miksi äidit haluaa mennä töihin,kun lapsi on vasta 9 kk-1 v ikäisiä

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Malla:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Malla:
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Koska heitä hävettää olla kotona. Heille on yhteiskunnan hyväksyntä omaa lasta tärkeämpää. Pentuja ovat itsekin.
Sä oot ihan mahtava provo, ei voi muuta sanoa. Tai sitten olet aikuiseksi harvinaisen kapeakatseinen ja mustavalkoinen (palsta)persoona :)
Tuo Shille on aika dille.
Mrs Shillelagh on harvinaisen kypsä ja älykäs. ja hyvin persoonallinen. Täällä ei monta hänenlaista löydy. Palsta menettäisi paljon, jos Mrs Shillelagh ei osallistuisi tähän.
Palsta ei menettäisi yhtään mitään jos tuo solvaaja ja ilkeä ihminen lopettaisi palstailun. Ei ole mitään kypsyyttä ja älykkyyttä suurin osa hänen teksteistään joissa aukoo päätään muille.
Ymmärtämisen jaloa taitoa ei valitettavasti ole annettu kaikille. Faktoja ei osata ottaa vastaan, vaan luullan niiden kohdistuvan itseensä. Se koetaan tietenkin ilkeilyksi.
 
Malla
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Malla:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Malla:
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Koska heitä hävettää olla kotona. Heille on yhteiskunnan hyväksyntä omaa lasta tärkeämpää. Pentuja ovat itsekin.
Sä oot ihan mahtava provo, ei voi muuta sanoa. Tai sitten olet aikuiseksi harvinaisen kapeakatseinen ja mustavalkoinen (palsta)persoona :)
Tuo Shille on aika dille.
Mrs Shillelagh on harvinaisen kypsä ja älykäs. ja hyvin persoonallinen. Täällä ei monta hänenlaista löydy. Palsta menettäisi paljon, jos Mrs Shillelagh ei osallistuisi tähän.
Palsta ei menettäisi yhtään mitään jos tuo solvaaja ja ilkeä ihminen lopettaisi palstailun. Ei ole mitään kypsyyttä ja älykkyyttä suurin osa hänen teksteistään joissa aukoo päätään muille.
Ymmärtämisen jaloa taitoa ei valitettavasti ole annettu kaikille. Faktoja ei osata ottaa vastaan, vaan luullan niiden kohdistuvan itseensä. Se koetaan tietenkin ilkeilyksi.
Koita joskus lukea ajatuksella niitä Shilledillen tekstejä niin ehkä sunkin silmät avautuvat. Tai sitten ei ja jatkat perseennuolentaa. Ja luulet, että Shilledilleä kiinnostaa sun fanitus.
 
Tihis
Lyhennettyä työaikaa voisin tehdä vain, jos minulla olisi vakituinen työsuhde. Jos minulla olisi vakituinen työsuhde, en olisikaan kiirehtinyt töihin, koska sieltä saa olla hoitovapaalla. Lasten saaminen, valmistuminen ja urani alku sattuivat samoihin aikoihin. En halunnut kieltäytyä tarjotusta unelmatyöstä, vaikka lapseni olikin pieni. Olisiko lapsen hankintaa pitänyt siirtää? En vieläkään ole vakiinnuttanut asemaani työpaikalla (olen 30-vuotias), joten lapsia ei sitten ehkä vieläkään olisi edes olemassa.

Lapseni ovat hyvin sosiaalisia ja omatoimisia. Rakkautta riittää kotona silloin, kun en ole töissä.
 
Maammo
Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi sitten esimerkiksi minulle on useampikin päiväkodissa työssä oleva henkilö sanonut, että alle yksivuotiaan paikka on kotona? Henkilökunta kun tuntuu olevan sitä mieltä, että pienelle koti on parempi paikka.

Näinhän alalla olevia opetetaan.
Opetetaanko heitä siis ihan väärin vai voisiko olla, että heillä onkin ihan oikeaa tietoa toisin kuin vanhemmilla jotka haluavat äkkiä eroon lapsistaan!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Malla:
Koita joskus lukea ajatuksella niitä Shilledillen tekstejä niin ehkä sunkin silmät avautuvat. Tai sitten ei ja jatkat perseennuolentaa. Ja luulet, että Shilledilleä kiinnostaa sun fanitus.
En mä fanita ketään, tykkään vaan fiksuista kommenteista. Nikinvääntely, kuten "shilledille" ym., on ala-arvoista sekin.
 
Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Malla:
Koita joskus lukea ajatuksella niitä Shilledillen tekstejä niin ehkä sunkin silmät avautuvat. Tai sitten ei ja jatkat perseennuolentaa. Ja luulet, että Shilledilleä kiinnostaa sun fanitus.
En mä fanita ketään, tykkään vaan fiksuista kommenteista. Nikinvääntely, kuten "shilledille" ym., on ala-arvoista sekin.
Sun mielestä esim. "Pentuja itsekin" on fiksu kommentti? :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Malla:
Koita joskus lukea ajatuksella niitä Shilledillen tekstejä niin ehkä sunkin silmät avautuvat. Tai sitten ei ja jatkat perseennuolentaa. Ja luulet, että Shilledilleä kiinnostaa sun fanitus.
En mä fanita ketään, tykkään vaan fiksuista kommenteista. Nikinvääntely, kuten "shilledille" ym., on ala-arvoista sekin.
Sun mielestä esim. "Pentuja itsekin" on fiksu kommentti? :)
Tarkoittanee keskenkasvuista, ilmaistu vähän värikkäämmällä tavalla. Näin minun mielestä :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Maammo:
Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi sitten esimerkiksi minulle on useampikin päiväkodissa työssä oleva henkilö sanonut, että alle yksivuotiaan paikka on kotona? Henkilökunta kun tuntuu olevan sitä mieltä, että pienelle koti on parempi paikka.

Näinhän alalla olevia opetetaan.
Opetetaanko heitä siis ihan väärin vai voisiko olla, että heillä onkin ihan oikeaa tietoa toisin kuin vanhemmilla jotka haluavat äkkiä eroon lapsistaan!
Hoitajat saavat tuntea nahoissaan lasten tuskan ja äidin kaipuun. Mitä pienempi lapsi sitä tuskallisempaa myös hoitaville aikuisille. Näistä kokemuksista ei kuitenkaan äideille kerrota koska ei haluta lisätä tai aiheuttaa pahaa oloa äidissä. Mutta varmaa on että hoitajat puhuvat omasta kokemuksesta kun suosittelevat taaperoille koti ta pph:a.

 
puh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Maammo:
Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi sitten esimerkiksi minulle on useampikin päiväkodissa työssä oleva henkilö sanonut, että alle yksivuotiaan paikka on kotona? Henkilökunta kun tuntuu olevan sitä mieltä, että pienelle koti on parempi paikka.

Näinhän alalla olevia opetetaan.
Opetetaanko heitä siis ihan väärin vai voisiko olla, että heillä onkin ihan oikeaa tietoa toisin kuin vanhemmilla jotka haluavat äkkiä eroon lapsistaan!
Hoitajat saavat tuntea nahoissaan lasten tuskan ja äidin kaipuun. Mitä pienempi lapsi sitä tuskallisempaa myös hoitaville aikuisille. Näistä kokemuksista ei kuitenkaan äideille kerrota koska ei haluta lisätä tai aiheuttaa pahaa oloa äidissä. Mutta varmaa on että hoitajat puhuvat omasta kokemuksesta kun suosittelevat taaperoille koti ta pph:a.
Tuo on totta. Siksi en koskaan varmaan vois mennä päiväkotiin töihin,
koska en kestäis nähdä noin pienten itkua ja tuskaa,
tod.näköisesti sanoisin vanhemmille tästä asiasta ja siitähän polemiikki
syntyis!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja voi jehna:
mie vein pojan 1v hoitoon, koska piti aloittaa opiskelut ja opiskelupaikka olisi mennyt jos en olisi sitä silloin ottanut vastaan... päiväkoti oli ihana, ja kyllä siellä pidettiin mun rakkaasta todella hyvää huolta!

poika oli hoidossa keskimäärin 6 tuntia päivässä ja yleensä vain 4 päivää viikossa, koska en haluunut häntä pitkiä päviä pitää...

Nyt poika on 2v ja on taas kotona, sillä itse olen nyt äitiyslomalla. JA HÄN KYLLÄ KAIPAA kavereita. Tämän vuoksi aletaan käymään syksyllä perhekerhoissa yms mutta nyt kesällä kun kaikki paikat kiinni niin todellakin huomaa, että poika kaipaa ikäistään seuraa. Onneksi pihalla asuu paljon lapsia joiden kanssa leikkiä. Lapset on erilaisia,ei kaikki kaipaa seuraa, mutta jotkut kylläkin.

Ja mitä tulee tohon 9kk-1v imee vielä rintaa yms muu sonta, niin siinäkin lapset on erilaisia ja äiti ei ole aina se ehdoton ja paras hoitaja!

Ja mitäs vielä, niin joidenkin on pakko taloudellisen tilanteen takia mennä, jotkut vaan haluaa mennä töihin, sekään ei tee kenestäkään huonoa äitiä. Kapea maailmankatosmus taas saattaa tehdä hyvästä äidistä ihan idiootin, kuten tässä taas näkyy....
Ai että imetys on sontaa, taitaa sulla olla jotain pielessä!
Kukahan tässä on idiootti?
Se joka hoitaa lastaan vai se joka ei välitä?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sinikello78:
Miksi äidit vievät jo 9 kk ikäisiä vauvoja päiväkotiin? sen ikäisen pitäisi vielä imeä rintaa ja olla äidin kanssa.

1 vuotiaskin on tosi pieni päiväkotiin. Hoitajat ei rakasta lasta siellä. Kotona tai isoäidin hoidossa lapsi saa kokea että häntä rakastetaan ehdoitta. Perusturvallisuus kehittyy.

Ei alle 3 v kaipaa kavereitakaan vaan haluaa olla vanhempiensa kanssa.

Miksi äidit ei voi olla 3 v kotona, sehän on tosi lyhyt aika elämässä. Se aika, kun lapset on pieniä, menee tosi nopeasti. Eikö työelämä voi odottaa sen 3 vuotta, kyllä töitä ehtii tekemään kyllästymiseen asti koko loppuelämän...En voi ymmärtää miksi äideillä on kiire töihin. Valaiskaa nyt hiukan miksi joku haluaa mennä töihin mieluummin kuin hoitaa rakasta suloista omaa lastaan?

Olen 1 1/2 vuotiaan lapsen kanssa kotona ja mitään kiirettä ei töihin ole.
Joopa joo, se on nyt niin onni ja autuus olla kotona, kun vihdoin saanut sen EKAN lapsensa, mutta kun on ollut 7vuotta kotona, niin jostain syystä sitä alkaa kaivata takaisin töihin, kun viimeinen lapsi on sen vuoden. Ja hyvinhän tuo siellä pärjää ihanainen <3 Näin meillä :)
 
Työssä käynti väsyttää, miten sitä enää jaksaa töiden jälkeen puuhata lapsen kanssa? Lisäksi työssä käynti aiheuttaa stressiä, hermostumista, kiirettä. Lasta riuhdotaan kiireellä paikasta toiseen. Aamulla kovaa vauhtia päiväkotiin ja illalla kaupassa käynti yms niin ei siinä paljoo lapsen kanssa ehdi olemaan. Kotiäidillä taas on rentoa ja rauhallista, ei kiire mihinkään, voi rauhassa keskittyä lapseen.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja sinikello78:
Miksi äidit vievät jo 9 kk ikäisiä vauvoja päiväkotiin? sen ikäisen pitäisi vielä imeä rintaa ja olla äidin kanssa.

1 vuotiaskin on tosi pieni päiväkotiin. Hoitajat ei rakasta lasta siellä. Kotona tai isoäidin hoidossa lapsi saa kokea että häntä rakastetaan ehdoitta. Perusturvallisuus kehittyy.

Ei alle 3 v kaipaa kavereitakaan vaan haluaa olla vanhempiensa kanssa.

Miksi äidit ei voi olla 3 v kotona, sehän on tosi lyhyt aika elämässä. Se aika, kun lapset on pieniä, menee tosi nopeasti. Eikö työelämä voi odottaa sen 3 vuotta, kyllä töitä ehtii tekemään kyllästymiseen asti koko loppuelämän...En voi ymmärtää miksi äideillä on kiire töihin. Valaiskaa nyt hiukan miksi joku haluaa mennä töihin mieluummin kuin hoitaa rakasta suloista omaa lastaan?

Olen 1 1/2 vuotiaan lapsen kanssa kotona ja mitään kiirettä ei töihin ole.
Joopa joo, se on nyt niin onni ja autuus olla kotona, kun vihdoin saanut sen EKAN lapsensa, mutta kun on ollut 7vuotta kotona, niin jostain syystä sitä alkaa kaivata takaisin töihin, kun viimeinen lapsi on sen vuoden. Ja hyvinhän tuo siellä pärjää ihanainen <3 Näin meillä :)

Ei tämä ole ensimmäinen lapseni, olen ollu edellisen lapsen kanssa myös kotona.
 
Miksi AINA pitää tässä asiassa arvostella toisia eikä jotkut näe kuin sen oman tapansa? Kun tosiasia on, että jokaanen perhe tekee nämä ratkaasut itte eikä ne kuulu muille yhtään.

Mä itte halusin päästä pois kotoa kun likka oli 1v8kk. Kaikki kun ei jaksa olla vain kotona vuosikausia. Ei sekään ole lapsen kannalta hyvä jos kotona olevan vanhemman pinna kiristyy sen takia, että haluaa jo töihin.

Mä en koe työntekoa minään paskana asiana vaan mä esim. tykkään mun osa-aikaasesta työstä baarissa. Nyt kun olen ollut pari viikkoa palvelukodissa töissä, niin olen tykännyt siitäkin työstä paljon.

Ihmiset on erilaasia eikä se oma tapa ole se ainoa oikia tapa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Olet oksettava:
Alkuperäinen kirjoittaja sinikello78:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
" Miksei kaikki tee niin kuin minä teen?"
Kirjoitin aiheesta siksi että vilpittömästi ihmettelen, miksei äiti voi pysähtyä kotiin ja keskittyä lapseen sen 3 v minkä lapsi on pieni.

Toinen syy miksi kirjoitan aiheesta on se että rakastan lapsia. haluan että edes yksi äiti heräisi ajattelemaan että voisi valita kotiäitiyden. Minun käy sääliksi niitä 9 kk ikäisiä ja 1 vuotiaita jotka joutuvat päiväkotiin. Ei siellä henkilökunta niitä rakasta. Osa käyttää jopa pakkokeinoja, iltalehdessä oli juttua että sitoivat tuoliin lapset ja pakottivat syömään. Jotkut hoitavat kuin liukuhihnalla...

Koska sä heräät siihen todellisuuteen, että jokainen perhe päättää itse miten toimii ja sulla ei ole mitään sanomista siihen. Sun tapasi toimia ei ole ainoa tapa ja sun on vain kestettävä se.

Miksi hoitolapsia pitäisi rakastaa? Luuletko, että sitä yli 3v. lastakaan rakastetaan siellä hoidossa, tai koulussa opettaja rakastaisi. Ai mutta sun lapsesi varmaan tulevat olemaan kotikoulussa.
Siksi kun kouluikäinen ymmärtää jo miksi joutuu eroon äidistä. 1 v taas kokee sen hylkäämiseksi kun joutuu päiväkotiin.
 
puh
Alkuperäinen kirjoittaja Uraohjus:
Voihan vihtu..otti popparit mikrosta ja kylmän koffin kaapista ja seurailee mitä muut täydelliset äidit satuilee :D mut kuulkaas kotona nyhjöttäjät, palkkahommissa on sekin kiva juttu ku kuukauden loma ja palkallisena...ja toiset fiksut osaa senkin järjestää siten et muksu on vaikka edes sen yhden yön jossain jotta voi kerätä voimia talvea varten...mites kotiäipillä? eipä taita kela lahjoa lomarahoilla, tai fatta, tai minkäs verran nämä armaat isännät on vaimon rentoutumiseen antamassa rahaa??
Mitähän se pieni lapsi sillä lomarahalla tekee?
Auttaako se ikävään, kun alle yksi-vuotias ikävöi äitiään?
Ajatteletteko te koskaan muuta kuin rahaa ja tavaraa?
Entäs pienen tunteet kun pitäisi äiti olla saatavilla mutta kun ei ole?
 
ulla
en lukenut kuin eka sivun..mutta ite pväkodissa töissä ja voi kertoo että ei se oo kivaa niille alle 1-vuotiaille olla siellä. ne lapset tarvii sen yhden hoitajan ja jos se ei oo äiti niin sit joku tietty pktäti johon lapsi saanu jonkunlaisen kiintymyssuhteen ja se tietty täti ei oo aina samassa vuorossa lapsen kanssa. ei se oo kivaa sille lapselle että aina joku eri hoitaja on luona. jos pakko on tuoda hoitoon niin ei se lapsi siitä pilalle mee mutta helpompaa se ois jos kotona sais olla. mun mielipide sitten tää.
 
vieras
Menisin mieluusti töhin jos sillä tulisi jotain lisä tienestiä meidän talouteen, vaan kun ei tulis. Ekstra auto pitäis hommata, työmatka ei ole mikään lyhyt ja päivähoitokin maksaa hunajaa. Siihen ku pitää vielä maksaa tietty verot niin tilanne olis +/-/0 eli ei mitään hyötyä ja minä olisin myös väsynyt isän lisäksi työpäivän jälkeen.
 
ulla
ja se vielä että jos on mahdollista niin ne alle 1 veet ja isommatkin voi viedä muualalle kuin päiväkotiin..esim.perhepäivähoitajilla on monesti paljon lapsilähtöisempi suhde lapsiin. ei ihan pikkuisen paikka ole pk:ssa...
 

Yhteistyössä