Miksi broilerijauheliha pakkaukset on aina lörppöjä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja osdkgo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

osdkgo

Vieras
Elämää suurempi ongelma. Onko kukaan huomannut samaa? ne valmiiksi "purkitetut" jauhelihathan pitäisi olla suojakaasupakkauksessa, niinku yleensä normaalit naudan ja sian jauhelihat onkin. Mutta jokaikisessä kaupassa missä mä en olen käynyt ja aina kun oon ollut aikeissa ostaa broilerijauhelihaa, niin ne paketit on lörppöjä. Ei tosiaankaan missään suojakaasussa. Miksi näin? Ei kait ne aina ja kaikki voi olla pilalle menneitä?

mä mietin tuota ihan samaa asiaa. Broilerin- ja kalkkunanjauhelihaa on meidän perheessä käytetty nyt ensimmäisiä kertoja ruoanlaitossa ja tuota pakkausasiaa olen ihmetellyt. Ensin jätin yhdestä kaupasta jauhelihat ostamatta kun luulin, että pakkaukset ovat menneet rikki. Sitten kun olin parista muustakin kaupasta käynyt lihoja katsomassa, tajusin että ne ovatkin aina sellaisia lörppöjä ne pakkausmuovit.

[QUOTE="vieras";28003564]Ei ole mielestäni mitenkään ohuempaa muovia kuin naudan/sika-nauta jauhelihapakkauksissa. Muuten samanlainen pakkuau, mutta se muovi lörpöttää ihan kuin se olisi puhki.[/QUOTE]

On se ohuempaa.

Ainakin kariniemen broilerijauheliha on pakattu eri koneella kuin muut hk:n jauhelihat. Eli ainakin viimeksi kun katoin, broileripaketissa muovi menee paketin ympäri, muissa taas muovi saumattu pakettiin kiinni reunoihin. Samat suojakaasut kaikissa. Ite oon noita joskus tehnyt..

Joo, ne muovit menevät kevyesti rikki ja siinä menee suojakaasukin...siksi en ole pitkään aikaan ostanutkaan. Kokeilen aina suojakaasun lihapakkauksesta ja nuo paketit eivät kestä edes kokeilua.

Yhteistyössä