Miksi aina nainen saa talon ja lapset?

• Viestiketjun aloittaja Ihmettelenkyllä
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja 4xäiti:
on hyvä juttu !!!
Niin minustakin. Se antaa naiselle kuitenkin taloudellisen turvan, että lasten kanssa kotona vietetty aika tulee realisoitua kun saa puolet omaisuudesta.
Puolison etu ei vaan välttmättä ole lasten etu. Avioliitto ilman avioehtoa on mahdollistaa sen että toinen puoliso hävittää suurimman osan lasten perinnöstä.

Talo jää usein lasten käyttöön koska heitä varten mies on sitä rakentanut.. harva perheetön viitsii väsätä omakotitaloa itselleen.

Kerronko jottain??!

Meillä maatila,arvoltaan noin miljoona,velkaakin tosin oli. Lapsista käytiin keskustelu "mulla ei niille aikaa ole",joten ne on nyt mulla..

Erotessa en ottanut mitään mukaani,vain omat ja lasten tavarat joilla toimeen tullaan,uutta/käytettyä hankitaan/saadaan sitä mukaa,kun tarve on. Eksälle jäi velat,mutta osani sain minäkin!Jota nyt työttömyyskorvauksilla makselen,vinkumatta. Elareita saan millon saan,ei mitenkään säännnöllisesti..

Miksi siis yleistää?

vierailija
ilman avioehtoa. Itse en ole naimisissa, omistan yli 2/3 talosta ja pääosin muunkin omaisuuden sekä huolehtinut tasan HYVIN paljon enemmän lapsestamme verrattuna äitiin, joka kommunikoi lapsemme kanssa lähinnä huutamalla. Ja kyllä, hänkin käy töissä, vain paljon pienemmällä palkalla. Eli ei aina kaikkea voi yleistää. Elämme kuitenkin vielä saman katon alla, joten mielenkiinnolla odotan, jos ja kun se ero tulee, miten naisasiaa ajavat virkamiehet yrittävät vedättää meikäläistä. Turha kuitenkin odottaa, että antaisin noin periksi, eihän ketään ryöstää saa tekosyylläkään. Tsemppiä kaikille miehille, älkää antako vedättää itseänne!

Yhteistyössä