Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja 27.05.2006 klo 16:05 Omakotiasukas kirjoitti:Tämän palstan vuokrakyselyä luin ja kauhistelin vuokrien hintoja. Jopa yli 1000 euroa/kk! Mitähän järkeä lapsiperheen on asua vuokralla, jos vuokran hinnalla voi asua omistusasunnossa ja lyhentää omistusasunnon lainaa?
Kysymyksiä vuokralla asuville:
- Miksi asutte vuokralla?
- Aiotteko rakentaa tai muuttaa omistusasuntoon lähivuosina?
- Oletteko asuntosäästäjiä?
- Jääkö vuokranmaksun jälkeen rahaa säästöön/yllättäviin menoihin?
- Odotatteko lamaa ja asuntojen hintojen laskua lähivuosina?
Alkuperäinen kirjoittaja 15.08.2006 klo 13:45 asuin ennen kirjoitti:.... ja asuisin edelleenkin vuokralla, jos itsekseni tai lasteni kanssa asuisin.
Asuin vuokralla siksi, ettei minulla ole alkupääomaa enkä pysty / pystynyt semmosta säästämään enkä siis saa pankista lainaa.
Alkuperäinen kirjoittaja 12.10.2006 klo 09:46 julle ankanpää kirjoitti:koska lainaa ei saa jos ei ole pääomaa,ei vakituista työpaikkaa.kavereillanikin oli vakituiset työpaikat,eivätkä saaneet lainaa...ei kiinnosta asua omakotitalossa,jäi kammo kun muutama vuosi sit asuimme 5n lapsen kans omakotitalos,ei sisäwctä,suihkua....ei lämmintä vettä.ja mulla oli sillo sellainen mies että jouduin raatamaan kuin orja
Alkuperäinen kirjoittaja 18.10.2006 klo 21:31 En minä ainakaan kirjoitti:En itse ymmärrä miten nykyaikana ihmiset ottavat hirveitä velkoja niskaansa ja maksuaika on jotain 20-30 vuotta takaisin. Voin olla liian varovainanen, kun 90-luvun alussa se kupla puhkesi. Olin tuolloin pikkutyttyö. Valitettavasti siinä 4 tuttua lopetti päivänsä itse kun asunnon kyllä sai myytytä mutta ei sillä hinnalla kun oli ostanut. Velkaa jäi niskaan ja töitä ei ollut kun yhtiöt irtisanoi väkeä.
Yksi tuttava pariskunta on velkaa pankille 150 000. No, ei kai iso summa nykyaikana mutta netto tulot ovat kuussa 1200 euroa ja siitä maksetaan 3-henkisen perheen kaikki menot. Kyllä siinä on pankki kusettanut nuoria.