Miksi äitini on tällainen draamakuningatar?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ov

Vieras
Mikä puhelu oli illalla äitini kanssa, hän itki ja ulisi aluksi puhelimessa siitä, että miten hennon jättää lapsen talven ajaksi ja mitä jos lapsi illalla itkuisena kyselee että missä äiti on? Lopuksi hän vielä tiedusteli, että ette kai ole eroamssa? Ei kai tässä siitä ole kysymys?

Sanoin suoraan, että ei ole. Asun vuokrakämpässä koulun lähellä vain talven ajan ja keväällä tulen takaisin kotiin.

Tuntuu, että äiti on oikea draamakunigatar välillä - ei voi muuta sanoa. Mitään asiaa hän ei vain voi ottaa ns. normaalisti vaan aina kaikki uudet asiat hän vetää ihan yli ja överiksi.

Koen tässä taustalla kummittelevan hänen menneisyytensä, hän kun olisi nuorena halunnut muuttaa jonnekin muualle missä he nyt asuvat ja koska hänellä ei ollut silloin uskallusta sanoa suoraan isälleni, että hän haluaa tätä ja tätä elämäänsä.

Ja nyt kun minä teen itse omia ratkaisuja elämäni suhteen, niin sehän on kova / kipeä paikka äidilleni. Siksi hän noin rajusti tähän ideaani luultavasti suhtautuukin. Kun minulla on sitä uskallusta mitä häneltä nuorena puuttui.

? Jäikö hieman taustoja kertomatta? Mitä nyt tolkkua sain niin olen samaa mieltä äidin kanssa. Ikinä en jättäisi lastani, työmatkatkin yritän vetää minimiin.

Matka on tunnin per suunta kouluun ja minä haluan asua opiskelupaikkakunnalla talven ajan, koska pelkään ajaa pimeällä + liukkaalla kelilllä - mahdollisesti myös sateella tai lumisateella

Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Matka on tunnin per suunta kouluun ja minä haluan asua opiskelupaikkakunnalla talven ajan, koska pelkään ajaa pimeällä + liukkaalla kelilllä - mahdollisesti myös sateella tai lumisateella

Öö, minkä ikäinen lapsi on?

Äitisi on aika pöllö :)
Ja niin on nämä kauhistelijatkin..
Oma isä on kotona, tuut viikonlopuiksi kotiin ja lapsikin on jo 5-vuotias! Tottakai koulutus on tärkeää ja käyt just ne koulut jotka haluat :)
(ja kuinka moni täällä huutelisi, että voi kamala, jos mies ja isä olisi menossa yhdeksi talveksi kouluun toiselle paikkakunnalle?!)

Kiitos kannustuksesta. Ja juuri noin, itsensä kehittäminen aina kannattaa - koulutus ei ikänä mene hukkaan. Samoin noinhan se asia on, että jos mies tämän ratkaisun tekisi, ei soraääniä kuuluisi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Äitisi on aika pöllö :)
Ja niin on nämä kauhistelijatkin..
Oma isä on kotona, tuut viikonlopuiksi kotiin ja lapsikin on jo 5-vuotias! Tottakai koulutus on tärkeää ja käyt just ne koulut jotka haluat :)
(ja kuinka moni täällä huutelisi, että voi kamala, jos mies ja isä olisi menossa yhdeksi talveksi kouluun toiselle paikkakunnalle?!)

samaa mieltä. Useammin tosiaan isä joutuu työnsä takia olemaan viikot pois mutta se ei ole yhtään niin tuomittavaa muka kuin jos äiti joutuu tekemään saman. Kyse nyt ei kuitenkaan ole imeväisestä enää joten isä on aivan yhtä tasavertainen hoitaja kuin äitikin.

Eihän tuossa mitään , onhan niitä isiäkin paljon reissuhommissa.Kyllä sun äiti on vähän ,no vähemmän empaattinen, ottais osaa lapsen hoitoon ja kertois sille että sun äiti on fiksu ja käy koulua.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikö tosiaan ole muuta ratkaisua??? Mielestäni äitisi ei ole draamakuningatar, vaan puhuu asiaa.

Vertaan hieman outoon juttuun mutta olihan ne siinä American biggest looser -ohjelmassakin poissa kotoa kuukausikaupalla eivätkä edes tulleet viikonlopuiksi kotiin...

Miksi äiti ei voisi olla poissa esim. ma-aamusta pe-iltaan? Voitko ap lähteä koulusta perjantaisin ajoissa, jotta ehdit jo alkuillasta kotiin? Eikö kotipaikkakunnan ja opiskelupaikkakunnan välillä kulje julkista liikennettä? Minulla on työmatkaa yli 1 h per suunta, kuljen sen tosin bussilla.

Kirjoittelitko jo aiemmin, viikonloppunako olis ollu, tästä opiskelustasi tänne? Sä teet just niinku susta tuntuu parhaimmalta. Kyllä se lapsi pärjää isän kanssa oikein hyvin!

vastaus sss:lle, marraskuussa käyn kotona - joulukuussa mies ja lapsi tulevat kämpille viikonlopuksi käymään + talvella tietysti käyn taas kotona viikonloppuisin. Bussikuljetus on hieman kinkkinen juttu, joten en halua siksi bussilla kulkea.

Ikinä en tekisi edelleenkään noin. Minulla on joka päivä puolentoista tunnin työmatka suuntaansa ja tietenkin menen lapsen luo kotiin. Samaa odotan isältä, mun mielestä tähän ei nyt mitenkään liity se, että onko kyseessä isä vai äiti.

Se on se todella, että miehet saavat "hiihdellä" ties missä ja äiti hoitaa kodin + lapset, mutta jos kuvio käännetäänkin toisin päin - siitä koituukin heti äläkkä + hirmuinen ihmettely

Uusimmat

Yhteistyössä