Miksi annatte lapsille 3 nimeä??

  • Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti
no me annettiin siksi kun kaikki nimet sopi tytölleja muutenkin oli hankala päättää sitä nimeä,saati sitten että ois pitänyt 1 ottaa pois.. miehellä on myös 3 nimeä joten saatto tulla myös siitä :D
 
mii
Alkuperäinen kirjoittaja tiedätkös:
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Tää sun perustelu oli vähän hassu, kun itse kerroit lisänneesi itsellesi nimen. Eikö tuolla logiikalla juurikin pitäisi antaa lapsillekin vain kaksi nimeä, että voisivat valita myöhemmin itselleen kolmannen vapaasti. Enitenhän niitä nimiä silloin on käytössä. Kolmella etunimellä joutuu luopumaan jostain nimestä, jos haluaa ottaa uuden nimen. Tämä on itseasiassa meillä ollut se painavin syy, miksi lapsilla on "vain" kaksi nimeä.
Näin teki minun äitini ja kiitollinen olin.

Valitsin itselleni kolmannen nimen aikoinaan 20 v. lahjaksi ja oli se kivaa.
 
piita-75
samoin voisi kysyä, miksi joku antaa lapselleen vain yhden nimen, tai miksi antaa lapselle 2 nimeä?

No, meillä on esikolla 3 etunimeä ja kuopuksella 2 etunimeä. Ihan sen perusteella nimet valittiin, mitkä tuntui hyviltä. Saahan aikuinenkin vaihdettua vaikka kaikki etunimensä jos siltä joskus tuntuu.
 
ada
Alkuperäinen kirjoittaja piita-75:
Saahan aikuinenkin vaihdettua vaikka kaikki etunimensä jos siltä joskus tuntuu.
En itse haluaisi "loukata" vanhempiani vaihtamalla heidän rakkaudella antamiaan nimiä.

Siksi 2 nimeä ois ihan ok, lapsi vois sitten joskus ottaa sen kolmannen?

 
..
mun mielestä oli naurettavan kuulosta kun joskus oli jollain nimenä Katariina Kristiina Matleena..

tuli vaan sellainen olo että ei oo osattu päättää nimeä ja ängetty sit kaikki.. ja nuo kun ei sovi yhtään yhteen..

kolme nimeä ok jos ne sointuu hyvin..
 
Onnellinen
Koska kaksi nimeä oli valmiina jo viisi vuotta odottamassa kantajaansa. Kun vihdoin ja viimein onni meitä potkaisi, oli kahden nimen väliin "pakko" laittaa vielä Onni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammu - The Valionauta:
Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen:
Koska kaksi nimeä oli valmiina jo viisi vuotta odottamassa kantajaansa. Kun vihdoin ja viimein onni meitä potkaisi, oli kahden nimen väliin "pakko" laittaa vielä Onni.
:heart: Tää oli hyvin perusteltu.
Mun mielestä taas tää asia ei tarvitse mitään perusteluja.
Joku antaa yhden nimen,toinen kaksi ja kolmas kolme nimeä.. kukin tavallaan
 
hertti
Mä en kanssa tajua. Mihinkään viralliseen kaavakkeeseenkaan ei mahdu sukunimen lisäksi kuin kaksi etunimeä. Siis sellaisiin missä on jokaiselle kirjaimelle oma kohtansa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiedätkös:
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Siksi kun vain yksinkertaisesti haluan. Otin itsellenikin yhden nimen lisää jotta minullakin on 3 etunimeä.

Onpahan lapselle isona sitten nimiä mistä valita puhuttelunimi ilman että pitää nimeä välttämättä mennä kokonaan vaihtamaan B)
Tää sun perustelu oli vähän hassu, kun itse kerroit lisänneesi itsellesi nimen. Eikö tuolla logiikalla juurikin pitäisi antaa lapsillekin vain kaksi nimeä, että voisivat valita myöhemmin itselleen kolmannen vapaasti. Enitenhän niitä nimiä silloin on käytössä. Kolmella etunimellä joutuu luopumaan jostain nimestä, jos haluaa ottaa uuden nimen. Tämä on itseasiassa meillä ollut se painavin syy, miksi lapsilla on "vain" kaksi nimeä.
Huomasitko sen hymiön siinä lopussa? Kyse oli siis lähinnä vitsailusta :D

Ja vielä lisätäkseni, ei niistä nimistä tarvitse luopua...sinne voi laittaa väliviivan jolloin saa ikäänkuin 4 nimeä ;)
 
Kummallakin pojalla 3 nimeä, tosin vasta kolmas on pitkä, 2 ensimmäistä kummallakin lyhyitä. Eikä sukunimikään mikään hehtaarien pitunen ole.
Nih ja yksikään nimi ei ole mitään suvussa kulkeneita nimiä, kunhan ovat kivoja ja peräkkäin kuulostavat mukavalle =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja no:
jokainen tyylillään :)

Meillä oli kaksi nimeä, jotka haluttiin antaa, mutta ne ei kertakaikkiaan sopinut perätysten, joten laitettiin sopiva "täytenimi" väliin ja saatiin nimi, josta tykkään kokonaisuudessaan vielä 8 vuoden jälkeenkin paljon.

mulla ei ole väliä, onko nimiä 2 vai 3, kunhan omaan korvaan kuulostaa hyvälle. Joskus 2 jää vähän vajaaksi mun makuun.
Sama meillä. Ja vielä nyt 18 vuoden jälkeenkin pidän tyttäreni nimestä tosi paljon :)

 
nimimami
Kolme ehdottomasti. Itsellä ja miehellä vain kaksi nimeä ja alusta asti oli selvää et kolme tulee lapsille. Itse olisin aina halunnut itselle kolme nimeä... Tytöillä kaksi tavallisempaa nimeä ja kolmas "prinsessanimi "(vanha ja perinteinen sekin). Sukunimessämme on 8 kirjainta. lapset saavat itse päättää minkä haluavat kutsumanimekseen, kunhan kasvavat. Nyt käytetään ensimmäistä nimeä.
 
Koska halusin ehdottomasti lapsille kolme nimeä. Yksi nimi on molemmilla suvusta, lisäksi kummallakin on äidin päättämä nimi ja isän päättämä nimi.

Yks ja sama, onko lapsella 2 vai 3 nimeä, lyhyitä tai pitkiä. Harvemmin lapsia kutsutaan Neea Sofiaksi tai Katariina Maria Aleksandraksi, eiköhän niitä yksiä nimiä vaan käytetä :). Meillä tosin sekä ekat että tokat nimet ovat käytössä kutsumaniminä, tytöllä tokaa nimeä käytetään hieman harvemmin mutta pojalla menee melkein 50-50.
 

Yhteistyössä