miksi äidit pilaa poikansa????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kuha

Aktiivinen jäsen
15.01.2007
5 027
0
36
kuuntelin tossa viikonloppuna keskustelua eräästä parisuhteesta :whistle:
nainen käy töissä,mies ei (koulu loppu just ja intti edessä ens kuussa).
nainen tulee illalla töistä kotiin ja kysyy et mitä postia? johon mies vastaa,et en tiiä,en oo käyny kattoo. nainen sit siihen et ai,no ooks koiran käyttäny ulkona? mies siihen,en mä muistanu. nainen alkaa hermostua ja kysyy et käviks kaupassa? mies siihen et en ku odotin sua et käytäs yhdessä.. nainen toteaa et aha,onks ruokaa? mies siihen ei ku en jaksanu tehä/ei ollu mistä tehä jnejne.
naine on pyytänyt miestä siivoamaan vaatteensa eteisestä kasseista kaappiin,mies kaataa kaikki lattialle ja mytyssä survoo ne kaappiin.
jnejnejne.

mä aion kyllä tehdä kaikkeni että mun poikani pärjää omillaan ilman äitiä ja ettei tulevan puolison tarvi tuntea itseään toisen äidiks!!!!!

pisti niin turhauttaan tän naisen puolesta :headwall:

ja joo,ei kuulu mulle,kunahn ihmettelen :whistle:

Mä toivon, että junnu asuisi aikanaan ainakin muutaman vuoden ihan yksin. Se osaa siivota, laittaa ruokaa jne, mutta jos joku alkaa tekemään sen puolesta, niin takuulla tottuu mukavaan elämään hyvin nopeasti. Muutama vuosi huushollin hoitoa ihan yksin varmasti opettaa ymmärtämään, ettei se huusholli itsekseen hoidu, ja toivon mukaan ei tulevan miniäni tarvitse junnulle pahemmin kotihommista huomautella.

Meillä on jääkaapin ovessa lista, mitä kukin perheenjäsen tekee minäkin päivänä. Sinne on iän mukaisesti ja tasapuolisesti jaettu kotityöt kaikille. Anoppia saan kiittää siitä, että mieheni osaa tehdä kaikkia kotitöitä, ja aion seurata anopin esimerkkiä tuossa asiassa =)

Meillä on tuo mun mies sen verran kumma tapaus, että anoppi on kotona asuessa tehnyt hänelle kaiken valmiiksi eteen, pyykit on pesty, jäljet siivottu ja aamupalakin on odottanut pöydässä valmiina siis leivät valmiina tehtyinä. Ja appi on tietysti saanut myös aina samaa palvelua eikä osaa tänä päivänäkään itse perunoita kuoria tai ottaa pöydässä itse esim. salaattia lautaselleen, kun odottaa, että vaimo antaa...

No mun mieheni on kuitenkin kaikkea muuta kuin isänsä tai mihin lapsena tottui, sillä hän tekee meillä vallan ruuat (ja tekee monipuolista, terveellistä yms. on kunnolla paneutunut asiaan) tekee kotitöitä siinä missä minäkin, eli pesee pyykkiä, siivoaa, hoitaa lapset.

Eipä siis ainakaan kotoaan tuota mallia oppinut.

Meillä on poika siistimpi kuin tytöt. Esim kummi osti tänään pojalle prätkähiiren johon tuli pieniä osia, poika meni itse kaapille, otti pussin ja sanoi että prätkähiiren pienet osat pitää laittaa pussiin ettei osat mene hukkaan :D

Kuulostaa ihan mun mieheltä (9 vuotta sitten). Alussa meilläkin oli samaan tapaan. Hermot meni ja annoin kaksi vaihtoehtoa: a) ollaan yhdessä ja hoidetaan taloudenkin yhdessä. b) mies pakkaa kamat ja lähtee pois.
Ei mennyt kun viikko niin mies oli muuttunut. Anoppi vaan ihmettelee miksi mies auttaa minua kotona.

Joo, meilläkin anoppi on kouluttanut poikansa paremmin kuin tyttärensä.. Pojat joutuivat tekemään kotitöitä ja kunnolla esim. jos silittivät huolimattomasti, joutuivat silittämään uudelleen koko pyykin. Kerran mieheni (jo opiskelemassa ollessaan) vihaisi äidilleen, että toiset äidit tekee mukaan makaroonilaatikkoa. Anoppi osti pojalle kaksi pussia makaroonia ja kilon jauhelihaa ja sanoi, että tee itse.. Tyttäret ovatkin sit vähän toistaitoisia reppanoita, joiden arkielämän selviytyminen on vähän niin ja näin, vaikka korkeasti ovat muuten koulutettuja..

Alkuperäinen kirjoittaja JEAH:
Pakko kysyä, että miksi äidit poikansa pilaisi, miksei isät??

tässä tapauksessa isä kuollut pojan ollessa pieni.
joten ymmärrän että äiti alkanut höösätä entistä enemmän lapsiaan,mutta hirvee taakka (jos näin voi sanoa) on nykyään ne lapset puolisoilleen :ashamed:
pyydän anteeksi yleistystäni.. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja kuha:
Alkuperäinen kirjoittaja JEAH:
Pakko kysyä, että miksi äidit poikansa pilaisi, miksei isät??

tässä tapauksessa isä kuollut pojan ollessa pieni.
joten ymmärrän että äiti alkanut höösätä entistä enemmän lapsiaan,mutta hirvee taakka (jos näin voi sanoa) on nykyään ne lapset puolisoilleen :ashamed:
pyydän anteeksi yleistystäni.. :ashamed:

asia selevä

Alkuperäinen kirjoittaja Ella78:
Meillä on tuo mun mies sen verran kumma tapaus, että anoppi on kotona asuessa tehnyt hänelle kaiken valmiiksi eteen, pyykit on pesty, jäljet siivottu ja aamupalakin on odottanut pöydässä valmiina siis leivät valmiina tehtyinä. Ja appi on tietysti saanut myös aina samaa palvelua eikä osaa tänä päivänäkään itse perunoita kuoria tai ottaa pöydässä itse esim. salaattia lautaselleen, kun odottaa, että vaimo antaa...

No mun mieheni on kuitenkin kaikkea muuta kuin isänsä tai mihin lapsena tottui, sillä hän tekee meillä vallan ruuat (ja tekee monipuolista, terveellistä yms. on kunnolla paneutunut asiaan) tekee kotitöitä siinä missä minäkin, eli pesee pyykkiä, siivoaa, hoitaa lapset.

Eipä siis ainakaan kotoaan tuota mallia oppinut.

Tämä on kuin minun näppiksestäni. Minä siis opetin miehelleni kaikki ns. kotityöt. Mies sanookin, ettei hänen kotona tarvinnut mitään tehdä, jos ei äiti tehnyt niin isot siskot tekivät.

No ainakin meillä just mieheni ÄITI on "pilannut" poikansa ! Siivousneurootikko kun on ! Ja on aina siivonnut poikansa lehdet, vaatteet, ruokalautaset ja mukit ym. ympäri kotia . Anoppi on sanonut nauraen, ett tää poikansa on ihan erilainen ku toinen poikansa . Se toinen on aina pitäny itte huoneensakin siistinä .

Ja sitte anoppi joskus pauhas kuinka hän on naisena pitäny kodin siistinä ja kummaksuu ku MIE en pidä meiän kotia siistinä, vaikka on monta alle kouluikäistä lasta ja tää siivoton mies .... :(
Sitt joku pvä oli tää anoppi täällä käynyt tapaamassa poikaansa ja melkein itkeny, ett säälii poikaansa ku joutuu näin siivottomasti asumaan ja pienet lapsetkin kärsii ...... :o

Mä oon onnistunu löytää itselleni kaks "piloille lellittyä" miestä, exä ja nykyinen. Kumpikaan ei ole joutunut kotonaan tekemään yhtään mitään.
Siitäpä syystä meillä kaikki lapset tekee kaikkia kotitöitä iän ja taitojen mukaan.

Minun mies taas joutunut huolehtimaan perheestä jo 8-vuotiaana (lähinnä äidistään) ja ei sekään mikään paras asia ole! Osaa tehdä kaikki erittäin hyvin, mutta hirveät traumat jääneet kyllä. Sanoikin, että meidän lapset ei kyllä tuollaista joudu kokeman, mikäli se vaan hänestä on kiinni. Itsenäistyminen liian varhain on myös aika traumatisoiva asia.

Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
Mä oon onnistunu löytää itselleni kaks "piloille lellittyä" miestä, exä ja nykyinen. Kumpikaan ei ole joutunut kotonaan tekemään yhtään mitään.
Siitäpä syystä meillä kaikki lapset tekee kaikkia kotitöitä iän ja taitojen mukaan.

mä olen löytänyt vaan ton yhden mutta niin lellitty mies on vieläkin vanhempainsa osalta....

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu:
Meillä on jääkaapin ovessa lista, mitä kukin perheenjäsen tekee minäkin päivänä. Sinne on iän mukaisesti ja tasapuolisesti jaettu kotityöt kaikille. Anoppia saan kiittää siitä, että mieheni osaa tehdä kaikkia kotitöitä, ja aion seurata anopin esimerkkiä tuossa asiassa =)

Mun ex-anopilla oli tää sama tyyli. Mut eipä se lista ex-miehen kohdalla ainakaan kantanut hedelmää. Eli kun aikuistui niin eipä enää kotityöt kiinnostaneet. Kotona teki, kun pakko oli äidin listaa noudattaa. Mun olis vissiin pitänyt ryhtyä samanlaisex "pirttihirmux". Mut jos aikuinen mies ei nää koska olis aika koira perheessä imuroida niin ei siinä paljon äidin listat auta. ;)
Kyllä se on luonteessa, et tekeekö niitä kotitöitä vai ei.

Nykyinen mies tekee oma-aloitteisesti, vaikka ei ole ollut mitään listoja missään. Niin ihana mies onkin....auttaa todella paljon kotitöissä. Ikkunat kiiltää nytkin, eikä tarvinnut edes pyytää pesemään.
:heart:

Kuumimmat

Yhteistyössä