin lääkärille menoa. Minkälaista apua ne käytännössä voi (tk)lääkärissä antaa? jotain laihdutuspillereitä vaan vai ohjata johonkin ravintoterapeutille tms? Ja onks siitä oikeesti mitään hyötyä, tiedän kyllä itsekin miten PITÄISI syödä ja paljonko liikkua,mut ei se vaan auta.. :(

Lääkäri ohjaa hyvin todennäköisesti sairaanhoitajan vastaanotolle elämäntapaohjakseen tai tarvittaessa ravitsemusterapeutille jos vaikea ylipaino-ongelma.

Minulla kyllä on jo lapsia 2kpl mutta heidät sain vuosia sitten hoikkana. Nyt kolmatta kuumeilen ja ylipainoa 30 kg ja vielä se vaarallisempi omenalihavuus :( Kesällä aloitin elämäntaparemontin syömisen suhteen ja pinoaino tippuikin 12 kg kolmessa kuukaudessa. Ei ollut llian kova tahti tai mitään. Söin samalla tavalla kuin ennen mutta vähemmän. Herkuttelin kohtuullisesti lähes joka päivä. Olin päättänyt että 10 kg pitää lähteä ennen kuin vauvaprojekti aloitetaan syksyllä ja pääsin sen tavoitteen ylikin. Raskaana huomasin olevani marraskuussa. Sitten tuli keskenmeno ihan joulukuun lopussa viikolla 10. Sen jälkeen kaikki repesin taas ja ainakin viisi kiloa tullut takaisin. Nyt taas yritys päällä mutta kilot ei vähene kun koko ajan herkuttelen :( Ihan tyhmää mutta kai se tästä...

Yhteistyössä