Miksi arvostellaan jos myy å-pakkauksen tavaraa,mutta

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
moni myy kuitenkin kaiken mitä lapsi saanut joltain lahjaksi ja josta ei näin ollen myöskään ole itse penniä maksanut.Eikös nekin pitäs sit jakaa ilmaseksi vaan menemään.?
 
vieras
Ei se ole ihan sama asia kuitenkaan mun mielestä. Kaikki tunnistaa pakkauksen vaatteet ja tietää, että myyjä on saanut ne ilmaiseksi. Siksi en periaatteestakaan maksaisi esim toppapuvusta 15-30 eur, mitä välillä näkee pyydettävän.
 
äiti neljälle
En muista tiedä, mutta oma omatuntoni estää minua myymästä sitä minkä olen toiselta lahjaksi saanut. Jos en tarvitse, annan mieluummin ilmaiseksi pois. Samoin äitiyspakkauksen tuotteiden laita, Ilmainen lahja yht.kunnalta ja ilmaiseksi ne voi antaa poiskin, jos ei tarvi.
Jos ä-pakkauksen tuotteet ei kelpaa, ainahan sen voi ottaa rahana ja ostaa sillä lapselle mieleistä.
 
onnimaija
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
moni myy kuitenkin kaiken mitä lapsi saanut joltain lahjaksi ja josta ei näin ollen myöskään ole itse penniä maksanut.Eikös nekin pitäs sit jakaa ilmaseksi vaan menemään.?
Juu, mä en myöskään tajua tuota logiikkaa. Tietty voi myydä ja pyytää niin paljon kun haluaa. Ei musta sillä o mitään väliä onko saanut ilmaiseksi vai ei.Tietenkään äp-kamoista harva on valmis maksamaan sitä hintaa mitä ne maksais kaupassa, mutta jotain kumminkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei se ole ihan sama asia kuitenkaan mun mielestä. Kaikki tunnistaa pakkauksen vaatteet ja tietää, että myyjä on saanut ne ilmaiseksi. Siksi en periaatteestakaan maksaisi esim toppapuvusta 15-30 eur, mitä välillä näkee pyydettävän.
no mä en yleensäkään käytetystä maksais niin paljoa. Mutta oikeesti saahan sitä omiaan myydä. Esim kun mulla ei ole omaa pakkausta tullu otettua, kun saatiin sukulaisilta niin paljon vaatteita, niin kirppikselle meni aika iso kasa. Edullisesti myin (0,2-1 euron kpl ) ja en ihan oikeasti edes tiedä, mitkä kaikki vaatteet on pakkauksesta lähtöisin. Oisko pitäny vahdata Kelan sivuja ja plokata kirppis-keosta pois ne mitkä on jonkun pakkauksesta tullu? Ja moniko oikeesti sadoista vaatekappaleista itsekään muistaa, mistä mikäkin potkari on?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei se ole ihan sama asia kuitenkaan mun mielestä. Kaikki tunnistaa pakkauksen vaatteet ja tietää, että myyjä on saanut ne ilmaiseksi. Siksi en periaatteestakaan maksaisi esim toppapuvusta 15-30 eur, mitä välillä näkee pyydettävän.
no mä en yleensäkään käytetystä maksais niin paljoa. Mutta oikeesti saahan sitä omiaan myydä. Esim kun mulla ei ole omaa pakkausta tullu otettua, kun saatiin sukulaisilta niin paljon vaatteita, niin kirppikselle meni aika iso kasa. Edullisesti myin (0,2-1 euron kpl ) ja en ihan oikeasti edes tiedä, mitkä kaikki vaatteet on pakkauksesta lähtöisin. Oisko pitäny vahdata Kelan sivuja ja plokata kirppis-keosta pois ne mitkä on jonkun pakkauksesta tullu? Ja moniko oikeesti sadoista vaatekappaleista itsekään muistaa, mistä mikäkin potkari on?
No sulla oli hinnat ihan kohdallaan, mut kun välillä näkee, et niistä pakkauksen vaatteista pyydetään törkeän paljon. Sinne jäävät roikkumaan kirppiksen tankoon, kun ei kukaan maksa niistä mitään
 
vieras
Me saatiin vauvalle lahjaksi tosi paljon vaatteita, jotka on samanlaisia kuin äitiyspakkauksessa. Sukulaisia asuu lähellä aution neuleen tehtaanmyymälää..
Pakkausta en ole ottanut moniin vuosiin, ihmettelin vain, miksei vaatteet mene kaupaksi, kun niitä vähän käytettynä koetin myydä.
Elikkäs ottakaa huomioon, että äitiyspakkaus ei ole ainut paikka, mistä ko. vaatteita saa...
Ja mun mielestä äp ei ole ilmainen, koska vaihtoehtona vois ottaa rahan. Ei sitä rahaakaan kukaan vastikkeetta pois anna tai sillä ostettuja vaatteita lahjoita.
Miksi juuri äitiyspakkauksen vaatteilla pitäis harjoittaa hyväntekeväisyyttä, varsinkin, jos niistä on joku valmis maksamaan jotain?
 
no
ylipäänsä vauvan vaatteista jotain muuta kun muutaman euron kappale pyytäminen on varsin ...hmm... kummallista. Uusi on uusi, käytetty on käytetty (vaikka olisikin vaan kerran käytetty).
 
Alkuperäinen kirjoittaja no:
ylipäänsä vauvan vaatteista jotain muuta kun muutaman euron kappale pyytäminen on varsin ...hmm... kummallista. Uusi on uusi, käytetty on käytetty (vaikka olisikin vaan kerran käytetty).
ja vaikka olisi "laput tallella" ei se silti ole uusi sanan varsinaisessa merkityksessä, jos kirpputorilla myydään. Ja en ole kirppistä vastaan, päin vastoin, ostan enemmän tarvikkeita kirppikseltä kuin kaupasta
 
vieras
Jokainen on maksanut sen äitiyspakkauksen veroissaan.

Miksi muuten haluatte ostaa äitiyspakkauksen tuotteina irtona? Ottakaa ihmeessä itse se pakkaus, kun sen "ilmaiseksi" saatte.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jokainen on maksanut sen äitiyspakkauksen veroissaan.

Miksi muuten haluatte ostaa äitiyspakkauksen tuotteina irtona? Ottakaa ihmeessä itse se pakkaus, kun sen "ilmaiseksi" saatte.
mä en halunnu pakkausta koska potkaria, bodya yms tuli laatikkotolkulla sukulaisilta. Ostin kirppikseltä äp-haalarin, sillä se oli mielestäni kivan värinen ja sinä vuonna syntyneitä lapsia ei vissiin kavereilla ollu, ainakin lahjaksi saamani äp-haalarit oli eri värisiä
 

Yhteistyössä