Miksi aina ehdotetaan eroa?

  • Viestiketjun aloittaja "huh"
  • Ensimmäinen viesti
"huh"
Olen ollut mieheni kanssa kohta 10v yhdessä, meille pitkän ajan. Tänä aikana olemma lähes jokaiselta tutultamme saaneet kuulla jossain vaiheessa että kannattaa erota, tai että he eroaisivat jos olisivat samassa tilanteessa.

Syinä on ollut mm. miehen työttömyys. Siis hetkellinen, jona aikana minun tulisi kuulemma jättää mies. Tämä nyt vain esimerkkinä.

Siis miksi ne neuvot on aina että kannattaa erota. Nämäkin ihmiset elää ihan normaaleissa suhteissa jossa heilläkin on omat ongelmat. En minäkään heille ehdota että erotkaa, vaan yritän miettiä miten asian voisi korjata, vaikka ongelmat ovat välillä olleet hyvinkin isoja.
 
Voi kuule. Se kun sanotaan niin herkästi. Varsinkin kuulee vastaavaa itse eronneilta tai sitten sellaisilta jotka elävät itse vähän kummallisissa asetelmissa.
Minullekin on sanottu että pitäisi erota mitä mitättömimmästä syystä. (itse sanoja eronnut pariin otteeseen)
On myös sanottu ihan naurettavasta syystä että "Minä en kyllä kattelis", sellaisesta asiasta jossa minä taas en näe mitään ihmeellistä tai haittaavaa.

Niin me ihmiset olemme erilaisia. Ja muista että sinä olet se joka suhteenne onnen ja tunteen tilan tiedät. Sinä ja miehesi. Te päätätte oletteko yhdessä ja ratkotteko ongelmat. Te tiedätte millaista elämänne on, hyvässä ja pahassa. Se ei ulkopuolisille kuulu.

Varsinkaan ei kannata ottaa neuvoja vastaan ihmisiltä jotka hyötyisivät itse teidän erostanne.

Se on myös ihan yks lysti mitä joku ulkopuolinen ajattelee kannattaako nyt mintun ja villen olla yhdessä, tai jos olettaa ja luulee että teillä on paska elämä.
Sinä tiedät onko vai eikö ja elät ja teet päätöksesi sen mukaan.

Pyyhi siis toisin sanottuna persettä tuollaisilla kommenteilla. Eroaminen on nykyään niin selviö heti jos pikkukitkaakin pitkässä suhteessa tulee. Sitä sanotaan myös että ihmisillä ei ole arjensietokykyä. Onneksi vielä joillakin on :)
 
Viimeksi muokattu:
"aloittaja"
No en usko et ketään ehdottelis eroa työttömyyden vuoksi? Taidat nyt vähän provota, tai sinulla on todella pinnallista sakkia lähipiirissäsi?:O
Ihan oikeasti sanoi. En pidä kyllä pinnallisena tätä ihmistä mitenkään. Syinä oli kuulemma ettemme saa koskaan taloon lainaa jos mies onkin vaikka ikuisesti työtön. Että hän ei katselisi työtöntä tyyppiä jos itse kuitenkin käy töissä, ei jaksa sitä että toisella olisi niin helppoa.

Ja en ole provo.
 
[QUOTE="aloittaja";29641530]Ihan oikeasti sanoi. En pidä kyllä pinnallisena tätä ihmistä mitenkään. Syinä oli kuulemma ettemme saa koskaan taloon lainaa jos mies onkin vaikka ikuisesti työtön. Että hän ei katselisi työtöntä tyyppiä jos itse kuitenkin käy töissä, ei jaksa sitä että toisella olisi niin helppoa.

Ja en ole provo.[/QUOTE]

Joo, lempilause on monelle tuo "Miiiiinääää kun en kahtelis" tai "Miiiiinääää kyllä eroaisin".

Niin ei se ihan niin mene oikeessa elämässä kun toista sattuu rakastamaankin :)
 
"Jenis"
No en usko et ketään ehdottelis eroa työttömyyden vuoksi? Taidat nyt vähän provota, tai sinulla on todella pinnallista sakkia lähipiirissäsi?:O
No just näin. Eli ap jättää joko kertomatta jotain oleellista, tai sitten on aika hommata parempia kavereita.

Me ollaan kans oltu 10 vuotta miehen kanssa yhdessä, välillä on ollut isojakin ongelmia, eikä meilläpäin ole silti tapana eroa heti heittää pöytään.
 
"aloittaja"
Tosin nyt huomasin että kirjoitit että lähes jokainen tuttu on tuota mieltä. Eihän taustalla ole väkivaltaa tms jos kerta KAIKKI ovat tuota mieltä?
Ei ole väkivaltaa. Yhdellä näistä sanojista on kuitenkin väkivaltainen suhde itsellään jos sillä on jotain merkitystä.

Eivät kaikki samaan aikaan ole sanoneet näitä vaan tässä 10v aikana.
Isäni esimerkiksi sanoi syynä olevan että mies ei ole minulle tarpeeksi hyvä, pitäisi keskittyä opiskeluun ja löytää joku korkeammin koulutettu minun alaltani. Nyt tulee ihan tosin hyvin miehen kanssa toimeen.
 
"aloittaja"
[QUOTE="Jenis";29641549]No just näin. Eli ap jättää joko kertomatta jotain oleellista, tai sitten on aika hommata parempia kavereita.

Me ollaan kans oltu 10 vuotta miehen kanssa yhdessä, välillä on ollut isojakin ongelmia, eikä meilläpäin ole silti tapana eroa heti heittää pöytään.[/QUOTE]

Niin en tiedä mistä tämä johtuu. Olen rehellinen meidän suhteesta, en väitä että tämä on jotain ikuista pilvilinnaa mutta en myöskään hauku miestäni tai suhdettamme.

Yhtenä syynä oli esimerkiksi se ettemme ole vieläkään naimisissa. Se kertoo kuulemma kaiken.

No, pitää miettiä vielä omaa ja muiden käytöstä että mistä johtuu.
 
"Jenis"
[QUOTE="aloittaja";29641566]Niin en tiedä mistä tämä johtuu. Olen rehellinen meidän suhteesta, en väitä että tämä on jotain ikuista pilvilinnaa mutta en myöskään hauku miestäni tai suhdettamme.

Yhtenä syynä oli esimerkiksi se ettemme ole vieläkään naimisissa. Se kertoo kuulemma kaiken.

No, pitää miettiä vielä omaa ja muiden käytöstä että mistä johtuu.[/QUOTE]

Oletteko hirmu nuoria? Jos lähipiiri ajattelee, että ois hyvä vähän ns. elää ennen vakiintumista? Mutta muuten en kyllä tajua tuollaista negatiivisuutta, ei kenenkään elämä tai parisuhde mitään onnen auvomaata koko ajan ole.
 
"aloittaja"
Mies ei myöskään halunnut lapsia vaikka olimme olleet yhdessä jonkun aikaa, eikä osannut sanoa milloin haluaisi. Tästäkin syystä taas toinen ystäväni olisi eronnut, koska "ei jaksaisi tollasta".
 
akkiis
Minä en enää ehdota eroa kenellekään. Olen tullut sen verran skeptiseksi, että uskon, että sitten nainen ottaa yhtä tyhmän, jollei tyhmemmän miehen tilalle, joten ei maksa vaivaa erota.
 

Yhteistyössä