Alkuperäinen kirjoittaja helppo vastaus:
Koska olet joku omahyväinen säälittävä pelle, jolla on huono itsetunto ja patologinen tarve kehuskella itseään. Todennäköisesti olet myös oikeasti ruma ja "vähän" typerä. Ei kukaan tuollaista kestä.
Noh-noh, eipäs nyt ruveta häijyilemään

Meillä kaikilla on vikamme ja me kaikki kärsimme niistä tavallamme.
Mutta tuossa väitteessä, että ap:llä on tarve kehuskella itseään, voi olla jotain perää. Ehket sinä, ap, tee sitä tietoisesti, etkä edes välttämättä sanallisesti. Sinusta vain huokuu eräänlainen viileys, joka tulkitaan ylimielisyydeksi ja ylpeydeksi, vaikka kyse olisi oikeasti varovaisuudesta tai ehkä rauhallisesta itsevarmuudesta, joka tulee siitä, että olet tyytyväinen itseesi ja elämääsi. Se on pelottavaa sellaiselle, joka itse on levoton ja epävarma. Epävarma ihminen puolustautuu, ja mikä olisi klassisempi puolustus kuin hyökkäys.
Silti se, että toistuvasti päädyt surkeisiin suhteisiin, on sinun oma valintasi. Ja jokainen itse vastaa valintojensa seurauksista. Minusta tämä oli aikoinaan vapauttavaa todeta: minä saan ja joudun itse vastaamaan elämästäni. Ei ole kyse siitä, että itseään pitää syyttää tapahtuneesta - ei aina tarvitse etsiä syyllistä - vaan siitä, että ymmärtää, että minä itse teen valintoja, ja sitten niiden vaintojen kanssa on elettävä, tavalla tai toisella. Ja aina voi tehdä uusia valintoja, jos aiemmat osoittautuivat huonoiksi. Tässä suhteessa Suomi on varsin mukava maa elää.
Minua rasittaa kuunnella muutamaa ystävääni, jotka vuodesta toiseen syyttävät ympäristöä ja yhteiskuntaa tai koko maailmaa siitä, ettei heillä mene hyvin. Työ on tylsää ja palkka surkea, laskuja on liikaa ja koti retuperällä, lapset ovat hankalia ja parisuhde tökkii. "Miten minä olen tähän joutunut?" Kuule, iIhan omien valintojesi seurauksena. Turha inistä. Jos ei miellytä, niin on hyvä tekee valintoja, joiden seuraukset miellytävät.
Se, miksi sinä ap, aina näytät valitsevan miehen huonosti, onkin merkillinen juttu. Syitä on vaikea edes arvailla. Ehkä yksinkertaisesti kyllin hyvää valikoimaa ei ole ollut sillä hetkellä tarjolla. Olisi pitänyt valita huonoista vaihtoehdoista ei ketään
Vai "rauhallinen itsevarmuus". Hahhhaa.